איפור

פורים 2013 – הכלאה בין בטי בופ לשחקנית בסרט אילם…

betty boop or cilent movie actress makeup
תחפושת פורים שלי

פורים – אחד החגים האהובים עליי!
בפורים השנה החלטתי להתמקד יותר באיפור ופחות בתחפושת עצמה, בדיוק כמו בשנה שעברה עם תחפושת הפופ ארט גירל, ולנסות איפור של בטי בופ, שהיא דמות מצויירת מגניבה.
חיפשתי סרטוני הדרכה לאיפור כזה ברשת, ובסוף הלכתי על הסרטון של קנדי ג'ונסון, שהיא היוטיוברית ובלוגרית האיפור הראשונה שעקבתי אחריה. היא מדברת הרבה, אבל היא מצחיקה, ואני אוהבת את ההדרכות שלה כי היא מאוד ברורה ויסודית.
בסופו של דבר יצאה לי תחפושת שהיא לא ממש בטי בופ, אלא דמות בהשראתה, שהזכירה לי קצת דמויות מסרטים אילמים.

על פניו הסרטון נראה מאוד פשוט, אבל הסתבכתי קשות עם הסתרת הגבות, ובזבזתי רק על התהליך של הגבות משהו כמו שעה, שזה משהו שלא צפיתי מראש.
לכן נאלצתי בשלב הזה לוותר על הרעיון של הבטי בופ, כי לא נשאר לי מספיק זמן לעבוד על הפאה להתאים אותה לדמות, ולהשתמש באיפור ובפאה כמו שהם כדי ליצור דמות אחרת.
הפאה היא פאת קארה שחורה, שעליה הנחתי קשת מהממת עם נוצות (יש לי מלא הפתעות כאלו בארגז פורים שלי – ארגז של כל מיני אביזרים שצברתי במהלך השנים), והפכתי את התחפושת למראה של דמות (מצויירת או לא) מסרט אילם או שנות ה-20.

בסרטון קנדי מפנה לסרטון אחר שלה, של מלכת הלבבות, שבו יש הסבר על הסתרת הגבות. היא השתמשה בדבק… אני החלטתי להיצמד לשעווה הייעודית שלי להסתרת גבות שנמצאת לי קבוע בקופסת פורים, אע"פ שמעולם לא השתמשתי בה.
פעלתי עם השעווה לפי ההוראות שלה. וזה פשוט לא עבד. ניסיתי 3  או 4 פעמים. בכל פעם הסרתי מחדש, ובניתי את ההסתרה מחדש. זה נראה מצויין בשלב ההסתרה, אבל ברגע שהנחתי על זה מייקאפ כדי לאחד עם הגוון של העור, ופודרה, זה הפך לקייקי ולא נקי, ובחלק מהמקרים גם חשף את הגבות שלי מחדש.
אולי זה בגלל שהקונסילר הקרמי שהנחתי כבד מדי ולא מחזיק על המשטח החלק של השעווה (אע"פ שזו היתה ההמלצה שלה), או שהשעווה לא היתה יבשה מספיק (והקפדתי להמתין לייבוש, ובחלק מהניסיונות גם ציננתי אותה עם ספוגית לחה כמו שזכרתי שאמורים לעשות), ועדיין זה לא עבד.

בסופו של דבר הצלחתי לקבל תוצאה שהיתה מקובלת על האופי הפרפקציוניסטי שלי דווקא כשטיפלתי בגבות דווקא כשהשלתי את כל החלקים האחרים של האיפור. המראה שלהן היה מושלם!
בדיוק לשעה…. 🙂
אחרי שעה, כבר הייתי מחוץ לבית, אבל כל העסק הזה התפוצץ או נסדק ונראה לא טוב.
בסופו של דבר קפצתי לאחותי, הסרתי את הגבות המוסתרות ופשוט ציירתי גבות חדשות על הגבות שלי. זה גם נראה טוב, אבל המקור נראה טוב יותר. אם הוא היה מצליח להחזיק מעמד…
בדיעבד אולי הייתי צריכה לחפש סרטונים נוספים להסתרת גבות (זה מה שקורה כשמחכים לרגע האחרון).

עד כאן סיפור הגבות.
לא אכנס לאיך בדיוק ציירתי את האיפור, כי פעלתי לפי ההוראות בסרטון, ותוכלו לראות שם. אפרט רק במה השתמשתי:

betty boop or cilent movie actress makeup
המוצרים שהשתמשתי בהם

גבות:
שעווה מיוחדת להסתרת גבות. אני חושבת שקניתי באיל מקיאג' מתישהו.
קונסילרים שונים בקרם – ניסיתי קורקטורים (כמו שהיא ממליצה בסרטון), אבל מה שעבר הכי טוב הוא הסיקרט קומפולאז' של לורה מרסיה, שהוא פחות כבד מהקורקטורים ומתייבש מהר מהם.
בשניהם השתמשתי עם החלק האחורי של אחת הפינצטות שיש לי (פינצטה של לייף) כדי לשטח את המרקם שלהם. כמו מרית בעצם.

בסיס:
מייקאפ דאבל וור של אסתי לאודר שכבה עבה (היא השתמשה בסרטון בקונסילר קרמי על כל הפנים, אבל רק המחשבה על זה גמרה לי את האוויר, אז החלטתי ללכת על דאבל וור וליצור ממנו מראה ממש מסיכתי, כי המטרה היתה לקבל מראה פנים שטוח לחלוטין, בלי הצללות ובלי תווי פנים מוגדרים. הפנים צריכות להראות עגולות. יתרון ללחיים שנולדתי איתן…)
קונסילר פרו לונגוור של מאק כקונסילר.
פודרה דחוסה אנטי שיין של OFRA לקיבוע.
ציור הגבות וקצוות שיער:
אייליינר ג'ל של מייבלין בצבע שחור עם מברשת 710 של בדיליום (נהדרת לאייליינר ולציורים מהסוג הזה על הפנים)
עיניים:
עפרון עיניים לבן של מייקאפ פוראבר בקו הריסים התחתונים, כדי לתת לעיניים מראה של עיניים ממש גדולות.
עפדרון עיניים שחור של בובי בראון לתיחום עליון ותחתון (בתיחום התחתון – מתחת לקו הריסים ולעפרון הלבן). תחמתי את העיניים בצורה כזו שתיתן להן מראה גדול, ללא משיכה של העפרון בזווית החיצונית.
ריסים:
ריסים עליונים – ריסים של מותג בשם clear band. אין לי מושג איפה קניתי אותם. מס' 101 – DEMI. יש להם מראה מעוגל בובתי, וזו הסיבה שבחרתי דווקא אותם ללוק הזה.
הדבקתי אותם ממש במרכז, כדי לתת לעין מראה עוד יותר מעוגל (בדר"כ לאיפור ביוטי אני מדביקה ריסים כך שהחלק החיצוני של העין מודגש יותר, ואז זה נותן לעין מראה יותר מלוכסן ופחות עגול, אבל כאן המראה העגול התאים).
בריסים התחתונים השתמשתי בריסים שנראים כמו ריסי בובה, מביוטי קר.
שפתיים:
עפרון שפתיים של פופה מס' 8 (גוון שיזיפי עמוק). איתו ציירתי את האיזור הלב של השפתיים מודגש וגבוה יותר מהמקור.
שפתון Dramatic Encounter של מאק מקולקציית גאמור דייז – יש לו גוון שיזיפי מושחר שמתאים בצורה מושלמת ללוק הזה.
את כל האיפור קיבעתי עם ספריי מקבע לפנים של OFRA (זה לא עזר לגבות שלי…. אבל משהו בצורת העבודה שלי בודאי היה שגוי), ואת הפוני של הפאה הצמדתי עם מוס של לוריאל וסיכת סבתא שחורה.

betty boop or cilent movie actress makeup
בטי בופ, שנות ה-20, סרט אילם – מיקס…
betty boop or cilent movie actress makeup
תחפושת "סוג של בטי בופ"
betty boop or cilent movie actress makeup
ותמונה לסיכום…

זו היתה התחפושת שלי. אין לי הרבה תמונות כי חשבתי שאצטלם מאוחר יותר, אבל אז הסרתי את הגבות וציירתי אחרות, וויתרתי על זה. לתמונות שכן צילמתי הוספתי פילטרים של אינסטגרם כדי להכניס לאוירה של התחפושת….

בסה"כ נהניתי ממנה מאוד, ואני חושבת שזה גם הרבה תלוי בגישה לדברים. אפשר להתעצבן כשדברים לא יוצאים כמו שמתכננים, או שאפשר למצוא דרך להפיק מהסיטואציה את המקסימום האפשרי, ולאלתר ולהתגמש, ובסוף בטח יצא שהו טוב.
אני משתדלת להזכיר לעצמי את זה כל הזמן 🙂

היה שמח ואני מאחלת לכם שכל השנה תהיה שמחה כזו!

תגובות

comments

17 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *