ג'ו מלון בישראל
בושם | בישום | בשמים

ג'ו מלון לונדון בישראל

ג'ו מלון בישראל
ג'ו מלון בישראל

 

לפני כחודשיים וחצי הושקה בארץ החנות הראשונה של מותג הבישום הייחודי והיוקרתי ג'ו מלון – בקניון רמת אביב.
מותג הקאלט הזה ידוע מזה שנים רבות בבשמים בשילובי ניחוחות יוצאי דופן, של 2-3 מרכיבים דומיננטיים (לעומת פי 3-4 בבישום רגיל), ובנרות המצויינים, והצליח למתג את עצמו כמותג סופר יוקרתי עם חנויות בוטיק בעיצוב נקי וקלאסי, כששמו מתגלגל על שפתיהם של מבחר סלבריטאים, בלוגרים ויודעי דבר ברחבי העולם.


אני מכירה את המותג כבר די הרבה זמן, אבל לא היה ברשותי אף מוצר שלהם עד שנפתחה החנוות בארץ. היה לי קשה להחליט איזה מהבשמים אני רוצה. ההיצע מטורף, השמות מפתים, הרכיבים מגרים, ופשוט היה לי קשה להחליט מבלי להריח מראש.
לא פעם אני רוכשת מוצרים אונליין על סמך התיאור שלהם, ומוכנה לשלם את "מחיר השיעור" נקרא לזה, אבל במקרה של ג'ו מלון – המוצרים מאוד לא זולים, והשיעור כבר היה יקר מדי 🙂

♥♥♥

היסטוריה
המותג הוקם בשנות ה-90 ע"י בחורה בריטית בשם ג'ואן לסלי מלון, בתם של קוסמטיקאית ואמן.
ג'ו הילדה לא אהבה את בית הספר במיוחד, בין היתר בגלל הדיסלקציה שלה, ובגיל 15 עזבה את לימודיה בשל עניינים משפחתיים. כבר כילדה נהגה לרקוח לעצמה תמציות בשמים וסבונים מפרחי גינה.
היא החלה לעבוד בימים בחנות פרחים ובערבים העניקה טיפולי פנים ללקוחות במטבח ביתה.
בגיל 19 נישאה, והיא ובעלה הקימו עסק קטן למוצרי בישום בעבודת יד, תוך שהיא ממשיכה בטיפולי הפנים ללקוחות. לאות תודה – כל לקוח קיבל במתנה שמן מוסקט וג'ינג'ר לאמבט, באריזה בצבע בז' עם סרט עטיפה שחור, אותה אריזה אייקונית שמשמשת את המותג עד היום. השמן הזה היה הבושם הראשון של המותג.
אחת הלקוחות הזמינה ממנו 100 בקבוקים לחלק לאורחים באחת המסיבות שלה. מתוך 100 האנשים שקיבלו את הבושם, 86 יצרו שוב קשר כדי להזמינו מחדש, ומשם העסק רק צמח וההזמנות לא הפסיקו להגיע.

 

האריזות האייקוניות של ג'ו מלון
האריזות האייקוניות של ג'ו מלון. תמונה מהאינסטגרם שלי

בשנת 1994 פתחה את החנות הראשונה שלה, ובשנת 1999 נפתחה חנות הדגל של המותג ברחוב סלואן בלונדון.
בשנת 1999 גם נמכר המותג לקונצרן אסתי לאודר (שבין יתר המותגים בו ניתן למצוא את קליניק, מאק, בובי בראון, דרפן, סטילה, לה מר, מייקל קורס, DKNY ועוד), כאשר ג'ו עדיין משמשת כמנהלת הקריאייטיבית של המותג, עד אשר חלתה בסרטן ואז הפסיקה את עיסוקה שם.

שיתוף הפעולה עם אסתי לאודר איפשר לה להרחיב את המותג גם לארה"ב, כולל לחנויות כלבו יוקרתיות וגדולות כמו ניימן מרכוס, סאקס פיפט אווניו ועוד.
בשנת 2001 נפתחה החנות הראשונה של המותג בניו יורק, אז גם הפך ניחוח הליים, בזיל ומנדרינה לסיפור הצלחה והוא אחד מהבשמים הנמכרים ביותר של המותג עד היום.

בשנת 2002, תוך שימוש במעבדות אסתי לאודר, השיקו במותג גם ליין של מוצרי פנים, שהתווספו למגוון הרחב של בשמים, נרות ריחניים, מוצרי אמבט (שמנים, קרמים, סבנים ועוד), ומוצרי ניחוחות לבית (דיפיוזרים, תרסיסי ריח לחדרים ולבגדים ועוד).

בשנת 2006 המותג נמכר בשלמותו לאסתי לאודר.
ג'ו החלימה מהסרטן, ולא יכלה להתרחק מדי מהאהבה הגדולה שלה לבישום, ובשנת 2011 השיקה מותג בישום חדש בשם – Jo Loves, שנמכר כרגע בבריטניה בלבד.

♥♥♥

הניחוחות
הבשמים מורכבים כמעט כולם מ-2-3 רכיבים דומיננטיים, ומתוך הפילוסופיה של ג'ו – ניתן לחבר בין בשמים שונים של המותג כדי לקבל ניחוח ייחודי שלכם (מה שאני מאוד אוהבת לעשות עם הרבה בשמים, ונוהגת לקרוא לו, בהשראתה של גליה תורן חן, "קוקטייל בשמים").
מרבית הבשמית קרויים על שם המרכיבים העיקריים בהם, מה שנותן קצת הכוונה למה יכול להתאים לכל אחת.

♥♥♥

Lime, Basil & Mandarin

JO MALONE Lime Basil Mandarin
JO MALONE Lime Basil Mandarin

 

הבסט סלר הראשון של המותג (התקבל לסקירה). ניחוח הדרי-אקזוטי, שאני מאוד אוהבת בימים מסויימים. (אם אתם כמוני אז יש לי ימים של ניחוחות נקיים פשוטים, ימים של ניחוחות מתוקים, ימים של ניחוחות מורכבים וכדומה. מזל תאומים במיטבו…).
בתווים העליוניים – ליים, מנדרינה וברגמוט.
תווי האמצע – בזיליקום, לילך, איריס וטימין.
תווי הבסיס – פאצ'ולי ווטיבר.

♥♥♥

Wild Bluebell

JO MALONE Wild Bluebell
JO MALONE Wild Bluebell

 

התלבטתי רבות בחנות לפני שבחרתי את הבושם הזה לבסוף. חוץ ממנו היו עוד כמה שאהבתי והתווספו לוויש ליסט שלי ויצטרפו בהמשך (יש לי יומולדת היום אפרופו, קריצה, קריצה :)).

ה- Wild Bluebell הוא בעל ניחוח פרחוני, אבל נקי. ניחוחות פרחוניים לא אופייניים לי בדר"כ, אבל בזה יש משהו מאוד מאוד נקי שמאפשר לשלב אותו כמעט עם כל בושם אחר, ולכן בחרתי בו בקניה הזו.
תווים עליוניים: פעמונית וציפורן.
תווי בסיס: שושנת העמקים, יסמין ורוז היפ.
תווי הבסיס: ענבר ומאסק לבן.

♥♥♥

וויש ליסט:
ניחוחות נוספים שאהבתי וארכוש עם הזמן:
Wood Sage & Sea Salt – אחד הניחוחות המיוחדים שיצא לי להריח.
Blackberry and Bay  – ניחוח פירותי הדרי מעולה.
Nutmeg & Ginger – שהוא הניחוח הראשון שנתן את יריית הפתיחה למעצמה הזו. לא יצא לי להריח אותו בחנות כי אחרי כמות מסויימת של הרחות איבדתי את חוש הריח, אבל אריח אותו בקפיצה הקרובה לשם.

אני מאוד רוצה לנסות גם את מוצרי הגוף, השמן בראש ובראשונה, ואח"כ מוצרים נוספים. אגב- בג'ו מלון ממליצים בכלל להתחיל בקרם גוף, ודרך קרם הגוף למצוא את הניחוח המועדף, לפי הניחוח שמשתלב טוב עם הקרם שבחרתם. חייבת לנסות…

♥♥♥

נר בניחוח שקדים ומקרונים

נר של ג'ו מלון בניחוח שקדים ומקרון
נר של ג'ו מלון בניחוח שקדים ומקרון

 

לא הצלחתי לעמוד בפיתוי ברכישה הזו, ולמרות המחיר המאוד גבוה של הנרות (240 ש"ח), רכשתי לי נר אחד.
כל הנרות מיוצרים בעבודת יד, ומגיעים עם הוראות כיצד לשמור על השעווה שתהיה במיטבה לאורך זמן, ועם מכסה כדי למנוע עשן עם כיבוי הנר.
מרבית הנרות מגיעים בניחוחות המוכרים של הבשמים, אבל בחרתי בנר שלא קיים בצורת בושם – בניחוח שקדים ומקרונים – Sweet almond macaroon. ניחוח של שקדים או מרציפן, שנשאר לאורך כמה ימים גם כשהנר לא דלוק.

♥♥♥

חוויית קניה

ג'ו מלון רמת אביב
ג'ו מלון רמת אביב

 

פתיחת החנות בישראל היא אחת ההשקות המרגשות ביותר של התקופה האחרונה בעיניי.
חנות בוטיק מהממת, כולה יוקרה וסטייל. אני חושבת שבפעם הראשונה שנכנסתי לחנות ביליתי בה משהו כמו 3 שעות.

כל מוצר נארז בתשומת לב מירבית בתוך הקופסאות האייקוניות של המותג, עטוף בנייר אריזה שחור שמבושם בדיוק בניחוח שבחרתם לקנות. וכל קופסה כזו נעטפת ב-2 סרטי פפיונים.
חווית קניה ממכרת ומשכרת.

ג'ו מלון לונדון
ג'ו מלון לונדון – אלוהי הפרטים הקטנים

 

♥♥♥

מחירים:
המחירים, כאמור, לא זולים, אבל לא מאוד יקרים ביחס למחירי המותג בחו"ל, הפרש של כ-20-30 ש"ח בערך למוצרים הנפוצים, ובארץ הם זולים יותר מסטרוברי למשל.
בושם 100 מ"ל – 520 ש"ח (לעומת 125$ בחו"ל, הפרש של כ-30 ש"ח)
בושם 30 מ"ל – 260 ש"ח
נר 200 גר' – 240 ש"ח

 

כרגע יש סניף אחד בארץ, בקניון רמת אביב.
עצם כתיבת הפוסט עשתה לי חשק לקפיצה נוספת לבוטיק, להתפנק שוב (ובאמת חגגתי יומולדת אתמול, אז אולי הגיע הזמן)…

אם ניסיתם את בשמי המותג זה הזמן לשפוך עליי את המומלצים שלכם 🙂

נשיקות ♥♥♥
קורין

תגובות

comments

5 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *