בושם | בישום | בשמים

בשמים חדשים לחג – גרסת הבמאי

בשמים חדשים לחג - קלווין קליין, ברברי, רפטו, לנווין, קרטייה ולאוקסיטן
בשמים חדשים לחג – קלווין קליין, ברברי, רפטו, לנווין, קרטייה ולאוקסיטן

כצפוי, לפני שני חגי הבישום הגדולים בישראל – ראש השנה ופסח, יעלה פוסט בישום 🙂 בושם הוא כנראה המתנה האולטימטיבית לחגים האלו…
הדילמה שלי בכתיבה תהיה תמיד איך להביא את נקודת המבט האישית שלי לתוך הבשמים החדשים, שאפשר לקרוא עליהם בכל מקום בערך…
הפעם החלטתי להתמקד בפרסומות של הבשמים החדשים. הרעיון עלה אצלי חלקית בהשקה חגיגית שחברת שסטוביץ ערכו לרגל השקת בשמים חדשים שהם מייבאים (מותגים לדוגמא: קלואה, נרסיסו רודריגז, סיסלי, ז'אן פול גוטיה, ברברי, קלווין קליין ועוד).
במהלך ההשקה הוקרנו סרטוני הפרסומת של הבשמים, ואני ממש אוהבת סרטוני פרסומת כאלו (זוכרים את הפרסמות לז'אדור של דיור? עד היום כשהשיר מתנגן ברדיו אני חושבת על הפרסומת הזו. אם היא הצליחה להתקבע לי ככה בתודעה, הם עשו עבודה טובה).

 

ברברי בריט רית'ם לאישה – Burberry Brit Rhythm
(תכולה ומחיר: 90 מ"ל, 480 ש"ח לפני הנחות. במהלך אפריל 300 ש"ח מחיר השקה. ברשתות הפארם השונות. יש גם גודל קטן יותר לדעתי, כדאי לבדוק)

בושם של ברברי
ברברי בריט רית'ם

 

באופן מפתיע למדי, זה אחד הבשמים האהובים עליי לאחרונה. מפתיע כי הוא לא סגנון הבשמים שאני מחפשת לעצמי בדר"כ, הווה אומר – פירותיים, פרשיים. הוא עמוק יותר, ארומתי יותר וחמים יותר מהם.

בתו העליון – לבנדר אנגלי, פלפל ורוד ונרולי.
בתו הלב – איריס, עלים של פטל שחור, פריחת הדרים ואדמונית.
בתו הבסיס – וטיבר, מאסק וניחוח עציי.

 

ולפרסומת – ברוח הרית'ם (קצב) משם הבושם, הפרסומת לוקחת אותנו לעולם הרוקנרול:

*
*
*
הבושם של בית האופנה רפטו – Repetto Perfume
(תכוה ומחיר לפני הנחות: 50 מ"ל – 270 ש"ח, 80 מ"ל – 344 ש"ח. באפריל ובמשביר לצרכן בלבד.
בושם של רפטו
רפטו – כמה עדינות בבקבוק

 

רפטו מבחינתי, ומבחינת רבים אחרים, הוא מותג הבלרינות. זה המיתוג המאוד חזק שיש להם בעולם האופנה, וגם הבושם הראשון שלהם נוצר תחת ההשראה הזו.

הבקבוק העדין, הסרט על צוואר הבקבוק עם הקונוטציה לסרטי נעלי הבלרינות, הורדרדות השברירית. בלרינה.

הבושם פרחוני פירותי.
בתו העליון – אבקת מושק , תמצית ורדים ווניל.
תו הלב פרחוני – פריחת אגס ודובדבן, ורד ופריחת תפוז.
תו הבסיס – תרמיל ווניל ועץ ענבר.

 

הפרסומת, איך לא – מעולם הבלרינות:

*
*
*
בושם של קלווין קליין – אנדלס אופוריה – Calvin Klein Endless Euphoria
(מחירי השקה: 75 מ"ל – 230 ש"ח, 125 מ"ל – 300 ש"ח. בפארמים הנבחרים)
בושם אופוריה של קלווין קליין
Endless Euphoria של קלווין קליין – אהבתי מאוד את הבקבוק

 

כמעט מדי שנה יוצאת גרסה של הבושם האייקוני הזה של קלווין קליין. הפעם הוא קיבל את השם "אופריה אינסופית".
הבקבוק בקווים מעוגלים יותר, בהשראה של עור חשוף, או "ניוד" – שילוב של שקיפות אפרסקית עם נגיעה סגלגלה. אהבתי מאוד את הבקבוק.

בושם פרחוני:
בתו העליון – פריחת דובדבן, מנדרינה וברגמוט.
תו הלב פרחוני – סיגליות, ורד פסטלי ולילך.
תו הבסיס – במבוק יבש, אלגום ומאסק.

 

הפרסומת גם היא בהשראת העור החשוף:

*
*
*
בושם מרי מי של לנווין – Lanvin – Marry Me A La Folie
(תכולה: 50 מ"ל, מחיר: 150 ש"ח)
בושם של לנווין
בושם חדש ללנווין Lanvin – Marry Me A La Folie

 

גרסה חדשה לבושם MARRY ME של לנווין. הבקבוק זהה לבקבוק הבושם המקורי, אבל בגוונים ורודים.

הניחוח פרחוני הדרי, ומורכב מתפוז טוניסאי, יסמין סמבק, אפרסק, תה יסמין, פרזיה, מגנוליה, יסמין, ורד, ארז לבן, אמבר ומאסק.

לא מצאתי את הפרסומת לגרסה הזו של הבושם אז אני מפנקת אתכם בפרסומת של ה MARRY ME המקורי 🙂

*
*
*

בושם פנתרה של קרטייה – Cartier La Panthère perfume
(תכולה ומחיר: 30 מ"ל – 67$, 50 מ"ל – 96$, 75 מ"ל – 119$, בלעדי לדיוטי פרי)

הפנתרה של קרטייה
הפנתרה של קרטייה

 

הפנתרה היא הסמל של קרטייה, סמל הנשיות: שמימית, מופלאה ומרדנית בו זמנית. במילה אחת: חופשיה. חופשיה לאהוב ולחיות את החיים במלואם, בלהט, פנים אל פנים.

מאחורי השם והסמל יש סיפור אהבה מהסרטים: La Panthère היה שם החיבה של ז'אן טוסן. ז'אן טוסן הייתה יצאנית צמרת בעלת מוניטין, עם יופי כה נדיר, מסתורי ועצמאי… ולואיס קרטייה התאהב בה בטירוף. טוסן הפכה למאהבת של קרטייה וב-1933 הוא הפקיד בידיה את ניהול מחלקת התכשיטים האקסקלוסיביים של קרטייה, אותה היא ניהלה במשך כמעט 40 שנה.
קרטייה העניק לה את שם החיבה "הפנתר", בגלל אופייה הפראי והבלתי מתפשר. פנתר היתה גם החיה האהובה על טוסון והיא אף עיצבה תכשטים בדמות החיה הזו.
טוסן הביאה איתה נשיות, פנטזיה, דמיון וניגודים לסגנון של קרטייה, אשר הפכו אותו לאגדה בלתי ניתנת לחיקוי.

בימים אלו המותג חוגג 100 שנים לאייקון שלו עם השקת הבושם הזה.
הפנתרה גם מסותתת בתוך הבקבוק המרובע, הקלאסי, הכבד.

הניחוח פירותי-פרחוני, אבל גם עמוק, מתוק, עציי. בושם עם נוכחות שמשתלטת על כל ניחוח אחר בחדר (תאמינו לי, אני משפריצה לי את הבשמים בזמן הכתיבה כדי להכנס לאווירה. אחרי הבושם הזה לא מריחים אף בושם אחר. דומיננטי מאוד).
הניחוח הוא מקבוצת בשמים שנקראת Chypre. הקבוצה הזו נקראה על שם בושם בשם הזה מתחילת המאה ה-19 מבית קוטי, ומתארת בשמים עם ניחוח חד, חריף, חזק, המבוסס על אזוב אלון, פאצ'ולי וברגמוט. בגרסאות אחרות מציינים ברכיבים גם קצת הדרים ומאסק.

הניחוח של ה- La Panthère מכיל גרדניה, מאסק,
התו העליון פירותי – ריבס (סוג של פרח בר), תותים, פירות יבשים, תפוח ואפרסק.
בתו הלב – פרח הגרדניה שנבחר להיות הפרח המרכזי בניחוח כדי להימנע מהשתלטות של ניחוח אוריינטלי, וגם בגלל שהוא לא מאוד נפוץ בשימוש בבישום ומוסיף לייחודיות של הניחוח.
בתו הבסיס – מאסק ואזוב אלון שנותנים לבושם את אופי ה Chypre שלו.

בפרסומת מככבת הדוגמנית ארין ווסון, עם המבט המהפנט. הסרטון צולם בפריז על הגשר Bir-Hakeim:

*
*
*
בושם חדש לל'אוקסיטן – L'OCCITANE FLEUR D'OR & ACACIA
(תכולה: 75 מ"ל, מחיר: 299 ש"ח בחנויות ל,אוקסיטן או באתר הישראלי אונליין)
בושם של ל'אוקסיטן - FLEUR D'OR & ACACIA
בושם של ל'אוקסיטן – FLEUR D'OR & ACACIA

 

2 בשמים חדשים שנרקחו במיוחד עבור קולקציית הבישום La Collection de Grasse. על הקולקציה כתבתי בפוסט נערה של עיר, נערה של כפר.
בושם אחד לנשים – FLEUR D'OR & ACACIA, ובושם אחד לגברים – CE'DRE & ORANGER.

הבקבוק בעיצוב המינימסליסטי של הקולקציה כולה – זכוכית מלבנית שקופה ופקק מוזהב.

הבושם לנשים הוא בושם פרחוני. מפתיע מאוד. הוא לחלוטין המועדף עליי בכל הקולקציה הזו.
חומרי הגלם המרכזיים בבושם הם מימוזה מאזור גראס שבדרום צרפת ושיטה מאגן הים התיכון.
תווים עליונים: לימון, ברגמוט
תווים מרכזיים: מימוזה, עלי לימון, רותם
תווים בסיסיים: עצים לבנים, מאסק

פרסומת לבושם הזה ספציפי אין, אבל הנה הפרסומת לכל קולקציית דה גראס – La Collection de Grasse:

*
*
*

איך אתן מחליטות איזה בושם לרכוש לעצמכן או כמתנה? עד כמה הפרסומת או האריזה משחקות תפקיד בבחירה?

 

* כל הבשמים התקבלו מהחברות

תגובות

comments

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *