בושם | בישום | בשמים

DYNASTIE – הבושם החדש מבית מרינה דה בורבון

את הבושם הזה קיבלתי לסקירה לפני משהו כמו שבוע או שבועיים, וכשראיתי את שם הבושם – דיינסטי – משום מה, באינסטינקט ראשוני, קישרתי אותו לתכנית הטלוויזיה הפופולרית משנות השמונים – שושלת.
כשקראתי את הקומוניקט שצורף לבושם הבנתי שמדובר בעצם בשושלת אחרת – סיפור חייה של מרינה, שנישאה לנסיך משושלת בורבון.
אני חובבת ידועה של הסטוריה, אם זה סרטים תקופתיים או ספרים תקופתיים, וכמובן שהסיפור הזה משך אותי, ואני חייבת לשתף גם אתכם 🙂

DYNASTIE - הבושם החדש מבית מרינה דה בורבון
DYNASTIE - הבושם החדש מבית מרינה דה בורבון. דמיינו את כתר המלוכה, על כרית קטיפה סגולה מעוטרת בפנינים

שושלת בורבון היא אחת השושלות העניפות, וצאצאיה מלכו (וחלקם עדיין מולכים) במדינות שונות באירופה – צרפת, ספרד, סיציליה, נאפולי, לוקסמבורג ועוד.

מרינה, הנסיכה הנושאת את שם המותג, נולדה כמרינה גסרי ב- 5 בספטמבר, בתאריך הלידה של לואי ה- 14 (שגם הוא משושלת בורבון, אגב), למשפחה "עממית", שאין לה קשר לשושלת המדוברת הנ"ל.
על אף שתאריך הלידה שלה נחשב לתאריך המייעד לחיי שפע, הילדות של מרינה לא היתה קלה כלל וכלל.

כשבגרה, הפכה מרינה לנערה יפהפה, נחושה ורעבה להרחבת אופקים וידע.
במטרה לממן את לימודיה, מרינה חוברת למעצב השיער הנודע אלכסנדר דה פאריז, והופכת לאסיסטנטית האישית שלו.
בעמדה זו, היא מתחככת עם כל הצמרות הגבוהות, כל השמנא והסלתא של אותם ימים, משפחות אצולה כרוטשילדים, ווינדזורס, ברנרד, ושאר סלבריטאי וסלבריטאיות התקופה, כדוגמת קתרין דנב וברז'יט ברדו.

לאחר שכבשה את המעגלים החברתיים הגבוהים באמצעות האינטליגנציה שלה והקסם האישי השופע, היא מוזמנת לסנט טרופז.
מרינה, כעת אישה צעירה, מודרנית וחריגה בנוף, חיה שם את "לה דולצ'ה ויטה" – החיים הטובים.
היא חוגגת לצד חבריה המפורסמים – פרנסואה סגן, ברז'יט ברדו, אלן דלון (אוי, אלן דלון. לא היתה אשה במשפחת סויסה המורחבת – כולל כל הדודות שלי, ויש לי הרבה, שלא היתה נמסה למשמע שמו) ועוד רבים אחרים.

בוקר יפהפה אחד על שפת הים, היא פוגשת את הנסיך אנדרה מבורבון, השייך למשפחת המלוכה של פארמה.
יחד הם שבים לפאריז, ולא נפרדים זה מזו .
הם חוגגים את חתונתם בעיירה ציורית, מוקפים במשפחה וחברים – הנסיך רנה, הנסיכה מרגרט מדנמרק, מלכת רומניה, ועוד….
מישהו לחש סינדרלה? אכן סיפור מהאגדות.

זמן קצר לאחר החתונה מרינה מתחילה את הקריירה שלה כמעצבת פנים, ומעניקה את שירותי העיצוב שלה למיטב עשירי ומפורסמי צרפת.
אך עם זאת, חלומה של מרינה לא מוגשם במלואו.
היא חולמת ליצור קו בשמים משלה, עליו היא תהיה חתומה.
היא חברה לגילס פומרו, ויחד הם פתחו את חנות הקונספט הראשונה שלהם בפאריז, שם נמכרים פריטי עיצוב ייחודיים ושכיות חמדה למיניהן.
וגם הבושם החדש.

DYNASTIE - הבושם החדש מבית מרינה דה בורבון
DYNASTIE - הפרסומת לבושם החדש מבית מרינה דה בורבון

DYNASTIE – הבושם החדש מבית מרינה דה – בורבון
מרינה יצרה את הבושם הזה מתוך הוקרה, הערכה וכבוד למשפחת המלוכה אשר אימצה אותה אל חיקה.
גם ההשראה לעיצוב הבקבוק באה מהעולם המלכותי – הפקק מפוסל כמו כתר מלכותי, כשהבקבוק עצמו מעוצב ככרית עליו מונח הכתר, ומעוטר בפנינים.
גם לצבע הסגול של הבושם יש קונוטציה מלכותית משהו, ואני ממש יכולה לדמיין כרית קטיפה סגולה, מעוטרת בפנינים, עליה מונח כתר המלוכה.

הניחוח:
ניחוח מלכותי, מלא בארומה פרחונית – פירותית, עם נגיעה סקסית של מאסק ופצ'ולי, אופף את החדר בשובל מלכותי, מלא נשיות ויוקרה.
בתווים העליונים: מנדרינה, ברגמוט, פרסיה
תווי הלב: משמש, תפוז, אננס
תווי בסיס: פצ'ולי, וניל, מאסק לבן

התרשמות אישית:
ניסיתי את הבושם עוד לפני שקראתי את סיפור האגדה הזה (שרק מדגיש את המאמר ש"המציאות עולה על כל דמיון"), והתחושה הראשונית שלי היתה של יוקרה.
קשה לי לומר שזיהיתי שהריח היה פירותי, למרות שיש בו יחסית הרבה מרכיבים פירותיים. יש בו יותר ריח פרחוני, אבל לא קליל. מאוד מתאים לחורף בעיניי.
יש בו משהו שיוצר נוכחות, אבל לא כזו כבדה (כאלו בדר"כ עושים לי כאב ראש. מאוד רגישה לריחות).
הניחוח דומיננטי, אבל לא משתלט.

כמו בכל פוסט על בושם – ריח הוא לכמרי עניין סובייקטיבי, ואני ממליצה לכם פשוט לקפוץ לפארם הקרוב לנסות בעצמכם.

איפה וכמה?
100 מל אד"פ: 523 שח
50 מל אד"פ: 383 שח

להשיג ברשתות הפארם, המשביר לצרכן ובפרפומריות פרטיות

תגובות

comments

3 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *