הסרת איפור וניקוי

לנקות במרץ: סבוני ניקוי עדינים לפנים שמתאימים גם לעור יבש

Gentle Facials by Caudalie, GIGI, Neurogena
סבוני ניקוי עדינים של ניוטרוג'ינה, קודלי וג'יג'י

כבר ציינתי פה לא אחת לאחרונה שהעור שלי בשנה האחרונה הוא מעורב יבש או נוטה ליבש, שזה דבר שחדש לי. העור שלי בדר"כ היה רגיל עם נטיה לשומני דווקא באיזור ה T.
מאחר ואני מקפידה להיות קשובה לעור שלי ולזהות את הצרכים המשתנים שלו על בסיס יומי, ולא לעשות את שגרת הניקוי והטיפוח שלי ב"אוטומט", עליתי על העניין הזה די מהר יחסית, ומיד גם ראיתי צורך להתאים את המוצרים שאני משתמשת בהם לצרכים החדשים של העור שלי.

זה בא לידי ביטוי במוצרי ניקוי, טיפוח ואיפור, וארחיב בהמשך בפוסטים אחרים על מוצרים נוספים שהתווספו לשגרה שלי. בפוסט הזה אציג 3 סבוני ניקוי לפנים שהרגשתי שהם מתאימים לי  ושנכנסו לשימוש שוטף מבין סבונים שונים שניסיתי לאחרונה.

לפעמים אני בוחרת להסיר איפור עם מוצרים להסרת איפור מהירה, לפעמים באמצעות סבוני ניקוי לפנים, ויש ימים כאלו שאני משתמשת בשניהם. לא בהכרח בגלל צורך של ניקוי אינטנסיבי יותר, אלא יותר בקטע של בא לי גם לשטוף עם סבון בשביל התחושה. אין לי חוקיות בעניין הזה. אני פשוט קשובה לעור, כפי שציינתי למעלה.

סבון פנים קלאסי של ניוטרוג'ינה – Liquid Neutrogena
את הסבון הזה הצגתי כבר בפוסט המוזהב, אבל הוא נכנס שם לפוסט בעיקר בגלל המראה החיצוני שלו, והיה לי חשוב לתת לו את הבמה הראויה בפוסט ניקוי, כי הוא נהדר ואני ממש אוהבת אותו.

Liquid Neutrogena
ליקוויד ניוטרוג'ינה

בניוטרוג'ינה מתאים אותו כג'ל ניקוי עדין, שאינו מכיל כימיקלים אגרסיביים, נטול בושם ומתאים לעור רגיש (מבחינתי עור יבש הוא גם עור רגיש יחסית).

באופן אישי אני פחות אוהבת סבונים במרקם ג'ל, ציינתי את זה בסקירות עבר שלי, אבל הסבון הזה יותר נוזלי מג'לי. התחושה של המרקם באצבעות היא של נוזל, שממש במעט סמיך יותר ממים, והמרקם הזה נהדר עבורי.

זה יכול להיות מרקם מתעתע מבחינת הציפיה, כי יש הרגשה שהוא לא מספיק סמיך כדי להיות מסוגל לנקות את הפנים ביסודיות, אבל הוא עושה את זה בצורה נהדרת.
העור מרגיש מאוד נקי וגם נקי בפועל (עבר בהצלחה את מבחן מי הפנים – עוברים עם מי פנים ופד צמר גפן, והצמר גפן נשאר נקי), מבלי להרגיש יבש או מתוח.
להיפך. העור מרגיש ממש רך ונעים למגע.

מצליח  להסיר גם את רוב המסקרות, למרות שאני בכל מקרה עוברת עם מסיר איפור עיניים אחרי המקלחת.

לסיכום: סבון מאוד עדין שמנקה את העור ביסודיות. נהדר. ממש אוהבת אותו והוא אחד הפייבוריטים שלי כרגע.

מידעון:
תכולה: 236 מ"ל. מחיר: 90 ש"ח לפני הנחות. הרבה פעמים יש 40% או אפילו 1+1.

Liquid Neutrogena
ליקוויד ניוטרוג'ינה

סבון פנים במרקם מוס של קודלי – Caudalie
אחד השינויים שעשיתי בחודשים האחרונים, מעבר לחיפוש של מוצרים ייעודיים לעור יבש, היה להתכוונן לעבר מוצרים שמכילים יותר רכיבים טבעיים או תמציות טבעיות. לא בהכרח מוצרים טבעיים לחלוטין, אבל כאלו שמכילים הרבה רכיבים טבעיים.

אחד המותגים שהחלטתי לנסות לראשונה היה קודלי, שנתקלתי במוצרים שלו בעבר, אבל לא חשבתי לנסות אותם עד שעבדתי על פרוייקט החנויות אונליין לפי מותגים, וקראתי קצת על כל מותג כדי להכניס תקציר, ומה שקראתי על המותג הזה מאוד עניין וסיקרן אותי, שהחלטתי להזמין כמה מוצרים להתנסות. סבון המוס הזה היה בהזמנה הראשונה שלי של מוצרי המותג, כי זה מוצר זול יחסית למוצרים אחרים שלהם והיה שווה בעיניי את מחיר ההתנסות (לא ניתן להשיג ולנסות את המוצרים בארץ).

הייחוד של מוצרי קודלי הוא שהמוצרים מבוססים על שילוב של מי מעיין חמים ותמציות ענבים ויין.

Caudalie Foaming facial cleanser
קצף ניקוי של קודלי
Caudalie Foaming facial cleanser
קצף ניקוי של קודלי – אריזת משאבה
Caudalie Foaming facial cleanser
סבון של קודלי לפנים – מרקם מוס או קצף

בקודלי מתארים את סבון המוס שלהם כנטול סבון, מכיל תמציות ענבים, קמומיל ומרווה, מיועד לניקוי עדין אך עם זאת יסודי של העור, ומותיר אותו נקי, רענן וזוהר.

אני מנערת את הבקבוק לפני השימוש, כדי ליצור אקסטרה אפקט של מוס, אבל האמת היא שממש אין צורך. המרקם מוסי קצפי גם מבלי לנער את הבקבוק.
הוא מאוד מאוד עדין, וכשהמוס מתיישב על הפנים המרקם הופך למימי, ובהתחלה היתה לי תחושה שאני מסבנת את הפנים עם מים פשוטים ולא עם סבון, כך שזה משהו שצריך להתרגל אליו.
מסיר ביעילות איפור (לא ניסיתי איתו הסרה של מייקאפים עמידים), גם מסקרות, למעט עקשניות מאוד,(למרות ששוב – אני בכל מקרה עוברת עם מסיר איפור לעיניים על העיניים אחרי המקלחת.

בסה"כ מסיר איפור מאוד מאוד עדין, אבל שמנקה היטב. מבחינת העדינות שלו הוא יכול להיות מושלם לבוקר. משאיר את העור נקי ורענן, ולא מייבש בשום צורה שהיא.

מידעון:
תכולה: רכשתי גודל התנסות של 50 מ"ל בקצת פחות מ-7 פאונד, בפיל יוניק.
הגודל המלא מכיל 150 מ"ל ומחירו בסביבות 14 פאונד, לפני מבצעים.
המותג לא נמכר בארץ וניתן להשיג את מוצרי קודלי אונליין, ולסבון הזה ספציפית: HQhair, lookfantastic

Caudalie Foaming facial cleanser
סבון לפנים של קודלי – רשימת הרכיבים

ג'ל ניקוי Oxygen Prime של ג'יג'י
את סדרת אוקסיג'ן פריים מייעדים בג'יג'י להתמודדות עם סימני הגיל. כל מוצרי הסדרה, וגם הסבון הזה, מכילים רכיבים המגנים על העור, מעודדים את הגמישות שלו וכו'.
אני בדר"כ לא אוהבת סבונים במרקם ג'ל כאמור, אבל בסבון הזה המשכתי להשתמש כי יש משהו במרקם שלו ששונה מג'לים אחרים שניסיתי.

GIGI Cleansing Gel
ג'ל ניקוי לפנים של מעבדות ג'יג'י
GIGI Cleansing Gel
ג'ל ניקוי של ג'יג'י – ג'ל סמיך מאוד, והכמות הזו מספיקה ויותר לשימוש אחד (אפילו הייתי ממליצה פחות מזה)

עם המריחה על הפנים המרקם שלו הופך יותר לג'ל משולב קרם. כמות קטנה מאוד ממנו (ממש קטנה ביחס לשני הסבונים האחרים, פחות מגודל של אפון אפילו) מספיקה לניקוי יסודי של כל הפנים. כמות גדולה יותר מזה מרגישה טו מאץ' על הפנים שלי, ונותנת לי תחושה הפוכה, שיש לי יותר מדי חומר על הפנים ואין ממש תחושה של ניקיון. זה אומר שהמוצר הזה גם מאוד חסכוני יחסית.
העור מרגיש נקי, רך ונעים, ללא שום תחושה של יובש.

שני חסרונות למוצר הזה: הראשון הוא שמוצרי ג'יג'י נמכרים רק אצל קוסמטיקאיות, מה שעושה אותם קצת פחות נגישים, והשני הוא הסגירה של השפורפרת. הסגירה שלו מאוד הרמטית וקשיחה, שזה טוב מצד אחד, אבל מצד שני מאוד קשה לפתוח אותו במקלחת עם ידיים רטובות. אני פשוט לא סוגרת אותו לחלוטין, וככה הוא נמצא אצלי במקלחת.

מידעון: 
תכולה: 180 מ"ל. מחיר:  120 ש"ח
ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות נבחרות כאמור.

GIGI Cleansing Gel
ג'ל ניקוי של ג'יג'י – רשימת הרכיבים

מי פנים מרככים של לנקסטר
כל שגרת ניקוי אני מסיימת עם מי פנים.  יש ימים שבהם אעשה פילינג אחרי הניקוי בסבון ניקוי, ואז מי הפנים יבואו אחרי הפילינג. בימים של ניקוי בסבון בלבד, מי הפנים יבואו אחרי הסבון.
התהליך של ניקוי הפנים פותח את הנקבוביות כדי לאפשר את הניקוי שלהם מבפנים. שימוש במי פנים אחרי ניקוי פנים מכווץ את הנקבוביות בחזרה, ומבחינתי גם מכין את העור לטיפוח שיבוא לאחריהם.

גם במי פנים מאוד חשוב לי שיהיו מצד אחד עדינים ושלא ייבשו את העור, אבל מהצד השני שיתנו את תחושת הניקיון הסופי והרעננות שאחרי הניקוי.
במשך שנים השתמשתי במי פנים של אסתי לאודר שהתאימו בדיוק לצרכים שהגדרתי למעלה, וכשרכשתי את מסיר האיפור של לנקסטר, וראיתי שהוא מאוד מוצלח, החלטתי לנסות מוצרי ניקוי נוספים של המותג ורכשתי מי פנים שלהם.

Lancaster Softening Toner
מי פנים מרככים של לנקסטר – עדינים ויעילים

בחרתי במי פנים Softening Perfecting Toner של לנקסטר – שלפי השם שלהם נראו לי מתאימים ולא אגרסיביים – מי פנים לריכוך העור.
גם מי הפנים האלו ממלאים בצורה נאמנה אחרי הדרישות שהגדרתי – מאוד עדינים, מנקים היטב ולא מייבשים את העור בשום צורה שהיא. ממש טובים.
גם הכמות יחסית גדולה למי פנים אחרים שניסיתי (400 מ"ל), מה שעושה אותם חסכוניים ביחס למחיר ששילמתי (100 ש"ח).

מידעון:
תכולה: 400 מ"ל. מחיר: אני חושבת שהמחיר המלא הוא בסביבות 180-200 ש"ח, אם זכור לי נכון (פשוט קילפתי את המדבקה…). רכשתי ב-100 ש"ח בסופר פארם (מוצרי לנקסטר נמכרים רק בסופר פארם), וזה מבצע נפוץ. מפעם לפעם הם עושים מבצעים של כל הניקוי או כל המסיכות ב-100 ש"ח.
כמובן שניתן גם להשוות מחירים למוצרי לנקסטר אונליין.

Lancaster Softening Toner
מי פנים של לנקסטר – רשימת הרכיבים


פדי צמר גפן של בלונס:

כמובן שמי פנים מצריכים שימוש בצמר גפן. אני באופן אישי מאוד אוהבת פדי צמר גפן ולא צמר גפן שמגיע בגוש. כתבתי בפוסט על עזרי הניקוי לפנים על 2 סוגים של פדי צמר גפן שאני משתמשת בהם בקביעות – אחד בגודל סטנדרטי ואחד בגודל גדול יותר, של המותג קרולי, מה שקראתי לו פדי צמר גפן ג'מבו :), ואני יודעת שחלק גדול מכם לא הצליחו למצוא את הפדים הגדולים יותר (אגב – בתגובות בפוסט שם יש המלצות של קוראות לחנויות בהם כן ניתן להשיג את פדי הצמר גפן הגדולים באיזורים שונים בארץ).

Baloons oval pads
פדי צמר גפן אובליים של בלונס

שמחתי מאוד עבורכם לגלות שבלונס השיקו גם פדי צמר גפן אובליים גדולים יחסית, עם שטח רחב יותר וספיגה גבוהה יותר, מאחר ובלונס הוא מותג נגיש יותר מהקרולי, וניתן למצוא אותם כמעט בכל פארם. אני גם יכולה לומר לכם שפדי הצמר גפן האובליים האלו של בלונס מתנהגים בדיוק כמו הפדים ההם של קרולי, וגם המחיר שלהם דומה ולא יקר יחסית.

בגיחה האחרונה שלי לפרפורמיה שבה אני רוכשת מוצרי טואלטיקה (בקח' שער הגיא בנתניה, למי שזה רלוונטי ומעניין) היו חסרים פדי הצמר גפן הקטנים יותר שהצגתי בפוסט הקודם, אז חזרתי לפדי הצמר גפן של בלונס, שהשתמשתי בהם לפני כן, והם משמשים אותי בקביעות למי פנים.

מידעון:
פדים אובליים של בלונס – 40 יחידות, 9 ש"ח
פדי צמר גפן קטנים – רכשתי שלישיה, בכל שרוול כזה יש 80 יחידות. השלישיה עלתה לי בסביבות 15-16 ש"ח.
כדאי לעקוב אחרי מבצעים בפארמים, יש מבצעים על המוצרים האלו.

Lancaster Softening Toner
מי פנים של לנקסטר ופדי צמר גפן של בלונס – ככה אני מסיימת שגרת ניקוי בימים אלו

אלו סבוני הניקוי ומי הפנים הנוכחיים שלי. המלצות למוצרים טובים נוספים לעור יבש או מעורב יבש יתקבלו בשמחה…
* ג'ל הניקוי של ג'יג'י והפדים האובליים של בלונס התקבלו לסקירה מהחברה

תגובות

comments

19 Comments

  • Hilit

    יופי של פוסט, הקודליי הגחי אלי יחד עם עוד כמה מוצרים שלהם ומחכים בסבלנות. עם עור רגיל עד יבש, אני מאוד אוהבת את הסבון המקציף של א-דרמה הוא מיועד לפנים ולגוף ומשתמשת בו מדי יום לניקוי הפנים.

  • קורין

    @ענתי
    גם האסתי לאודר וגם הלנקסטר מאוד עדינים. אני השתמשתי באסתי לאודר כשהעור שלי היה מעורב שמן אבל אני אחת כזו שלא אוהבת מי פנים אגרסיביים בכלל, בכל מצב של העור. השאלה מה ההעדפה שלך.
    אני יודעת שבעלות עור שיש לו נטיה לשמן מעדיפות מי פנים שהם טיפה יותר "קשוחים" ושמסוגלים לנטרל את השמנוניות. יש גם לאסתי לאודר וגם ללנקסטר מי פנים שמיועדים לעור שמן, אולי עדיף לך לנסות אותם.

  • מיטל

    בהמשך לדיונים שלנו בפוסטים הקודמים, ניקוי פנים זה בדיוק מה שאני מחפשת לשנות. כרגע, אני משתמשת באיזשהו פילינג גרגירי עדין (אילו שכתבתי עליהם בפוסט האחרון שלי מלפני מאתיים שנה :D) אחרי זה בסבון מוצק של קליניק שרכשתי יחסית לאחרון (לפני שגיליתי את עניין השמנים) שאמור גם לעזור לכתמי העור שלי. לא יודעת אם הוא עוזר להם או לא. אולי מוקדם לדעת. בכל מקרה, אחרי שהתרגלתי (!) אני אוהבת את איך שהעור שלי מרגיש אחרי השימוש בו.
    לא יודעת אם הסבון הזה אי פעם יגמר חחח הוא עצום! אבל כשהפילינגים יגמרו אני חושבת שאנסה את השמנים.
    לגבי מי פנים, כנ"ל, ברגע שיגמרו מי הפנים שלי (שאני סתם קונה "גנריים" כל פעם משהו אחר שהיה במבצע.. משום מה אין לי ממש העדפה) אנסה מי פנים ברקיחה אישית.
    משום מה הפדים העגולים שרכשתי לאחרונה (של לייף) מזעזעים ברמות. יותר גרועים מאשר היו! אנסה לחפש את האובליים האלה, ומקסימום אולי אפילו אתן קפיצה לנתניה..עבורי זה פחות נוח כי אני באשכרה צריכה לחפש חניה.. וכידוע זה לא בדיוק אזור שהוא "חניה פרנדלי" 🙂

  • קורין

    @מיטל
    יש חניון ממש ליד החנות הזו 🙂
    אגב, אם את בקטע של ניקוי עם שמנים, אז יש לדרמלוג'יקה שמן הידרופילי שקיבלתי בגלוסיבוקס מוקטן שהוא ממש טוב…

  • מיטל

    ניסיתי להשתמש בשמן ההידרופילי של לאוקסיטן והאמת קצת הסתבכתי איתו. אולי בגלל שצריך להשתמש בשמן כמו שקריסטין (מיו-טיוב) מציעה עם מגבת. אבל לא יודעת אם זה יעבוד עם שמן מהסוג הזה. בסופו של דבר, השתמשתי עד תום בשמן ההידרופילי לניקוי ספוגיות האיפור הורודות שלי. ומאז, הגעתי למסקנה שאם מראה הוא לא הכל, אפשר פשוט לזרוק אותן למכונת כביסה – אז גם אם הן לא ממש נראות נקיות אחרי זה (נשארים כתמים כאלה), ברור שהן כן.

  • קורין

    @מיטל
    בזמנו שהשתמשתי בספוגיות ניקיתי אותן עם סבון פשוט. והן היו לבנות ויצאו נקיות. הסוד הוא לנקות אותן מדי שימוש.

    בשמן ההידרופילי משתמשים כמו סבון, במקלחת. פשוט משפשפים איתו את הפנים כשהן לחות. התחושה מוזרה כי אנחנו רגילות לסבונים אבל זה מנקה יופי

  • מיטל

    אני חושבת שהיה לי את הרושם שזה מנקה כמו שצריך, אבל הסתבכתי עם המוצר עצמו. לא יודעת בעצם למה. זה היה לפני המון זמן. אולי היום החוויה שלי היתה שונה לגביו.. אין לדעת..

  • גל

    היי,אני מאוד אוהבת לקרוא את הפוסטים שלך,
    אבל הייתי רוצה שתסקרי יותר מוצרים יותר זולים
    של ג'ייד,לוריאל, וכו .."
    אשמח אם תעשי זאת 🙂

  • מיכל

    אני השתמשתי בכמה מוצרים של ג'יגי והם פשוט גרמו לעור להיראות זוועה , אני לא מרוצה בכלל מכל המוצרים שלהם – קיבלתי גם כמה דוגמיות שגרמו לי להבין שהם מייצרים מוצרים בלי הרבה להשקיע במחקר ובאיכות החומרים – תוותרו על זה אם העור שלכם חשוב לכם

  • קורין

    @מיכל
    נשמע ממש לא טוב. כנראה שהמוצרים לא מתאימים לך. לי יש אותה בעיה עם שלושת השלבים של קליניק למשל, שאני קוראת עליהם מלא ביקרורות וממש בא לי לאהוב אותם, אבל העור שלי לא מגיב להם טוב…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *