MASCARA
איפור

הטיפים שלכם: מסקרה וריסים

MASCARA
חלק מהמסקרות שלי. יש כאן כמה שכבר לא בשימוש ואני שומרת אותן כדי להשוות מברשות, וחלק בכלל לא פתחתי עדיין כדי שלא יתייבשו 🙂

זוכרים שפעם היתה כאן פעילות בבלוג שבה התבקשתם להעלות את הטיפים שלכם?
באותה פעילות הבטחתי להעלות את הטיפים האלו לאיפור וטיפוח בבלוג, אבל טרם הזדמן לי לעבוד על זה.
הגיעו מאות טיפים בתחומים שונים, וניסיתי איכשהו לעשות חלוקה לקטגוריות כך שכל קטגוריה לא תהיה עמוסה מדי.

הפוסט הזה הוא ראשון בסדרה, ואני מרכזת בו את הטיפים שלכם לשימוש במסקרה, וגם כאן יש חלוקה לקטגוריות כדי שיהיה נוח יותר להתמצא.
בין לבין הוספתי גם טיפים של חברת MAC שקיבלתי בהשקה של המסקרה Haute & Naughty.

אם יש לי הערות משל עצמי או התנסות אישית שלי בתחום הטיפ – אני מציינת מתחתיו. בסוגריים מופיע השם של הממליצה – במידה ואישרתם לי להכניס את השם עם הטיפ. למי שלא אישרה, הכנסתי רק את האות הראשונה של השם).

איך מורחים מסקרה?
* מומלץ להתחיל במעגל ריסים – התחילי במעגל ריסים, הצמידי אותו קרוב לריסים סגרי ולחצי במשך 10 שניות. הקפידי לפתוח את המעגל ואז למשוך החוצה כדי לא למשוך את הריסים. (מאק)

* לא לשכוח את הריסים הקטנטנים: בעת הנחת המסקרה, אני מרימה את הראש גבוה ככל האפשר, ומסתכלת כלפי מטה לכיוון המראה. כך ניתן לראות את כל הריסים הקטנטנים מבלי לפספס וחשוב לא פחות – באופן זה העפעף לא מתלכלך ממסקרה (הטיפ של קארין וגם של מאק)

* כמות החומרכמות החומר שעל המברשת צריכה להיות רגילה. מוטב להתחיל עם שכבה אחת של מסקרה ולהוסיף בהדרגה על פי הצורך. לרוב יהיה קל יותר להוסיף שכבה מאשר לנקות  גושים על הריסים. (מאק)

* למי שמרכיבה משקפיים, כדאי למרוח מסקרה בזיגזגים, זה מגדיל את הריסים אבל לא גורם להם לגעת במשקפיים. (הטיפ של א')

* נערה במשקפיים – לי יש בעית ראייה ודי קשה לי לשים מסקרה שהעיינים שלי פקוחות. לכן מה שאני עושה הוא לעצום עין אחת ופשוט להבריש את המסקרה על הריסים העליונים והתחתונים בו זמנית. כן יוצר מצב שגם צבעתי את הריסים התחתונות והן לא יוצאות במראה בובתי מדי וכן גם פתרתי את בעיה הראייה. הריסים יוצאים מדהימים. (הטיפ של גלית)

* מסקרה לריסים התחתונים – כדי לשים מסקרה על הריסים התחתונים ניתן להשתמש במברשות הקטנות המיועדות לניקוי בין השיניים (נקיות כמובן:)), אותן ניתן לרכוש בכל בית מרקחת. המברשות הקטנות הללו, אחרי שטובלים אותן בצבע, מגיעות לשערות הקטנות ביותר של הריסים ועלותן נמוכה בהרבה מעלות של מסקרה שמיועדת רק לריסים התחתונים. (הטיפ של ד')

* טיפ לריסים מופרדיםהטיפ שלי הוא בנושא הנחת מסקרה. שמתי לב שאני מתאפרת לאחר מקלחת או שטיפת פנים, כשהריסים לחים, המסקרה נמרחת הרבה יותר טוב והריסים מופרדים. כמו כן אני מניחה את המסקרה בצורה הבאה : מתחילה בבסיס הריסים ועולה בתנועות זיגזג . אף ריס לא נדבק! (הטיפ של מיכל)

* להמנע מגושיםכשאני מורחת מסקרה, אני שונאת שיש גושים של חומר שיוצרים מראה של עכביש. כדי למנוע את התופעה, אני מזיזה את המברשת ימינה ושמאלה באיטיות לאורך הריסים ובכך גורמת לעיבוי מקסימלי של הריסים ולמניעת הגושים המעצבנים. (הטיפ של דנה)

* ניקוי כתמי מסקרהאם בזמן מריחת מסקרה, העפעף מתלכלך, יש להמתין מספר דקות לייבוש ואז בעזרת מקלון להסיר את הלכלוך של המסקרה שפשוט מתפוררת ולא נמרחת. (הטיפ של יפעת)

* מצד לצדלמריחה אפקטיבית של מסקרה לריסים ארוכים: בזמן המריחה לנענע את המסקרה מצד לצד. זו פעולה ששמעתי שמאפרים מקצועים עושים. וגם עכשיו יצאו מסקרות עם סוללות שעושות פעולה זו, אז אפשר לחסוף כסף ולעשות את זה לבד. (הטיפ של ע')


טיפים לעיגול ריסים:
* מעגל ריסים לפני כל דבר אחר, ווזלין
אני נוהגת להשתמש במעגל ריסים לפני הנחת האיפור וכך מונעת מריחה של הצללית/איילינר. אבל, עם הזמן גיליתי שריסיי אינם עומדים במעמסות הקונסילר והמייקאפ והצללית והאיילינר, ועד שמגיע תור הריסים- הם כבר שפופים וכנועים.
לכן הטיפ שלי הוא כזה- יש להשתמש במעגל הריסים דבר ראשון אחרי קרם לחות, לפני שימוש באיפור. לאחר מכן, למרוח את הריסים המעוצבים במעט ווזלין. אני באופן אישי משתמשת בלובלו רגיל לשפתיים שאני מייעדת במיוחד לריסים: לוקחת עם האצבע חופן ומורחת, בלי גושים.
באופן מיידי תוכלו לראות שינוי, כאשר הריסים ישארו בצורתם המעוגלת לאורך זמן רב מאוד. לאחר מכן ניתן לאפר, לקרצף, להוריד, להוסיף, למרוח, לתקן והריסים…? כבודם במקומם מונח וצורתם לא משתנה! לאחר שסיימתן לעגל ולהתאפר, השלב האחרון הוא הנחת המסקרה על ריסים מעוגלים ויפים, בלי לפגוע באיפור העיניים. (הטיפ של אור)

* מייבש שיער על מעגל הריסים – מכיוון שיש לי ריסים בעייתיים מאוד! שנוטים ליפול כלפי מטה, קראתי פעם איפשהו שאפשר לקחת מייבש שיער ולחמם טיפה את מעגל הריסים ובעדינות להניח על הריסים לכדקה. הריסים מתעגלים כלפי מעלה בצורה יפהפייה! ומחזיקים מעמד כך לאורך כל היום. כמובן שלאחר העיגול, להוסיף את המסקרה.
יש בשוק כל מיני מכשירים שמתיימרים ל"חמם" את הריסים ולעגלם ומופעלים ע"י בטריות. רכשתי הרבה! מהם, אבל אף אחד לא עבד על הריסים העקשניים שלי, רק הטיפ הזה! (הטיפ של ל')

* הסוד הוא בזווית במקום להחזיק את מברשת המסקרה מקבילה לריסים בזמן המריחה, אפשר להחזיק את  המברשת מאונכת לריסים (עם טיפטיפה זווית), דבר המעגל אותם לצד בצורה יפה. (הטיפ של רותם)

* הפרדת ריסים למראה בולטכשאני מורחת מסקרה ורוצה שהריסים שלי יבלטו, אני שמה את המסקרה ואחרי כמה דקות, כשהיא כבר התייבשה, אני עוברת פעם נוספת עם המברשת ופותחת ריס ריס. מתקבל מראה של ריסים גדולים ובולטים. (הטיפ של שוש)

טיפים לריסים מושלמים:
* טיפ לבניית ריסים מושלמים: בשכבה ראשונה של המסקרה לנקות את המברשת היטב מכל עודפי החומר ולהשאיר ממש מעט. להניח על הריסים בתנועת זיג זג (או כל שיטה אחרת שנוח לכם). בשכבה השניה לא לנקות חומר מהמברשת בכלל. התוצאה היא ריסים מושלמים. (הטיפ של אל).
לדעתי: אני הייתי נזהרת עם השלב השני. זה מאוד תלוי במסקרה וכנראה שאל משתמשת במסקרה שמתאימה לזה . הייתי ממליצה בכל זאת בכל זאת מנקה קצת מהחומר על המברשת, אחרת יש חשש שהריסים ידבקו אחד לשני.

* עוד טיפ לריסים מושלמים: החיפוש אחר המסקרה המושלמת אינו נגמר, יש מאריכות, יש מעבות אבל אין אחת שעושה את הכל. הטיפ שלי הוא שילוב של 2 מסקרות: שכבה ראשונה למרוח את המסקרה המאריכה, אני משתמשת בטלסקופיק של לוריאל.
שכבה שניה אני מורחת מסקרה מעבה  שגם מפרידה ומסרקת את הריסים בצורה מושלמת – VOLUME MILLION LASHES, גם כן של לוריאל. התוצאה  הסופית ריסים ארוכים עבים, מופרדים ומסודרים להפליא (וגם מעוגלים בזכות הטלוסקופיק).
בקיצור, ריסים כמו בפרסומות, כבר לא צריך ריסים מלאכותיים. (הטיפ של ג')

טיפים לעיבוי ריסים:
* צללית לפני המסקרה – למראה ריסים עבים ויפים יותר, כדאי לשים צללית שחורה או חומה על הריסים לפני מריחת המסקרה. זה נותן לריסים מראה מלא יותר. מומלץ! (כמובן לא לשכוח להשתמש בטישו מתחת לעיניים כדי למנוע נפולת של צללית….) (הטיפ של ס' ושל נעמה. כל אחת שלחה בנפרד)

* פודרה על הריסים – לריסים עבים וארוכים: לשים שכבה אחת של מסקרה, לאחר מכן לקחת מברשת ישנה של מסקרה, לטבול במעט פודרה ולהניח על הריסים בעדינות, ולסיים עם עוד שכבה נדיבה של מסקרה מעל הפודרה.
למי שאין מברשת ישנה של מסקרה, אפשר להניח את הפודרה עם האצבע בעדינות או עם מברשת צלליות נקיה.
התוצאה היא ריסים מדהימים ועמידות מצויינת. (הטיפ של חדוה, מרינה, א' וקרן. כל אחת שלחה בנפרד ובניסוח קצת שונה)
הערה שלי: הייתי בסדנה של ירין שחף, והוא גם ממליץ לעבוד בצורה כזו לעיבוי ריסים. האמת שניסיתי וזה עובד מצויין, אבל זה לא פתרון מהיר. מומלץ למי שיש לה זמן ותשומת לב להשקיע.

* פריימר לריסים – שימוש בפריימר לריסים עושה פלאים. לפני שאתן משקיעות הון במסקרות יוקרתיות שווה לנסות פריימר לריסים, הוא הופך גם את המסקרה הפשוטה ביותר לטובה. יש ללנקום ומאק פריימרים מעולים שישנו את מראה הריסים שלכן באופן דרמטי. (הטיפ של מיכל)
הטיפ שלי: טרם ניסיתי את הפריימרים לריסים של לנקום ומאק, אבל הפריימר לריסים של אסתי לאודר מעולה.

מסקרות צבעוניות:
* מסקרה חומה –  תגלית השנה שלי היא מסקרה חומה לריסים חומים. בעיקר ממליצה על ווליום אקספרס של מייבלין. זה הפך להיות האיפור היום יומי שלי. כשאני שמה מסקרה שחורה זה מאוד יפה אבל זה בולט, וזה נותן לי מראה מאופר ויותר מתאמץ. מאז שהתחלתי להתאפר עם מסקרה חומה קיבלתי המון מחמאות – זה נראה כ"כ טבעי והעיניים נראות גדולות ופתוחות. (הטיפ של ג').

* העמקת גוון של מסקרות צבעוניותאם יש לך מסקרה כחולה, ירוקה, סגולה או כל צבע לא שגרתי אחר אך בהיר מאוד, ואת רוצה להעמיק את הגוון שלה ולהכהותו, מרחי קודם כל שכבה אחת של מסקרה שחורה ולאחר מכן שכבה של מסקרה צבעונית. הגוון שיתקבל יהיה כהה ועמוק יותר אך עדיין יבחינו בצבע שונה על הריסים. במידה ותוסיפי עוד שכבה של מסקרה צבעונית האפקט לא יתקבל, ולכן מספיקות שתי שכבות בלבד כפי שרשמתי לעיל- שכבה שחורה ומעליה שכבה צבעונית. (הטיפ של לידיה)


לא רק מסקרה – מוצר רב שימושי:

* במקום עפרון עיניים במקום להשתמש בקו תוחם עיניים תחתון, ניתן להדק את מברשת המסקרה אל קן הריסים התחתון, כך שהמברשת ממש נוגעת בקו הריסים התחתון לכמה שניות. התוצאה היא קו ריסים תחתון מודגש ודרמטי להפליא. (הטיפ של דליה)
עוד טיפ שלי: טיפ מעולה. עוד טיפ בעניין הזה שיישמתי כמה פעמים בעבר עם מסקרות צבעוניות כשרציתי צבע ספציפי של אייליינר שלא היה לי – להשתמש במסקרה כאייליינר. פשוט מוציאים מעט חומר עם המברשת ומניחים על היד או על מכסה של מוצר או תקליטור ריק שלא צריכים, טובלים את מברשת האייליינר ומשתמשים כאייליינר.

איך להציל מסקרה מהתייבשות ומה לעשות עם מסקרה שהתייבשה?
* NO pumping! –
כדי לשמור על המסקרה נקיה מגושים והתייבשות, מומלץ לא לעשות תנועה של "pumping" – להכניס המברשת פנימה והחוצה מתוך המיכל, כי זה רק יגרום לגושים נוספים, בגלל האוויר שנכנס ומייבש את המסקרה.
כאשר אתן רוצות יותר חומר על המברשת, כדאי להכניס אותה עד הסוף ולהוציא אותה החוצה בתנועה סיבובית. ככה גם המברשת תהיה מכוסה בצורה שווה בשחור השחור שאתן כל כך אוהבות, וגם תחזיק מעמד יותר זמן 🙂 (הטיפ של נועה)

* מים חמים – כאשר המסקרה נגמרת או מתייבשת, ניתן לטבול למס' דקות את המסקרה, כאשר היא סגורה כמובן עם המכסה שלה, בתוך כוס עם מים רותחים. החומר מתרכך והמסקרה מוכנה לשימושים חוזרים.

יש לציין כי לפעמים המסקרה מתייבשת לא בגלל שהיא מקולקלת, אלא בעיקר בגלל שנכנס אויר שמייבש אותה עקב הכנסה והוצאה מרובה של המברשת למיכל שלה. (הטיפ של שרית)

* קרם עיניים או שמן תינוקותהתייבשה לך המסקרה ולא בא לך לזרוק אותה? הנה לך 2 אפשרויות להציל אותה
1. הכניסי את מיכל המסקרה (ללא המברשת) לכוס זכוכית קטנה עם מים חמים, והמתיני כמה דקות.
2. הכניסי שמן תינוקות / קרם עיניים לתוך מיכל המסקרה. (הטיפ של לסלי)

* טיפות עינייםכשמסקרה מתקלקלת לא צריך לזרוק ולבזבז כסף רב על עוד אחת, פשוט לטפטף למסקרה קרם לחות או טיפות עיינים והמסקרה תחזור לעבוד כמו חדשה 😀 (הטיפ של שיראל)

שדרוגים למסקרות:
* לשדרג מברשת ישנה למברשת ריסים – במקום להוציא כסף על מסרק ריסים, בפעם הבאה שאת מסיימת מסקרה – שמרי את המברשת. שטיפה טובה עם מים וסבון, ויש לך מברשת ריסים נהדרת שתוריד גושים ותפריד את הריסים אחרי מריחת המסקרה החדשה, או לסרוק הריסים לפני מריחת מסקרה. (הטיפ של סנדי ושל אפרת. כל אחת שלחה בנפרד, בניסוח שונה ואיחדתי ביניהם)
עוד טיפ שלי: יש מסרק ריסים נהדר בביוטי קר שעולה פחות מ-5 ש"ח ואני בהחלט ממליצה עליו.
במברשת מסקרה נקיה הייתי משתמשת גם לגבות…


טיפוח גם לריסים:

* קרם לחות לריסים – את קרם העיניים מומלץ למרוח בעדינות גם על הריסים, כאשר מתכוננים לשינה. הקרם יעניק לריסים הזנה שהם זקוקים לה לאחר יום מתיש של מסקרה ואבק 🙂 (הטיפ של נועה)

ריסים מלאכותיים:
* מסקרה לפני הריסים – כשרוצים להדביק ריסים מלאכותיים, הטיפ הוא למרוח לפני ההדבקה מסקרה,  בשכבה מכובדת, ולאחר מכן להדביק! זה שומר על איכות ההדבקה ועל עמידותה לאורך זמן!!! (הטיפ של נטלי)

 

זהו 🙂 אם יש לכם עוד טיפים, יותר ממוזמנים להכניס בתגובות ואכניס אותם לפוסט…


תגובות

comments

40 Comments

  • קורין

    @danra
    LOL !
    תודה … 🙂
    לא הצלחתי להביא את עצמי לעבד את כל המידע הזה לפוסט… 🙂
    וזה רק הראשון בסדרה…

  • תם

    זו הזדמנות מעולה לעדכן שהזמנתי בסטרוברי את המסקרה המנומרת של הלנה רובינשטיין, בעקבות המלצה שלך בבלוג, והיום ניסיתי אותה לראשונה. אני יודעת שצריך לתת לה עוד כמה ימים לממש את הפוטנציאל שלה (ממש כמו אנשים), אבל כבר עכשיו אני יכולה לומר שזו מסקרה מצויינת שמאריכה לי את הריסים הכמעט בלתי נראים שלי. תודה על ההמלצה! בטעות קניתי באתר 2 באותו מעמד, וזה דווקא משמח אותי בדיעבד כי אני אתן אחד במתנה לחברה שמכורה לכל מה שמנומר וחובבת איפור.

  • קורין

    @תם
    תודה רותם! איזה כיף שאהבת.
    אחותי בדיוק רכשה אותה כבר פעם שניה או שלישית והזמינה גם את הגרסא שלה שהיא באריזה שחורה מנומרת (ולא מוזהבת כמו הקודמת) ונתנה לי לנסות אותה עכשיו, אז אדווח עליה בקרוב…

  • l i r o n i t

    פוסט מעולה! תודה לכולן על הטיפים המצויינים, ולך כמובן! 🙂
    מחכה לפוסטים הבאים בסדרה!

  • יפעתי

    פוסט מצוין!!!
    כשסיימתי מסקרה קלוסאל של מייבלין ניו יורק שאפתי אותה היטב ואני משתמשת בה עכשיו כמסרק לגבות 🙂

  • קורין

    @יפעתי
    אני גם חושבת שזה יותר הגיוני להשתמש במברשת מסקרה נקיה לגבות דווקא ולא לריסים. גם השתמשתי ככה בעבר. עכשיו יש לי מברשת גבות של ביוטי קר…

  • מילה

    בלי קשר לפוסט הזה ספציפית שמת לב שהגלוסי בוקס של ולנטיינס דיי גרועה ברמות!!!

  • מיטל

    ואו! שיחוק של פוסט! קראתי בשקיקה!
    וחץ מזה ממש אהבתי את התמונה בתחילת הפוסט עם כל המסקרות – במילה אחת – ואו!!!!
    מחכה לשאר הפוסטים.
    כל הכבוד על ההשקעה 🙂

  • קורין

    @מילה
    עוד לא קיבלתי את הגלוסיבוקס שלי אבל כבר ראיתי תגובות מאוכזבות… אמתין לשלי ללא ציפיה מיוחדת 🙂

  • קורין

    @מיטל
    חמודה 🙂 תודה!!!
    אממממ…. אממממ…. 🙂 זה רק המסקרות שנצליחו להכנס לתמונה… עכשיו את מבינה למה אני לא בקטע של לקנות מסקרות חדשות…
    הפוסטים הבאים בסדרה גם יהיו מעניינים. הגיעו טיפים ממש מגניבים…

  • מילה

    גיליתי עכשיו שהגלוסי בוקס החליטו לשלוח את החבילה עד הבית ובגלל זה לעלות את המנוי החודשי ל75 שקלים—איזה חוצפה!!

  • מילה

    אני יודעת..אבל הם כתבו שזה עניין זמני ושזה יעלה לכולם וכנראה בקרוב
    אני לא רוצה לחפור אבל זה ממש נראה שהחבילה של ינואר נועדה לשיווק של המוצר פשוט שקר בקופסא, כשתקבלי את הגלוסי שלך את פשוט תהיי בשוק, אני אומרת את זה כמישהי שקונה מלא איפור הם שלחו דברים באמת שפשוט בושה מצידם.
    ראיתי ראיון עם דן מנו שציין שחבילת ולנטיינס דיי תהיה אקסטרה מיוחד ומצ'פרת וזה פשוט היה שקר שנועד למשוך אנשים…

  • קורין

    @מילה
    אם המחיר יעלה לכולם אני בוודאי אבטל. לא מתכוונת לשלם 25 ש"ח דמי משלוח על חבילה של 50 ש"ח. יודעת כמה אפשר לקנות בזה בסטרוברי? D-:

  • שיראל

    פוסט מהמם ועוזר מאוד , והטיפ שלי גם שמה :] קורין , בתמונה יש לך את המסקרה של החברה החדשה שהגיעה לישראל כתוב על המסקרה " MAX" את יכולה בבקשה לעשות סקירה על זה ? כי אני לא יודעת אם לקנות או לא .. :]

  • קורין

    @שיראל
    שיראל – זו לא מסקרה של חברת רימל, זו מסקרה של מקס פקטור שכבר לא נמכרים בארץ.
    את המסקרה המקורית שלהם אני אוהבת. זו הדו0צדדית והיא לא מוצלחת עליי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *