איפור

פורים 2011 שלי. היה שמח עד דלא ידע!

איך אני אוהבת את החג הזה!
בערך שבועיים לפני פורים אני כבר מתחילה לגלגל רעיונות לתחפושות בראש.
השנה היו כמה ימים קשים, בסוף השבוע הקודם ותחילת השבוע שלאחריו, עם כל הארועים, וגם כתבתי על זה בפוסט הקודם, אבל בדר"כ אלו ימים ממש מלאי השראה בשבילי. אני יכולה להסתובב בעיר או בקניון וכל פריט שאני רואה מיד מתחבר לי לאיזה שהוא רעיון לתחפושת, והראש לי כבר מגלגל עוד פריטים שיכולים להתחבר אליו. וגם בפורים הזה. אני חושבת שהיו לי עשרות רעיונות. חלקם התנדפו באוויר, וחלק אחר שלחתי על פני המים לחברים…

התחפושת העיקרית שלי השנה – צמר גפן מתוק

התחפושת העיקרית שלי השנה - צמר גפן מתוק
התחפושת העיקרית שלי השנה – צמר גפן מתוק. מתוק, דביק וסופר קיטשי. כמו שאפשר לראות, התחפושת הזו די מנפחת. ולא לשכוח! החומרים דליקים – אז לא למסיבות מופרעות ולא לילדים

החלטתי שלמסיבת פורים של העבודה אני מתחפשת לצמר גפן מתוק.
התחפושת הזו פרקטית ורלוונטית רק למסיבות רגועות כאלו. אין סיכוי שהייתי יוצאת איתה למועדון, למסיבת רחוב או לאיזו מסיבה גדולה אחרת, כי התחפושת הזו סופר סופר דליקה ומסוכנת במקומות הומי אדם, וגם לא הייתי ממליצה עליה לילדים.

לא יודעת לומר בדיוק איך החלטתי על התחפושת הזו ומאיפה הרעיון (וזה יוצא דופן. אני בדר"כ זוכרת את ההשראות שלי). זה פשוט צץ לי בראש מתישהו. אני לא חושבת אפילו שזה קשור למשהו שראיתי. אבל מרגע שחשבתי על זה החלטתי שזו התחפושת שלי, גם בגלל שהיא מקורית וגם בגלל שהיא יחסית פשוטה להכנה.

דווקא האיפור בתחפושת הזו לא דומיננטית בכלל וכל שילוב של ורודים יכול להתקבל טוב. את האיפור הזה בתמונות עשיתי ב-5 דקות (על השעון. אפילו פחות מהזמן שלוקח לי להתאפר בבוקר, פשוט כי איפרתי עוד 3 חברות לעבודה ולא נשאר לי זמן. יש לי ביקורת כלפי האיפור הזה, והצללית הורודה טיילה לה אל מתחת לעין וזה לא היה טוב, אבל זרמתי עם זה :). וכמובן שאפשר היה לשדרג אותו עם קצת יותר זמן…)

התחפושת הזו מאוד קיטשית ודביקה. מי שעודף ורוד עושה לה בחילה – זה לא בשבילה. וזו גם לא מה שאני קוראת לו "תחפושת כוסיות". זו לא תחפושת שמחמיאה לחמוקיים הטבעיים של הגוף. להיפך. היא מנפחת, ובפעם הראשונה שלבשתי אותה כמעט התחרטתי לנוכח ההרגשה הדביבונית שהיא גרמה לי, אבל התגברתי על זה. וגם זכיתי במקום השני בפרס התחפושת המקורית במסיבה הזו 🙂. (במקום הראשון זכה בחור שהתחפש לסניף איקאה השרוף. יש לנו מוחות יצירתיים במשרד…)

הכנת התחפושת:
המרכיבים:

– שמלת גופיה בצבע ורוד אפרסק בהיר (מעין גופיית סבא ארוכה. סוג של שמלה כזו. אפשר למצוא בכל מיני חנויות שוק כאלו). עלתה לי 30 ש"ח
– אקרילן – בחנות יצירה. זה חומר מילוי לכריות ובובות פרווה וכדומה. 36 ש"ח לחבילה של 1 ק"ג (שזה ה-מ-ו-ן. השתמשתי אולי ברבע מזה).
– ספריי צבע ורוד. בדוכני פורים למיניהם. 12 ש"ח
– גרביון ורוד צעקני – באותה חנות שבה רכשתי את הגופיה. 15 ש"ח. האמת שרציתי גרביון לבן ועליו להדביק כדורי אקרילן ורודים, אבל הסתבר שהגרביון הלבן שרכשתי היה באורך 3/4, ורציתי גרביון לכל האורך, אז הלכתי על הורוד.
– מקל עץ פשוט – 2 ש"ח בחנות יצירה. (גם שיפוד עץ היה עובד טוב תכלס)
– כובע אנגורה ורוד – גם התפשרות. רציתי פאה ורודה, אבל מצאתי רק באורך של קארה, אז ויתרתי והלכתי על הכובע הזה, שהוא התפשרות כפולה כי רציתי ורוד בהיר יותר אבל לא היה במידה שלי (וכמובן שחיכיתי עד ליום לפני המסיבה… ). 30 ש"ח בחנות כובעים.
– דבק 3 שניות. 5 ש"ח לשפורפרת והשתמשתי בכמה כאלו. האידיאלי היה להשתמש בדבק מיוחד לבדים, אבל שכחתי לקנות, וכמו שציינתי, אני מאלו שמחכות לרגע האחרון, אז השתמשתי במה שהיה לי…

ההכנה:
כמו שציינתי – מאוד פשוטה:
לוקחים חתיכות אקרילן, די גדולות ומדביקים לשמלה, משני הכיוונים, ומכסים ממש את כל שטח השמלה. (רצוי ללבוש את השמלה לפני ההכנה כדי שהיא תקבל את מבנה הגוף ולא יהיו הפתעות אח"כ בזמן שלובשים אחרי ההכנה).
כשכל השמלה מכוסה באקרילן מרססים בספריי צבע ורוד, מרחוק, כדי שהגוון שמתקבל יהיה די דהוי ולא מרוכז.
למקל הצמר גפן – לוקחים חתיכה די גדולה מהאקרילן ומדביקים למקל לכל. מלפפים את האקרילן סביב המקל. את הקצוות תפרתי אחד לשני בתפירה גסה, ואז מרססים גם אותו בספריי צבע ורוד.

האיפור:
בסיס רגיל – השתמשתי במייק אפ HD של מייקאפ פוראבר (אחת מהרכישות שלי בארה"ב ואכתוב עליו בהרחבה. ממש אוהבת אותו).
סומק Amazon princess מקולקציית וונדר וומן של מאק (אלא מה? כתבתי גם בסקירה שלו על הפיגמנט הורוד צעקני שלו, והוא בא פה טוב)
פיגמנט ורוד בזוקה של מייקאפ פוראבר על כל העפעף עד השקע, וצללית שחורה בזויות העין וטשטוש על שקע העין, כדי להוסיף קצת מימד ולנטרל קצת את הורוד הזרחני של הפיגמנט.
לשפתיים השתמשתי ב-2 שפתונים. קודם מרחתי את Melrose Mood מקולקציית Heatherette של מאק – שהוא ורוד טיפקסי בהיר. אבל הוא היה לי קצת בהיר מדי, אז מעליו הוספתי נגיעות של שפתון Colorburst פוקסיה של רבלון.

וזהו, אני חושבת.

תחפושת צמר גפן מתוק
כשתייגו אותי בפייסבוק בתמונה הזו כתבו "צמר גפן מתוק שותה וודקה רדבול". אהבתי. בכל מקרה – אין בעיה לשבת בנוחות על התחפושת הזו (וטוב שויתרתי על הרעיון להוסיף את הסיר שבו מכינים אותו…)
תחפושת צמר גפן מתוק
לא התמונה הכי מחמיאה, והתיק לא קשור, אבל זו התמונה היחידה שיש לי שרואים בה את כל התחפושת 🙂

אההההה, זה בלוג על טיפוח, אבל חייבת להזכיר את הנעליים (חולשה נוספת שלי) – נעליים שרכשתי לפני שנה וחצי בערך, של פורנרינה (שאני ממש אוהבת את הנעליים שלהם). לא יוצא לי לנעול אותן הרבה כי אני מעדיפה שטוח ביומיום, אז קפצתי על ההזדמנות. הן אדומות, כשהחלק הקמי שלהן הוא לבן מנוקד בכל מיני צבעים. קצת מזכיר סוכריות צבעוניות, ואם כבר התחפושת בקיטש, אז עד הסוף 🙂
גם מצאתי תמונה שלהן ברשת, שחסכה לי צילום:

הנעליים של פורנרינה
הנעליים שצרפתי לתחפושת

וחברות שאיפרתי בפורים הזה:

אורטל – איפרתי אותה פעמיים. פעם ראשונה למסיבה הזו מהעבודה – היא התחפשה למלחית וזה היה איפור ביוטי רגיל עם אקסטרה ברונזר (היא מאוד בהירה).

התחפושת השניה שלה היתה לאריה (זו היתה תחפושת קבוצתית של הקוסם מארץ עוץ, והיא היתה האריה…). כאן השתמשתי בפיגמנט זהב-ברונזה של מאק במברשת רטובה כמעט על כל העפעף, אבל לא עד הגבה, בצורה חתולית. עליו ציירתי בצבע גוף שחור כתמים מנומרים.
אייליינר לתיחום עליון ותחתון עם זויות מחודדות בחלק הפנימי של העין ונוטות כלפי מטה. (מראה חתולי).
אותו צבע גוף שחור שימש גם לאף השחור ולשפם, וצבע גוף לבן השלים את השפם.
על הלחיים ברונזר ומעט מהסומק אורגזם של נארס.

עמית – תחפושת בהשראת שנות ה-20 (גם רעיון שלי, ואהבתי את הביצוע שלה).
עיניים מעושנות אבל לא חתוליות, אלא יותר רכות ומעוגלות. שפתון שהוא מעין בורדו או צבע יין וסומק ורוד אבל די טבעי. גם השפתון וגם הסומק מקולקציית החורף של לנקום, שההשראה שלה היתה שנות ה-20, כך שזה מאוד התאים. והוספנו גם ריסים מלאכותיים, כי זה פורים 🙂

נטלי, שהיא גם אחותי לפחות פעם ביום, התחפשה לרשת דייגים, כולל אצות מפלסטיק, רשת דייגים אמיתית כשל ושמלת רשת שעליה היא תלתה דגי פלסטיק.
גם האיפור שלה יחסית פשוט ומהיר – השתמשתי בשני פיגמנטים של מאק – האחד טורקיז והשני מעין זהב עם תת גוון ירקרק. בשניהם השתמשתי במברשת לחה. הטורקיז על גלגל העין, המוזהב מתחת לעצם הגבה וטשטוש שלהם. עם הטורקיז גם טשטשתי לכיוון הרקות, שיהיה שמח.
במקור היה לה גם גלוס טורקיז (גלוס שקוף + קצת מהפיגמנט הטורקיזי). לכל הסיפור הזה הוספנו גם ריסים שנראים כמו סנפירים צבעוניים של דגים (יש דג כזה, אין לי מושג איך קוראים לו)

תחפושת של אריה לפורים
אורטל במראה חייתי…
תחפושת לפורים - רשת דייגים
נטלי במראה דגי…

ולסיכום – תמונה משותפת של כולנו:

תחפושות לפורים - מלח, רשת דייגים, שנות ה-20 וצמר גפן מתוק
תמונה משותפת של כל המאופרות שלי 🙂 יחד איתי במסיבה.

היה באמת חג שמח 🙂

תגובות

comments

26 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *