איפור

ההשראה לקולקציית פרנץ' קוקטס של לנקום לסתיו-חורף 2010

לפני כמה ימים הוזמנתי להשקת קולקציית סתיו-חורף 2010 של לנקום – French Coquettes. בארוע הוצג מראה האיפור של הקולקציה החדשה והמוצרים בקולקציה, וגם נחשפתי למייק אפ החדש של לנקום – טיינט מירקל.

מראה האיפור של קולקציית French Coquettes של למקום לסתיו חורף 2010
דריה ואלטרה מציגות את מראה האיפור של קולקציית French Coquettes של למקום לסתיו חורף 2010

החלטתי לחלק את הפוסטים בעניין לשלושה פוסטים נפרדים – אחד על ההשראה לקולקציה, אחד על הקולקציה עצמה (כולל סווטשים שצילמתי בארוע), והאחרון יהיה מאוחר יותר, אחרי שתהיה לי חוות דעת המייק אפ החדש.

בפוסט הזה, הראשון בסדרה, אספר לכם על ההשראה המקסימה ליצירת הקולקציה הזו. (מקור: יח"צ)

הקולקציה, בעיצובו של ארון דה מיי היא בהשראת הנשים הפריזאיות של תחילת המאה ה- 20 – אוונגרדיות, משוחררות, עצמאיות, אורבניות, אופנתיות, בעלות סגנון ושיק צרפתי.
בלנקום קוראים לזה – ממחוכים לחירות….

הקולקציה היא הצהרת צבע רבת ניגודים לאישה הדואלית של תחילת המאה ה- 20.

קולקציית האיפור של לנקום לסתיו 2010 נוצרה בהשראת ה"תקופה היפה" (Belle Époque, 1870-1920) כמחוות כבוד לנשים הפריזאיות הנועזות שהעזו להשתחרר מכבלי המוסכמות, להכתיב מחדש את החוקים ולהביע את אישיותן הפנימית לצד החיצונית.

מיהי אותה "קוקט צרפתייה" שבהשראתה נוצרה הקולקציה?
בסוף המאה ה 19, האישה הפריזאית החלה להשתנות בחשאי…
עד לשנים אלו האישה הפריזאית הייתה יכולה לברוח מהכללים ומהמוסכמות החברתיות רק בסביבת הסלון הספרותי שלה, אולם החל מהמאה ה- 20 חל בה שינוי.
היא השתלבה במערבולת החיים של העיר: התחילה לנהוג, יצאה לבלות ברובעים האופנתיים ביותר של פריס, צברה ביטחון לצד סגנון.
הלבוש והשיער שלה הצהירו על זהות חדשה.
בטוחה ועצמאית, הקוקט הצרפתייה גילמה את רוחה של תקופה חשובה במהלכה הכל השתנה והומצא מחדש: מהקווים המטאליים מרקיעי השחקים של מגדל אייפל ועד הקימורים החושניים של ה"ארט-נובו".

המוזות האייקוניות של ארון דה מיי – דיוקן של קוקט צרפתייה
דיוקנה של הגיבורה האידיאלית של ארון דה מיי בקולקציית "הקוקט הצרפתייה" משקפת 3 דמויות אייקוניות, נועזות ובלתי נשכחות מתחילת המאה ה-20 אשר הובילו את תקופתן לעבר העתיד.
קיקי דה מונפרנס, המוזה הידועה של מאן ריי והראשונה שהצהירה על עצמה כמכורה לאיפור.
שרה ברנאר, השחקנית המרשימה של הקומדי פראנסז, שהעזה לייסד להקת תיאטרון והיוותה מודל לחיקוי עבור נשים רבות ברחבי העולם.
אדית וורטון, הסופרת האמריקאית שהעזה להנהיג את אורח חייה  ואת עיצוב הפנים הצרפתי בארץ מולדתה.

אייקוניות אלו, היו הראשונות שידעו, כל אחת בדרכה שלה, כיצד להוביל את הנשים בנות דורן אל עבר העתיד, כשהן מסתייעות בתעוזה שאפיינה אותן.

הקולקציה מושקת במהדורה מוגבלת, ומאופיינת בשלושה גווני פולחן הבאים לידי ביטוי בניגודים, המבליטים יותר מכל את הדואליות של האישה הפריזאית של אותה תקופה: גוונים אורבניים של שחור וכסף בהשראת החידושים הארכיטקטוניים, המתמזגים עם גוונים עירומים ועדינים בהשראת העיקולים החושניים של אומנות הארט-נובו ומועצמים באדום דובדבן המגלם את הנועזות של שנות ה – 20'.

השראת ה"תקופה היפה" באה לידי ביטוי בצבעוניות עשירה ומתוחכמת במגוון מוצרים:
שחור מקאדם (Black Macadam) עם נגיעות של כסף אורבני (Urban Silver) למראה עיניים מעושן ועוצמתי, אדום דובדבן חזק (Boudoir Cherry) לשפתיים נועזות ליצירת מראה מתוחכם ומנצנץ.

דוגמניות העל דריה וורבואי ואלטרה ווידמן
צמד דיוות נבחרו לגלם את הרוח של "התקופה היפה" הצרפתית
נשיות, חן ועידון .. תחת ידיו של הצלם האגדי מריו טסטינו, דריה וורבווי ואלטרה ווידמן הופכות לשגרירות של הידור רטרו מדהים ויחד עם זאת מודרני ואלגנטי.

"מההתחלה דמיינתי ויז'ואל המציג שתי נשים, שני פנים, שני אידיאלים של יופי… כאילו הן בנות דודות, כמו מאי וולנד (May Welland) ואלן אולנסקה (Ellen Olenska) ב"עידן התמימות" של אדית וורטון", אומר ארון דה-מיי.
"רציתי לחשוף שני פירושים שונים מאד לקולקציה הזו, האחד מרומז, קל ועדין, והשני בטוח ובלתי מתפשר. שני סגנונות המתקבלים מקולקציה אחת, שההשראה שלה מגיעה מהיופי המינימליסטי של השנים שבין 1870 ו-1920 כאשר הנשים קצצו את שיערן עד הכתפיים, התמכרו לשפתון ורקדו כל הלילה".

על גוון פנים זך ומואר, העיניים של דריה וורבווי מודגשות בעדינות עם נגיעה של דובדבן והשפתיים שלה מושלמות בעדינות עם רמיזה של "פרנץ' טוש אבסולו" French Touch Absolu בגוון Rose Daria, המזכיר את צבע השפתיים הטבעי שלה.
בו בזמן, אלטרה ווידמן הופכת למוזה חדשה של שנות ה-20 עם עיניים מעושנות ואינטנסיביות, גבות מוגדרות באופן מושלם ושפתיים יפהפיות בצורת לב עם Cherry Kiki, על רקע גוון עור פנים בגוון ורדרד-פורצלן.

ארון דה-מיי מסכם: "יחד, הצמד הזה מבטא את החזון שלי של תקופה הדוניסטית שבמהלכה הנשים שיחררו את עצמן מכבלי המוסכמות והיו יכולות, בפעם הראשונה, להביע את אישיותן באמצעות הסגנון, הלבוש והשיער שלהן…וכמובן באמצעות האיפור שלהן."

מראה האיפור הזה עושה לי חשק לדבר צרפתית. זו שפה לא פשוטה, ואני תמיד טועה בזכר נקבה, ובעבר עתיד :), אבל כשאני מדברת צרפתית אני מרגישה שאני מקבלת גם שיק צרפתי יחד עם השפה.

הנה פרטים על מוצרי קולקציית פרנץ' קוקטס של לנקום לסתיו-חורף 2010.
נשתמע…

תגובות

comments

4 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *