בושם | בישום | בשמים

מהדורת קיץ 2011 לבשמי ז'אן פול גוטיה לגברים ולנשים

לאחרונה קיבלתי את הגרסא הקיצית לבושם קלאסיק של ז'אן פול גוטיה.

חלק גדול ממותגי הבשמים מוציאים מהדורות מיוחדות לקיץ.
מהדורות הקיץ הן בדר"כ מהדורות מוגבלות, מאופיינות בניחוחות קלילים יותר, ולרוב נטולות אלכוהול.

ז'אן פול גוטיה בבושם לנשים - Classique - במהדורת קיץ 2011
ז'אן פול גוטיה בבושם לנשים - Classique - במהדורת קיץ 2011
ז'אן פול גוטיה בבושם לגברים מהדורת קיץ 2011
ז'אן פול גוטיה בבושם לגברים - LE MALE - במהדורת קיץ 2011

כמו שכבר כתבתי בפוסטים קודמים, אני כמעט ולא רוכשת בשמים לעצמי. נראה שבושם הוא המתנה האולטימטיבית בעיני רבים, כך שבדר"כ אני מקבלת בשמים במתנה (ומקסימום מחליפה), אבל בתקופות שכן הייתי חייבת שיהיה לי מבחר ענק של בשמים ( 🙂 ), אני זוכרת שנהגתי לרכוש בעיקר מהדורות קיץ. בדיוק מהסיבות הנ"ל.
הריחות בדר"כ מזכירים את הניחוח המקורי (לא תמיד, אני חייבת לציין), אבל קלילים יותר ונטולי אלכוהול, שזה בדיוק מה שמתאים לקיץ.

בכלל בקיץ אני נוהגת להתיז בושם באיזורים נסתרים, בין אם הבושם מכיל אלכוהול או לא, מאחר ואיזורים חשופים לשמש שמתיזים עליהם בושם נוטים להשתזף יותר (מה שעלול ליצור כתמים, קמטים וכו').

מהדורת קיץ 2011 של JEAN PAUL GAULTIER
הבושם הזה הוא אחד הבשמים המיתולוגיים שלי.
אני בטוחה שכולכם מכירים את זה שאתם מריחים ריח מסויים שמזכיר לכם תקופה מסויימת בחיים.
הבושם הזה משוייך אצלי בתודעה למעין תקופת ביניים כזו, בתחילת שנות ה-20 שלי. בדיוק חזרתי מכמה חודשים באילת, וטסתי לאמסטרדם, וזה היה הבושם שלי בתקופה שהייתי באמסטרדם, ואח"כ כשחזרתי. ועוד רכשתי אותו פעמיים נוספות, והוא ליווה אותי ככה כמה שנים לסרוגין.

לא רק זה, אלא שבאותה תקופה באמסטרדם גם בן הזוג שלי בזמנו השתמש בגרסא הגברית של הבושם הזה, כך שכל ניחוח שקשור לבושם הזה מזכיר לי את התקופה הזו לחלוטין.

זו לא גרסת הקיץ הראשונה של הבושם שאני מנסה. באותה תקופה הנ"ל ניסיתי עוד 2 גרסאות קיץ של הבושם של ז'אן פול גוטיה, ולכולן סממן אחד מאוד מובהק – הריח המקורי של הבושם מאוד ברור ולא ניתן טעות בו. מיתולוגי.

מסתבר שזוהי גרסת הקיץ ה-15 של המעצב ז'אן פול גוטיה. מדהים.

ההשראה לבשמי הקיץ 2011 של גוטייה שאובה מהשבטים הפולינזיים ומחבורות הרחוב של דרום אמריקה, מן הגופות הלחים מחום הקיץ הלוהט המעוטרים בקעקועים עשירים בפרטים, צבעוניים ומרתקים.
גם הבקבוק האופייני למותג – בקבוק בצורת גוף אישה (90-60-90 אם תשאלו אותי) בגרסת הבושם לנשים – Classique, ובקבוק בצורת גוף גברי (עם המשולש בכתפיים והריבועים בבטן) בגרסת הבושם לגברים – Le Male, מעוטר כולו בקעקועים אתניים.

בכלל הגרסאות השונות של הבקבוקים האלו צריכים להיות מקור לאספנות (והיתה תקופה שאספתי אותם, כי הם פשוט יפים וכל מהדורה מיוחדת במינה, אבל נאלצתי לותר עליהם באחד ממעברי הדירה שלי. חבל…)

והניחוחות?
את הגרסא הקיצית לבושם הגברי לא הרחתי, אבל הניחוח מכיל תווים ארומאטיים של לבנדר, מנטה והל, בשילוב תווים ירוקים של דשא קצוץ.
תווי הבסיס של הניחוח נותרו ללא שינוי – וניל, מאסק וסנדלווד.

הבושם הקייצי הנשי, זה שקיבלתי, מריחה בדיוק כמו הבושם המקורי, כפי שציינתי, אך שונה ברגע שמתנדף גל הריח הראשון.
היא מכילה בתו העליון של הניחוח ורד בשילוב פריחת תפוז, אליהם ניתזו טיפות רעננות של מנדרינה ולימון סיציליאני. לב הקומפוזיציה חובק בוקה של פרחים טהורים: יסמין סמבק, ילנג ילנג, שושנת העמקים ואיריס לבן.
תו הבסיס של הבושם, מעניק לו חושניות, בזכות אקורדים של וניל, מאסק רענן ואמבר.

איפה וכמה?
נשים – 100 מ"ל, או דה טואלט, 381 ש"ח.
גברים – 125 מ"ל, או דה טואלט, 360 ש"ח.
ברשתות הפארם, המשביר לצרכן ואפריל.

תגובות

comments

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *