איפור

טרנדים באיפור: איפור מינרלי

אחד הטרנדים החזקים באיפור היום הוא איפור מינרלי.
אני מודה שנחשפתי למושג הזה לא מעט בחודשים האחרונים – בפורומים, בפרסומות. כמעט כל חברת איפור שמכבדת את עצמה (ודוגמאות בתמונות לאורך הפוסט) יצאה עם מוצרים מינרליים כאלו ואחרים, אבל לא ממש נמשכתי לבדוק מה הסיפור. זה נשמע לי כמו איזשהו טריק שיווקי על מנת ליישר קו עם טרנד החזרה לטבע – במזון ובקוסמטיקה.

ואז תגובה אחת בבלוג – של עדי גילון, מייסדת "מינרז" – חברה לאיפור מינרלי, חשפה אותי לעולם חדש של איפור. נפגשתי עם עדי וקיבלתי מידע מאלף על איפור מינרלי, אבל על מינרז אכתוב בפוסט אחר.

איפור מינרלי של איל מקיאג'
איפור מינרלי של איל מקיאג'
איפור מינרלי של אהבה
איפור מינרלי של אהבה


מה מוגדר איפור מינרלי?

לא מדובר כאן בהמצאה חדשה. בעולם הקדום, ועדיין בתרבויות מסויימות, השתמשו במינרלים על מנת להפיק צבעי גוף ופנים. (לא באמת חשבתם שלקלאופטרה היה מיכל אייליינר מפלסטיק, נכון?).
איפור מינרלי טהור הוא איפור המבוסס על מינרלים בלבד, ללא התערבות חומרים כימיים. נטול חומרים משמרים, טלק (אעפ"י שטלק נחשב מינרל, יצרני איפור מינרלי מצהירים שאינם משתמשים בטלק – הוא מייבש את העור, מאוד זול ולכן בחברות משתמשים בו להגדלת נפח המוצר וישנן טענות שהוא מסרטן ), שמן, חומרי בישום וחומרים אחרים העלולים לגרום לרגישות בעור.
המינרלים הנמצאים בדר"כ בשימוש באיפור מינרלי הם תחמוצת טיטאניון או תחמוצת אבץ המשמים כקרם הגנה טבעי עם SPF 15-20 ומרגיעים את העור, תחמוצת ברזל – לפיגמנט של המוצר, ואוקסיכלוריד הנחשב לחומר אנטי דלקתי.

מייק אפ מינרלי של לנקום
מייק אפ מינרלי של לנקום
איפור מינרלי של ג'יין ארדל
איפור מינרלי של ג'יין ארדל

כמו שציינתי למעלה, חברות רבות זיהו את טרנד החזרה לטבע ויצאו עם מוצרים מינרליים משלהם, אך כדי לזהות איפור מינרלי אמיתי יש לקרוא את המרכיבים, או לפחות את האותיות הקטנות. חלק גדול מהמוצרים הנמכר כמינרלי בעצם "מכיל מינרלים" או "מבוסס על מינרלים", אבל מכיל גם חומרים אחרים.

איפור מינרלי הוא אבקתי. מינרלים הם חומרים יבשים אנאורגניים. ככאלו – אין להם חיי מדף והם אינם פגי תוקף לעולם. כל זמן שהם נשמרים במצב היבש שלהם.
הוספה של כל חומר שאינו יבש, כדי לשנות את מרקם המוצר, מצריך בדר"כ שימוש בפרבנים – חומרים משמרים.

סומק מינרלי של רבלון
סומק מינרלי של רבלון
איפור מסדרת ויטה מינרל של אסתי לאודר
איפור מסדרת ויטה מינרל של אסתי לאודר


למה להשתמש באיפור מינרלי?

* האיפוא המינרלי אינו מבוסס על נפט או חומרי מילוי כמו מוצרי איפור אחרים. חומרים אלו עלולים לחסום את הנקבוביות, בעוד איפור מינרלי מאפשר לעור לנשום.
* המינרלים הנמצאים באיפור מינרלי, כמצויין למעלה, מתאימים לשימוש בעור בעייתי.
* האיפור עמיד במים ובלחות.
* מרקם קליל, לא מרגיש כמסכה, ועם זאת מעניק כיסוי גבוה.

מייק אפ מינרלי של רבלון
מייק אפ מינרלי של רבלון
מייק אפ של מאק מסדרת מינרלייז
מייק אפ של מאק מסדרת מינרלייז


התנגדויות:

המתנגדים לאיפור מינרלי טוענים לחומרים המייבשים את העור ולהדגשה של הקמטוטים.

אני אומרת – כמו בכל מוצר אחר – יש שיאהבו ויש שלא, בהתבסס על החוויה האישית מהמוצר. אין מניעה מלנסות בעצמכם ולהחליט מה מתאים לכם.

איפור מינרלי של אליזבת ארדן
איפור מינרלי של אליזבת ארדן
מייק אפ מינרלי של לוריאל
מייק אפ מינרלי של לוריאל

תגובות

comments