בושם | בישום | בשמים

חדשות בישום: בשמי בוטיק בכל פרפיום ובשמים חדשים שהושקו לאחרונה

new fragrances Sep 2012
DIESEL LOVERDOSE EDT, LOVE, Chloé eau florale, PARFUMS D'ORSAY - Tilleu

 

כל קשר בין הפוסט הזה ליום הכיפורים אינו קיים במציאות שלי LOL. יותר מזה – אני מאלו שמבלים את יום כיפור בבית הכנסת, ומקפידה על כל האיסורים, כולל האיסור להתבשם, אז יש בזה אפילו הפוך על הפוך כנראה. פשוט יצא ככה שיש לי זמן לכתוב בדיוק יום לפני ערב יום הכיפורים, וזה הפוסט הבא שהתכוונתי לכתוב….

כמו לפני כל חג, גם השנה היה פיצוץ של השקות בשמים חדשות, או בשמים ותיקים שעלו מחדש לתודעה.
טפטפתי בשמים באינסטגראם שלי (corrine_rissim), וגם בדף הפייסבוק של ריסים, כי ידעתי שלא יהיה לי זמן לכתוב ממש פוסט על בשמים.

השנה, עם הדירה החדשה וכל השינויים החלטתי להתנתק מהמרחב הוירטואלי שלי למספיק זמן שיאפשר לי לחוות את החג ואת המשפחה שלי עד לרמת הורידים 🙂


בשמי בוטיק של CallPerfume

לפני כשבועיים הוזמנתי לתערוכה המעניינת הזו של בשמי בוטיק בכל פרפיום.
מה שהיה עוד יותר מעניין מבחינתי, זה שהארוע הזה לא היה "ארוע בלוגריות רגיל", כמו זה שהתרגלתי אליו – שמזמינים בלוגריות או עתונאיות לחשיפה של מוצר מסויים.
הארוע הזה היה ארוע לקוחות VIP של כל פרפיום, שלתוכו שילבו גם בלוגריות.
מאוד נהניתי משינוי האווירה הזה, מהחשיפה ללקוחות האמיתיים של הרשת, ובכלל מעצם העובדה שהרשת ערכה ערב כזה ללקוחות היה ראוי לציון בעיניי.

בתערוכה הוצגה הגישה החדשה בתחום הבישום לאחרונה – בשמי בוטיק, או כמו שגליה תורן חן, מי שהרצתה במהלך הערב ומי שמבחינתי היא אינציקלופדיה מהלכת לתחום הבישום, תארה את זה: אם בעבר נשים רצו להריח כמו החברה שלהן / האחות שלהן / השכנה וכו', ואפשר היה לזהות בקלות את הניחוח של כל אחת, הרי שהיום נשים וגברים מחפשים את הניחוח שיהיה ייחודי להם ויזוהה איתם. מכאן בעצם נובעת הפריצה של בשמי הבוטיק – המיוחדים יותר, וגם הערבוב בין בשמים, כך שנוצר ניחוח שהוא ייחודי למערבב 🙂

הנה 5 מתוך בשמי הבוטיק שהוצגו בתערוכה. לכל בשמי הבוטיק הכנסו לאתר של כל פרפיום תחת התגית הזו. אגב – בתערוכה התייחסו לכל בושם כזה בתצוגה כ"יצירה", וליוצר הבושם כ"אמן". יצירת בושם היא בהחלט אמנות.
המחירים אגב נעים בטוחח של 300-700 ש"ח (בכל קישור יש מחירים ספציפיים).


היצירה: PAPER PASSION

מתחילה עם הבושם הזה כי הוא זה שהכי הפתיע אותי בתערוכה הזו. גליה הצגיה אותו כבושם בהשראת ניחוח ספרים. לי באוטומט זה עשה קונוטציה לספריה ישנה במרתף טחוב. לא טוב כשמדובר בבושם 🙂

PAPER PASSION
PAPER PASSION

אח"כ היא חידדה את הנושא ואמרה שההשראה היא התשוקה לנייר, על הגעגוע לאחוז ספר ישן ביד ולשאוף את ניחוחו המרגיע, והניחוח עצמו הוא עציי.
האמנים: CARL LAGERFELD , מעצב ההוט קוטור של בית שאנל ו- GEZA SCHOEN , אמן הבישום החתרני מברלין המכונה ד"ר אף.
הבושם הושק בשנת 2012 ונחשב לאחד הבשמים המפתיעים והמקוריים של השנה.
לפרטים נוספים: כל פרפיום

 

היצירה: PARFUMS D'ORSAY
מותג של אצולה שהוקם על ידי הברון ד'אורסיי בשנת 1830 וסיפק בשמים לחצרות האצולה וורסאי ולונדון בתקופת נפוליאון השלישי.

PARFUMS D'ORSAY
PARFUMS D'ORSAY

האמן: הברון D'orsay, היה איש אופנה ידוע בתקופתו וכיכב בחוגי החברה הגבוהה. הוא יצר קולקציית בשמים ייחודית בניחוחות נשיים וגבריים.
מאז ועד היום בישום הבוטיק של אורסיי נחשב לאגדה ולסוד שמור היטב בקרב מביני דבר עם בשמים כמו דנדי ואטיקט בלו שנחשבים לקלאסיקות על זמניות.
הבשמים של המותג מכילים תווים מפתים וחושניים במיוחד שהיו אהודים על הקורטיזאנות של המאה ה-19 ושימשו לאמנות הפיתוי. התוצאה היא בישום יוקרתי קלאסי, כבר מעל ל-180 שנה (ובתערוכה היה גם ספר על ההסטוריה של בית הבישום הזה ודפדפתי בו קצת. מרתק)
לכל הבשמים ועוד פרטים: אתר כל פרפיום


היצירה: INEKE

"בשמי סיפור" מסן פרנסיסקו. כל בושם עטוף באמנות: שירה, צילום, ספרות ואיור.

INEKE
INEKE


אמנית הבישום המאסטרית:
INEKE RUHLAND עומדת מאחרי הקולקציה המכונה קולקציית אלפא-ביתא משום שכל בושם נושא אות מהא'-ב' האנגלי: A,B,C וכך עד F.
האהבה של אינקה לספרות ואמנות יצרה בשמים שהם סיפור המתגלה לאיטו על העור במגוון ניחוחות לנשים ולגברים, מהניחוח המעודן של הפרחים הורודים דרך הניחוח הרענן של הדשא ועד לריחו החזק של קפה קלוי בבוקר.
לכל בשמי הבוטיק בסדרה ופרטים נוספים: אתר כל פרפיום

 

EAU D'ITALIE
מותג בישום שנולד במלון הבוטיק "לה סירנואז" בעיירת הנופש האקסקלוסיבית פוזיטנו.
מנהלי המלון החליטו ליצור סדרת בשמים שיקית ויוקרתית שתהלום את רוח המלון שלהם הדוגל באירוח מושלם.

EAU D'ITALIE
EAU D'ITALIE

בקולקציה מבחר בשמים שכל אחד מהם מוקדש לאזור אחר באיטליה, מהתבלינים הקרים של וונציה, דרך היערות של אומבריה ועד קו החוף של אמלפי וסיציליה.
לכל בשמי המותג ופרטים נוספים: אתר כל פרפיום

 

LINARI
מותג בוטיק מעוצב באיכות גרמנית ובעיצוב איטלקי.
המותג נולד על ידי ארכיטקט מפורסם אשר יצר קולקציית בישום לבית ולגוף.

LINARI
LINARI

בשמי האו דה פרפיום של המותג מעוצבים בזכוכית קריסטל עבה וכבדה ומעוטרים בפקק מעץ וונגה אורגינלי.
מגוון הניחוחות של המותג נוצר על ידי מיטב אמני הבישום הבינלאומיים ובראשם מוריס רושל, אמן עצמאי היוצר ניחוחות יוקרה מעודנים ובעלי נוכחות.
בין ניחוחות המותג ניתן למצוא בשמי אוקיינוס, בשמים מעושנים, אוריינטלים ופרחוניים- זוהרים לנשים ולגברים כאחד.
לכל בשמי המותג: אתר כל פרפיום

 

ומבשמי בוטיק לבשמים להמונים 🙂

JAIPUR BRACELET מבית BOUCHERON
אם אתם פחות או יותר בגילי, אז אתם בוודאי זוכרים את בושם בושרון המקורי, שעוצב בהשראת טבעת ואבנים טובות – מאוד אופייני לבית עיצוב התכשיטים הצרפתי.
ממש בימים אלו מושק הבושם החדש של המותג – "ג'איפור ברייסלט" (צמיד ג'איפור), שההשראה לו באה גם היא מדגמי התכשיטים של בית בושרון – והפעם בהשראת צמיד קלאסי שניתן לכלה ביום נישואיה, המסמל תקווה לשפע והצלחה ומזל, כשגם כאן מופיעה אבן טובה – אבן אמטיסט סגולה,  המשמשת כפקק מלוטש בגימור קבושון – טיפה (ועוד 2 פסקאות למטה תבינו למה דווקא עיצוב טיפה).

BOUCHERON JAIPUR BRACELET
BOUCHERON JAIPUR BRACELET. צילמתי אותו בסופר פארם אז אפשר לראות שיש עליו עכשיו 30% הנחה (ואת הזמזם הזה במיקום שלא נראה טוב בתמונה....)

הניחוח:
פירות הדר, משולבים בעלי הסיגלית, ריחן והניחוח הלימוני העדין של צמח הורבנה.
בלב הבושם – עלי כותרת של שושן העמקים, גוונים עדינים של יקינתון, פרח ציפורן החתול, עץ ציפורן הודי.
באקורד הסיום – קשמרן אוריינטלי, תווים עציים ארומתיים של ברוש ותמצית איריס.

ומאז הפרוייקט שלי של חנויות לפי מותגים, אני מאוד מתעניינת בהיסטוריה של מותגים ובכלל, אז הנה הסיפור מאחורי העיר ג'ייפור (או "העיר הורודה", תיכף תבינו למה), בהשראתה הבושם ומשם שמו:
בסוף המאה ה- 19 הזמין המהארג'ה של ג'ייפור את הנסיך הבריטי מווילס, ולכבודו צבע את העיר כולה בגוון ורוד – צבע המסמל  בהודו הכנסת אורחים, נתינה, יצירתיות  ושפע.

לימים, הגיע  לראג'סטאן מעצב התכשיטים לואיס בושרון, (בנו של מייסד בית "בושרון" פרדריק בושרון)  והמהארג'ות  פתחו בפניו  את דלתות ארמונותיהם,  חשפו  את סודות התכשיטים והאבנים היקרות והנדירות, ואף הזמינו מהמעצב סדרות יוקרתיות וייחודיות של תכשיטים. גולת הכותרת הייתה  ה"קבושון"  [cabochon]  המיתולוגי – אבן שלוטשה ועוצבה כטיפה.

מידעון:
50 מ"ל – 438 ש"ח
100 מ"ל – 657 ש"ח
כל המחירים לפני הנחות. ברשתות הפארם ובמשביר.

 

LOVERDOSE EDT של דיזל
אם אתם עוקבים אחרי עמוד ההגרלות שארגנתי פה בבלוג, אז בטח נתקלתם בבושם הזה. היו לא מעט הגרלות שלו בבלוגיה בחודש – חודשיים האחרונים.
זו גרסת או דה טואלט לבושם לאברדוז שהושק לפני שנה, והוא אמור להיות קליל יותר ורענן יותר מהמקורי, אבל בפועל גם הוא מאוד מתוק לדעתי.

DIESEL LOVERDOSE EDT
DIESEL LOVERDOSE EDT


הניחוח:

תו עליון רענן – מנדרינה, כוכב אניס, תפוח חמצמץ.
הניחוחות מתחזקים הודות לקרם ליקריץ בשילוב של עלי יסמין, פריחת תפוז ונגיעה של מאסק ועם חליטת וניל.
כמו שציינתי למעלה – מתוק. למי שרוצה שנה מתוקה 🙂

הבקבוק:
הבקבוק של לאברדוז או דה טואלט מעוצב כלב מלוטש כיהלום, מתובל בנצנוצים בהירים בגוון פוקסיה, שמעניקים לו גוון ורוד-סגלגל.
בראש הבקבוק נעוץ פגיון שחור.

מידעון:
50 מ"ל – 355 ש"ח לפני הנחות
ברשתות הפארם ובפרפוריות הנבחרות

 

LOVE, Chloé eau florale של קלואה
בושם שלישי בסדרת LOVE של המותג קלואה.
הבושם המקורי – love, chloé הושק ב-2010 והניחוח שלו אוריינטלי (אגב, זה הבושם שקיבלתי בגלוסיבוקס הראשונה ולא כ"כ התחברתי אליו).
שנה אח"כ הושקה הגרסא החושנית של הבושם, בשם love, chloé, eau intense, שהריח שלה מתואר כמעודן יותר – רעננות אמיתית לניחוח המקורי.
עוד שנה אח"כ – השנה – מושקת גרסא שלישית לבושם – LOVE, Chloé eau florale, שהניחוח שלה מתואר כרענן, פרחוני, פודרתי.

LOVE, Chloé eau florale
LOVE, Chloé eau florale

יש בו מהניחוחות של הבושם המקורי: תה ירוק, אפונה ריחנית ופודרה עדינה (לא מבינה את מרכיב הריח הזה, אבל ניחא), ואע"פ שאני לא מתחברת לריחות מאוד פודרתיים, לזה דווקא התחברתי. אין לי הסבר 🙂

הבקבוק הוא של הקלואה המקורי, אבל הנוזל הוא ורוד הרבה יותר בהיר ושקוף.

מידעון:
50 מ"ל או דה טואלט – 445 ש"ח
75 מ"ל או דה טואלט – 576 ש"ח

עד כאן. פוסט שהוא בעיקר מידע. בפוסטים הבאים יש סקירות שאתם מחכים להם כבר הרבה זמן.
מאחלת לכם גמר חתימה טובה ושנה נהדרת!

* שלושת הבשמים מהתמונה העליונה התקבלו לסקירה (קלואה, דיזל, ד'אורסיי)

תגובות

comments

21 Comments

  • יפעתי

    אני מודה שאני לא מהמתעניינים במיוחד בבשמים אבל מצאת דרך נפלאה ומרתקת להציג אותם 🙂 נהניתי לקרוא את הפוסט.
    צום קל וגמר חתימה טובה!!

  • תמר

    רק לאחרונה התחלתי להתעניין יותר בבשמים וחרדתי ממסגרת הבושם הקבוע שלי… אבל אני עדיין לא מצליחה לערבב את כל התיאורים לריח בראש שלי,
    ובכל מקרה את תמיד כותבת מקסים ומעניין =)1

  • danra

    מהרגע שמזג האוויר התחיל להירגע הרבה יותר כיף להשתמש בבשמים ולהעצים את הניחוח שלנו, במקום לחשוב איך להרגיע אותו בחום של הקיץ שלא נחנק כולנו…
    אז זה תזמון נהדר לטעמי לפוסט בישום, חוץ מזה שבתקופת החגים הכי מתבקש בישום.
    הרצאה של גליה זה תמיד פאן, אין לי ספק שנהנית.
    וחוץ מזה קורינוש, חתימה טובה וצום קל.
    שתהיה לך שנה נפלאה.

  • קורין

    @תמר
    תודה בובה. אני חושבת שערבוב בשמים זה משהו שנולד עם הזמן ועם הבטחון שיש לך בבושם שלך…

  • יפית

    הי. אוהבת מאוד בשמים. באשר הם, ובעיקר בשמים שמשולבים בהם ריחות יסמין ועץ. גרלין זוהי פירמה מועדפת עליי. ולחורף מתאים לי בושם קצת עם נוכחות יותר עמוקה. תודה וחג שמח

  • קורין

    @יפית
    אני דווקא פחות מתחברת לניחוחות עציים, אבל זה עניין של טעם וריח. ואני מסכימה איתך. בחורף אני מתבשמת במגוון רחב יותר מאשר בקיץ.
    שנה נפלאה וחג שמח!

  • יעלי נעים

    איזה פוסט מקסים.
    התאהבתי בPAPER PASSION וכבר זממתי..אבל שראיתי את המחיר הבנתי שעדיף לי להריח את העץ בגינה.מאוד סקנית לנסות..בו נגיד ככה. אם היו לי 500 ש"ח מיותרים הייתי קונה לעצמי וגם קונה מתנה. על פניו זה בושם מדליק ברמות על.
    כייף שרואים את המחשבה שהושקעה. את המיוחדות. מחמם את הלב.

    יעלי

  • קורין

    @יעלי נעים
    תודה בובה 🙂
    הבעיה עם הבשמים האלו לדעתי זה שהם לא כ"כ זמינים להרחה. רק בסניפים של כל פרפיום ויש מעט מהם, אבל הרעיון מדליק….

  • מיטל

    אני בניגוד אליך לא "חוגגת" את יום כיפור בכלל. החג הזה כמעט חסר משמעות בעיני. לא אעשה שום דבר בפני אף אחד ששומר (אוכל בבית ולא אבשל שום דבר שיפיץ ריחות ;))
    בכיפור הזה בכלל העברתי דירה (בבוקר של ערב יום הכיפור) אז בעצם הכיפור הזה עבר לי מה-זה מהר. בבוקר עד הצהרים העברתי, היתה לי "מנוחה" קצרה של ארוחת צהרים אצל ההורים
    ואז חזרתי הביתה לפרוק קרטונים בעצם עד צאת החג.. (שאז נסעתי לנקות את הדירה שפיניתי ביום לפני..)
    כך שרוב הכיפור עבר עלי לא מבושם ודי מיוזע 😀 אבל בהסתכלות לאחור, על הסופשבוע אחרי מאמץ המעבר, עוברים עלי ימים מאוד רגועים בדירה שממש מרגישה לי כבר "הבית שלי" גם אני נמצאת בה ימים בודדים.
    הורגש בהחלט שהיית די נפקדת לאחרונה. אם זה בשביל להיות עם המשפחה והקרובים לך באופן כללי – זה תמיד טוב 🙂
    אני מנותקת מהאינטרנט עד להודעה חדשה כך שכנראה יהיה עלי "ניתוק כפוי" בנתיים, אני מרגישה אותו ולא מרגישה אותו. ומגלה שאולי אני לא עד כדי כך מכורה כמו שחשבתי.
    קונספט מעניין אני חייבת לציין, גם בחירת המשתתפות באירוע, וגם הרעיון של בושם ייחודי. אני חייבת לציין שאני אוהבת את זה.
    אני לא חובבת גדולה של בשמים, או נגיד אחרת, יש לי 2 בשמים בשימוש קבוע וכל פעם כשנגמר אחד אני מחפשת לי אחד אחר שיחליף אותו.
    אני לא "אוגרת" בשמים ולא ממש מהמרחרחות בפארם (רק אחרי קריאת פוסטים כשאני במקרה נתקלת בבושם או כשאחד ממש מסקרן אותי ;))
    העולם הזה של הבשמים מרתק. אין ספק שיש מחשבה מאוד מעניינת גם במחשבה על הריח ומה הוא משדר וגם בעיצוב הסופי של המארז/בקבוק.
    גמר חתימה טובה! 🙂

  • קורין

    @מיטל
    גמר חתימה טובה בובה. אני מקווה שהמעבר עבר עלייך בקלות והתמקמת כבר, ושיש לך קצת יותר מקום לתחביב הזה שלך 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *