Shwarzcopf colour specialist
טיפוח שיער

שאני אצבע שיער בבית? התנסות בצבע שיער ביתי של שוורצקופף – Colour Specialist

Shwarzcopf colour specialist
Schwarzkopf colour specialist

 

אני מודה שלמעט פעמיים יחידות, בכל 43 שנותיי מעולם לא צבעתי את השיער לבד בבית. כזו אני, מפונקת 🙂
אבל כבר המון זמן שאני רוצה לצבוע את השיער בבית, בעיקר שורשים, והחלטתי שצבע השיער הביתי של שוורצקופף שהושק לאחרונה יהיה ההזדמנות שלי לשבור את המחסום.
אני חייבת להצדיק את העניין הזה לעצמי 🙂 ולהגיד שלמען האמת, בעיניי – היו לי סיבות טובות להשתמש בשירותיו של הספר שלי לצביעת השיער:
במשך שנים הייתי עם שיער צבוע לבלונד, עם בסיס בגוון אחד, וגוונים בגוון אחר. ובלונד הוא מאוד טריקי. שימוש בתת גוון לא נכון יכול לשנות את גוון הבלונד לחלוטין מקריר (כן!) לחמים (פחות לטעמי…), מאפרפר (כן!) לצהבהב (לגמרי לא!), שלא לדבר על מצבים שבהם גוון צבע לא נכון יכול להפוך גוונים אפילו לכתומים או ירוקים. אז העדפתי להשאיר את לידיים המקצועיות של הספר שלי.
לאחר שנים של בלונד, באופן הדרגתי, חזרתי לגוון חום בשיער, והעוקבים הותיקים של הבלוג עברו את התהליך הזה שעבר השיער שלי.
גם עם השיער החום אני מגוונת – לפעמים החום בהיר, לפעמים כהה, לפעמים יש בו גוונים, לפעמים אומברה, אבל עדיין הבסיס הוא חום.
ועם בסיס חום קשה לי להצדיק לעצמי לצבוע שורשים במספרה מדי חודש, כי זה גוון שדי פשוט לחדש באופן עצמאי בבית.

אז הלכתי על זה.
והאמת שהלך לי מאוד בקלות, והיה מאוד מוצלח.
השתמשתי בכל הידע שצברתי משעות הבילוי שלי במספרה על צביעת השיער בבית, ואתן לכם גם את הטיפים האלו שעבדו בשבילי כאן בהמשך.

חשוב לי מאוד לציין שלא התנסיתי בצבעי שיער ביתיים בעבר, למעט הפעמיים שציינתי קודם, שהיו אי שם בשנות ה-20 שלי, וזו נקודת הפתיחה שלי. מה שנקרא – חוויה חדשה.

 

צבע השיער של שוורצקופף לשימוש ביתי – Schwarzkopf Colour Specialist
בשוורצקופף אומרים שהקולור ספשיאליסט הוא צבע השיער לצביעה ביתית, הראשון עם טכנולוגיית ה OmegaPlex – טכנולוגיה שמגנה על השיער מפני נזקים, מחזקת את הקשרים בתוך סיב השערה במהלך הצביעה ולאחריה, ומפחיתה את נזקי שבירת השיער במהלך הצביעה.

כל מונחי ה"פלקס" למיניהם מאוד מוכרים בעולמות השיער, בטיפולי שיקום לשיער, ומוצרי טיפוח לשיער.
המונח פלקס – Plex – מתאר גמישות, ובטיפוח שיער זו תוצאה מאוד מבוקשת. שיער בריא מזוהה עם תנועתיות – תנועה גמישה וטבעית (דמיינו שיער שמתבדר ברוח קלה), לעומת שיער שאין לו תנועה, או שיער קשיח יותר, שמזוהה כשיער פחות בריא, שרוף או שבור.

במשך עשורים היתה תפיסה, שבהחלט היתה לה אחיזה במציאות, שצביעת שיער הורסת את השיער – גורמת לו להיות פחות בריא, שבור, שרוף, יבש. יש גם מאות מוצרים טיפוליים לשיקום שיער צבוע, לשמירה על הצבע וכו'.
באופן טבעי, חברות למוצרי שיער מחפשות טכנולוגיות שיהפכו את הצבע לידידותי יותר לשיער, ואפילו יותר מזה – שיהיו בו איכויות משקמות לשיער.

בשוורצקופף יצאו עם טכנולוגיית ה Omegaplex, שעוטפת את השערה כך שהיא פחות שבירה, אלסטית וגמישה יותר, ונמצאת בתוך קפסולת סרום מיוחדת שמערבבים לתוך הצבע עצמו.

הערכה מאוד מאוד נוחה לשימוש, בעיקר עבור מתחילות כמוני (ולא רק. זה פשוט נוח ונקי יותר בעיניי מאשר לערבב צבע בקערה).

צבע שיער של שוורצקופף לצביעה ביתית
צבע שיער של שוורצקופף לצביעה ביתית

 

הערכה מכילה:
עלון הוראות, כולל תמונות (אני בטחה שלרוב הקוראות שלי זה מיותר, אבל אני בכיתת מתחילים להזכירכם…)
כפפות חד פעמיות
קפסולת סרום Omegaplex
שפופרת צבע
בקבוקון תחליב מפתח עם פיה צרה לשימוש ישירות על השיער
מסכה לשימוש לאחר הצבע – טיפול משלים לאחר חפיפת הצבע – לנעילת הצבע.
מסכה לשימוש לאחר 3 שבועות ממועד הצב.

כל המוצרים בערכה ממוספרים:
1 – בספרה 1 ממוספרים כל הרכיבים שנכנסים לתוך הבקבוקון ומשמשים לשלב הראשון- תחליב מפתח (בבקבוקון הערבוב), שפופרת צבע וסרום אומגה פלקס – את כולם מערבבים בבקבוקון, ושוברים את קצה הפיה של הבקבוקון לפני תחילת השימוש.
עוד בשלב 1 גם כפפות.
2 – השלב השני הוא המסכה לאחר שטיפת הצבע.
3 – המסכה לשימוש לאחר 3 שבועות.

צבע שיער של שוורצקופף
צבע שיער של שוורצקופף – שלב 1
צבע שיער של שוורצקופף
צבע שיער של שוורצקופף – סרום אומגה פלקס – גם הוא נכנס לבקבוקון בשלב 1
צבע שיער של שוורצקופף
צבע שיער של שוורצקופף – שלבים 2 ו-3

 

תהליך הצביעה:
מערבבים את כל החומרים הממוספרים ב-1 לתוך הבקבוקון של החומר המפתח.
יוצרים "שבילי צבע" לאורך השיער ואז מעסים עם הידיים והכפפות את הצבע כך שיכסה את כל השיער.
התמקדתי במיוחד באיזורים בהם כבר היה לי שיער לבן ודאגתי לכיסוי מלא שלהם.
במריחת שבילי הצבע בצידי הראש ממליצה להטות את הראש כדי שלא ישפך צבע על רצפת האמבטיה / שטיחון  וכו'. אני למדתי תוך כדי תנועה במקרה הזה 🙂

שבילי צבע
שבילי צבע

הגוון שלי:
לפני הצביעה השיער שלי היה בגוון חום בהיר יחסית, עם גוונים שרובם היו בחלק התחתון של השיער, ודי דהו.
הגוון ששאפתי אליו היה חום כהה קר בבסיס, ורציתי ל"קרר" את הגוונים, וכמובן שהיה לי מאוד חשוב גם לכסות את השיער הלבן בשורשים.
החלטתי לערבב את גוונים 4+5.
4 הוא חום כהה ו-5 הוא חום בינוני.
השתמשתי בבקבוקון תחליב מפתח אחד, חצי שפופרת מס' 5 וחצי שפופרת מס' 4, וכמובן הסרום. את כולם ערבבתי יחד. הכמות הספיקה לי מעל ומעבר לכל הראש, אבל קחו בחשבון שהשיער שלי, למרות שהוא ארוך, הוא חלק, ודק יחסית. לבעלות שיער מלא יותר או מתולתל ממליצה להצטייד מראש ב-2 אריזות צבע. שיהיה ליתר בטחון. מקסימום ישאר לכם לפעם הבאה. זה לא מבקש אוכל 🙂

הגוון על הקופסה של מס' 4 – החום הכהה, הוא בדיוק הגוון שרציתי, אבל בגלל שהפיגמנט הטבעי של השיער שלי כהה, ידעתי שאקבל גוון כהה יותר מזה שמופיע על הקופסה, ולכן החלטתי לערבב אותו עם מס' 5 – הבהיר יותר.

טיפ: כדי לשמר את הגוונים ולא להעלים אותם לחלוטין, עבדתי בשיטה שלמדתי מהספר שלי כשצבעתי אצלו: בסה"כ הצבע אמור להיות על השיער במשך 30 דקות, ולכן החלטתי למרוח את השורשים בלבד, עד שליש אורך השיער מהקודקוד במשך 20 דקות, וב-10 הדקות האחרונות מרחתי את יתרת הצבע גם על הגוונים.

בחפיפה הקפדתי להשתמש במסכה שממוספרת במס' 2, שגם היא מכילה את ה – Omegaplex. הכמות שמגיע בשקית הזו גדולה יחסית. לשיער שלי זה היה יותר מדי מסכה, ויצא שהשתמשתי בה עוד פעם נוספת בחפיפה הבאה.

כבר בהסרת הצבע מהשיער, עוד לפני השמפו והמסיכה השיער הרגיש מאוד מאוד רך ונעים. יותר מבדר"כ, וכך גם לאחר המסכה.

התוצאה:
עפתי על עצמי במילים עדינות ובעברית תקנית…
יצא לי בדיוק הגוון שרציתי. חום כהה קר. כל השיער הלבן כוסה, בגוון זהה ליתר השיער (לפעמים שיער לבן יוצא בהיר יותר, בגלל שבבסיס שלו הוא בהיר יותר).
הגוונים קיבלו ממש גוון אחד פחות מיתר השיער, והיו פחות בולטים מיד לאחר הצביעה, אבל מניסיון העבר ידעתי שעם החפיפות הם יתבהרו, ואכן עם כל חפיפה מאז (כבר חפפתי פעמיים) הם יוצאים מעט החוצה, והם עדיין בגוון האפרפר הקריר שאני אוהבת.
השיער גם נראה מאוד מאוד בריא ומלא ברק.
רך ונעים למגע, ומאוד קל לייבוש ופנפון (זה גם חשוב!).

Shwarzcopf colour specialist
אז צבעתי שיער לבד בבית 🙂
צבע שיער קולור ספשיאליסט של שוורצקופף - לפני ואחרי
צבע שיער קולור ספשיאליסט של שוורצקופף – לפני ואחרי

 

טיפים לצביעת השיער בבית ולטיפוח שיער צבוע:
כמה טיפים שהשתמשתי בהם בהתנסות הקצרה הזו שלי:
1. בדר"כ מומלץ לצבוע את השיער כיומיים לאחר החפיפה ולא מיד לאחר החפיפה, כי אז הקרקפת מקבלת את השומניות הטבעית שלה בחזרה והחומר מגרד פחות.
יש גישות שאומרות שגם הצבע נתפס טוב יותר.
לפי מה שהספר שלי אומר – אם מעט גרוד בקרקפת לא מפריע לכם – אפשר לצבוע מתי שרוצים. צבע טוב יתפס על השיער.

2. כדאי להצטייד מראש באביזרי עזר:
מברשת צבע – לאמא שלי קניתי בביוטי קר. היא מספיק טובה. אגב – בביוטי קר יש להם ערכה שלמה לצביעה, כולל קערה וכל המסביב, אבל עם הצבע הזה לא צריך את כל הערכה.
אני לא השתמשתי גם במברשת. פשוט עיסיתי את הצבע עם האצבעות לתוך השיער, אבל מברשת יכולה להיות מדוייקת יותר אם יש הרבה מאוד שיער לבן מפוזר בכל הראש.
כפפות – חובה! בערכה הזו הן מגיעות עם הערכה. טיפ של ילנה (תכירו אותה כאן בהמשך בעוד טיפים – אם נתקעתם בלי כפפות – שקיות אוכל יעשו את העבודה).
שקית אשפה גדולה – אני השתמשתי בשקית האשפה כדי להניח אותה על הכתפיים כדי לא להתלכלך מהצבע. אני יודעת שלפעמים ממליצים על מגבת, אבל גם מגבת מקבלת כתמים, וצבע שיער זה כתם קשה עד בלתי אפשרי להסרה.
אז פשוט לוקחים שקית זבל גדולה. בחלק הסגור שלה (תחתית השקית) גוזרים עיגול להכניס את הראש, וזהו!. אח"כ זורקים. (אפשר גם פשוט לקשור אותה סביב הצוואר במקור לגזור חור. מה שנוח לכם).

3. כתמים על העור – אני דוגלת בשיטת המניעה, ולכן ניקיתי את הכתמים על העור מיד עם המריחה עם מגבון. עזר מאוד שהיה עליי מייקאפ (או לפחות שאריות שלו אחרי 15-16 שעות איתו עליי. צבעתי את השיער קצת לקראת חצות, בערך בזמן בו סינדרלה איבדה את הנעל ודידתה לדלעת שלה), שהיה חוצץ בין הצבע לעור. הכתמים שבכל זאת לא ראיתי בזמן ירדו רובם בקלות במקלחת, כששטפתי פנים עם שמן הניקוי שלי. נראה לי שכל מוצר שומני יעבוד כאן.
טיפ של ילנה, שועלת צביעת שיער, בבית ובמספרה, בחורה עמוסה בטיפים שעובדת איתי: למרוח קרם פנים על איזורי החיבור של הפנים עם השיער. זה יוצר חציצה בין הצבע לפנים, בדיוק כמו שקרה עם המייקאפ שהיה עליי.

4. עוד טיפ של ילנה, שהיא בלונדינית טבעית, ולכן צובעת לבלונד (בין היתר): לעולם לא לצאת עם גוון הבלונד בזמן שהוא על השיער החוצה לשמש, כי זה יכול "לשרוף" את השיער. ממש לייבש אותו (והיא אומרת שזה מניסיון אישי, ושועלות אמינות בעיניי).

5. אפרופו בלונד – כל שינוי דרמטי מאוד עדיף לעשות במספרה, ואח"כ לנסות לתחזק לבד בבית. ילנה היא בלונדינית מטבעה אז היא יכולה להרשות לעצמה לצבוע לבלונד בעצמה. שינויים דרמטיים מומלץ לעשות אך ורק במספרה. על צביעת שיער בבית אני ממליצה לנשים שהשיער שלהן בגוון אחיד, או שצובעות בגוון קבוע, עם קפיצה של עד 2 גוונים בהיר יותר או כהה יותר.

6. כדי לשמור על הצבע – מומלץ להשתמש במוצרים ייעודיים לשיער צבוע, כאלו שיש בהם רכיבים מטפחים, ובנוסף נועלים את הצבע על השיער לאורך זמן, למשל – השמפו והמרכך האלו של גליס כאן בהמשך, שאסקור בנפרד.

7. כדי "לקרר" גוונים לאחר שהם דוהים או מתחממים אני ממליצה להשתמש במה שזכה לשם "שמפו סילבר". שמפו שהגוון שלו סגול, והמטרה שלו לנטרל צהבהבות של הגוונים ולתת להם גוון יותר אפרפר.

שמפו ומרכך לשיער צבוע
שמפו ומרכך לשיער צבוע

 

 

עוד טיפים והרבה מוצרים לטיפוח השיער יעלו בקרוב, בסדרת פוסטים על טיפוח שיער, אני מקווה.

 

יש לכם טיפים לצובעת המתחילה? אשמח לקבל מכם עוד טיפים לצביעת השיער בבית, ואשלב אותם בתוך הפוסט בבלוג כך שכולם יוכלו להנות!

נשיקות
קורין

 

 

*גילוי נאות: המוצר התקבל לסקירה (אחרת סביר שעדיין הייתי צובעת שורשים אצל הספר שלי 🙂

 

תגובות

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *