איפור

ספא בבית: טיפוח בשמנים

שמן גוף מומלץ
שמני גוף – להכניס את הספא הביתה

לכבוד שבועות – כל הטוב של הטבע בבקבוק:
שמני הטיפוח של אהבה, קודלי, ל'אוקסיטן ונוקס, וגם אלטרנטיבות זולות של שמני קוקוס ומונוי.

בשנה האחרונה, אולי קצת יותר, אני מאוד אוהבת מוצרים מבוססי שמנים. הם עושים פלאות לעור.  אני חושבת שבכל קטגוריית טיפוח יש לי מוצרים מבוססי שמני טיפוח: פילינגים לפנים מבוססי שמניםשמני סרום לפניםפילינגים לגוף מבוססי שמניםשמנים לשיער ומוצרי שיער מבוססי שמנים.

אין משהו מפנק יותר משמני טיפוח. יש משהו במריחה של שמן גוף או שמן פנים שלא מאפשר לעשות את הפעולה הזו כלאחר יד. לתהליך הזה מתלווה תשומת לב שונה ממריחה של קרם, למשל.


זה תהליך שיש בו טקסיות, במידה מסויימת, ועבורי, הזמנים במשך היום שבהם אני משתמשת בשמני טיפוח, הם זמן איכות עם עצמי, השקעה נטו בעצמי.
הטקסיות הזו, תנועת המריחה מלאת תשומת הלב על הגוף, התמקדות בחלק אחרי חלק של הגוף, גם מעודדת אהבה עצמית בעיניי.
בשמן גוף אפשר להשתמש בפני עצמו, אבל אני בדר"כ משלבת שמן גוף עם קרם גוף מעליו. התוצאה מדהימה!
לא חושבת שאי פעם הגוף שלי היה רך כ"כ ונעים כמו בחודשים האחרונים בהם אני משתמשת בשילוב הזה.
ההגדרה עור של תינוק יכולה להשתלב פה נהדר.
ואין דרך חזרה… כשאני מורחת רק קרם גוף בלי שמן, אני מרגישה את ההבדל. התחושה אחרי השילוב הזה של שמן גוף וקרם גוף היא לחלוטין ממכרת.

אני משתמשת בשמני גוף בערב, אחרי המקלחת. כמו שציינתי קודם, יש בשימוש בשמן גוף משהו טקסי שלא מרגיש לי נכון להשתמש בו בבוקר כשאני ממהרת. לשמן אני אוהבת לתת תשומת לב.

חשוב לבחור שמנים שנספגים מהר או שהשכבה השומנית העליונה שלהם מתאדה מהר, כדי שלא יכתימו את הבגדים. אפשר לחפש שמנים שמוגדרים "שמנים יבשים" והם כאלו שבדר"כ לא משאירים שכבה עליונה שומנית.

בסוף הפוסט, למי שזה מעניין, הכנסתי רשימה של שמנים נפוצים בשימוש במוצרים קוסמטיים, ואת היתרונות שלהם.

 

שמן גוף ושמן רחצה של ל'אוקסיטן – L'Occitane Shower Oil & Tonic Body Oil
(שמן גוף: 100 מ"ל, 251 ש"ח לפני הנחות. שמן רחצה: 250 מ"ל, 101 ש"ח לפני הנחות באתרים לרכישת מוצרי ל'אוקסיטן באינטרנט)

שמן גוף ושמן רחצה של ל'אוקסיטן
שמן גוף ושמן רחצה של ל'אוקסיטן – ריח שקדים עדין. ארומה של מרציפן

סדרת מוצרי השקד של ל'אוקסיטן היא הסדרה המועדפת עליי של המותג, ושני המוצרים האלו מבוססים גם הם על שמן שקדים.

שמן הרחצה מגיע בבקבוק פלסטיק.

אני משתמשת בשמן הרחצה הזה כפיניש למקלחת. זה לא מוצר שאני מרגישה שאני ממש יכולה להסתבן איתו כמו שצריך, אז אחרי סבון גוף אני עוברת עם השמן הזה, ללא ספוג רחצה, עם הידיים, על כל הגוף. במגע עם מים המרקם שלו הופך למעין תחליב לבן, והתחושה של העור אחרי המקלחת מדהימה.

אגב – כשהייתי צעירה יותר, נהגתי לעשות את אותו פעולה עם שמן תינוקות – מיד אחרי המקלחת, לפני שאני בכלל לוקחת את החלוק או המגבת, פשוט עוברת עם השמן על כל העור. האפקט דומה, אבל שמן התינוקות שומני יותר, ואין לו ריח השקדים של שמן הרחצה של ל'אוקסיטן שאני אוהבת.

שמן הגוף של ל'אוקסיטן מגיע בבקבוק זכוכית עם משאבה.
מועשר בפרוטאין שמן שקדים ובשלושה שמנים אתרים: שמן מנטה, שמן פלמרוזה (צמח ממשפחת הלמון גראס) ואימורטל.

יש לו ריח שקדים מעודן, ריח שמזכיר לי מרציפן, אבל עדין ולא מתוק מאוד. ניחוח נהדר.
בקבוקי הזכוכית האלו קצת בעייתיים כשהידיים שומניות מהשמן ויש להם נטייה להחליק, אבל אני בדר"כ מחזיקה אותם עם המגבת…
יש לו מרקם נוזלי לא דליל מדי ומאוד עשיר. מעט ממנו מספיק לכל הגוף.
לוקח לו כמה דקות להיספג, אבל אני בדר"כ לא ממתינה ומיד מעליו מורחת קרם גוף. שמן נהדר, אחד האהובים עליי.


שמן יבש רב תכליתי של קודלי – CAUDALIE Divine Oil

(50 מ"ל, כ- 108 ש"ח לפני מבצעים. לא ניתן להשיג בארץ, רק באתרים לרכישת מוצרי קודלי באינטרנט.

Caudalie Divine Oil
Caudalie Divine Oil – כל הערכה שרכשתי – עם נר ארומתי בריח של השמן, ופילינג נהדר עם שמן זרעי ענבים. בפינוקים…
Caudalie Divine Oil
Caudalie Divine Oil – בחלק האחורי מוטבע הסמל של קודלי – אשכול ענבים, וחוץ מזה שזה יפה, זה גם שימושי למניעת החלקה של הידיין על הזכוכית
שמן גוף של קודלי
שמן גוף של קודלי – מעכשיו רק אריזות תרסיס

שמן יבש רב תכליתי של קודלי. רוב השמנים בפוסט הזה מוגדרים כשמנים רב תכליתיים – כאלו שניתן למרוח אותם על הגוף, השיער או הפנים. אני משתמשת בהם לגוף. לפנים ולשיער יש לי מוצרים ייעודיים.

מכיל תערובת תמציות שמנים של ענבים (כמו כל מוצרי קודלי), שמן ארגן, שמן היביסקוס, שמן שומשום ואנטי אוקסידנט מזרעי ענבים (פטנט ייחודי לקודלי).

בקבוק זכוכית מוזהב, שבחלק האחורי שלו יש הטבעה של אשכול ענבים – הסמל המסחרי של קודלי. ההטבעה הזו גם פרקטית מאוד כי היא מונעת מהבקבוק להחליק מהידיים כשהן שומניות.
עוד אלמנט פרקטי מאוד הוא שמדובר בתרסיס – יש לבקבוק שפריצר, ומרגע שרכשתי אותו וגיליתי את השפריצר הזה, אני מחפשת כזה בכל השמנים החדשים שאני מתעניינת בהם. אין יותר נוח מאריזת תרסיס לשמנים, ואלו שמגיעים כתרסיס הפכו להיות הפייבוריטיים שלי.

יש לו ריח עמוק ומורכב, אוריינטלי, פרחוני-עצי. הניחוח מורכב ממאסק, ענבים, ורדים, ארז ועוד. הארומה מאוד חמימה ודומיננטית בהתחלה, אבל הניחוח מתעדן כשהוא נספג לתוך העור. אני בדר"כ לא אוהבת ניחוחות עציים, אבל שילוב הריחות בשמן הזה כשהוא נספג מאוד מעודן, וכל הניחוחות משתלבים טוב, ונשארים לאורך זמן.

בקודלי הפליאו לתאר את התחושה שלו על העור בשם שלו – Divine – אלוהית!
הוא נוזלי בדיוק במידה. נספג במהירות בעור, נותן לו תחושה חלקה מדהימה. פינוק אמיתי!

בוויש ליסט שלי עכשיו לנסות את הגרסה המשזפת של השמן הזה (ברור…). מוצר חדש שלהם שמסקרן אותי מאוד כרגע, וכמובן שאדווח עליו…

שמן גוף של אהבה – AHAVA Dry Oil Body Mist
(100 מ"ל, לא יודעת מה המחיר המלא המדוייק שלו בארץ, אני חושבת שבסביבות 120-150 ש"ח, אבל כדאי לחפש מבצעים. לא מזמן המלצתי לרכוש אותו בקופון שהיה בסופר פארם ב-60 ש"ח, וכמובן שאפשר למצוא אתרים אונליין למוצרי אהבה).
 

שמן גוף של אהבה
שמן גוף יבש של אהבה. תענוג ישראלי
שמן גוף יבש של אהבה.
שמן גוף יבש של אהבה. גם הוא מגיע באריזת תרסיס מוצלחת

אהבה הוא אחד מהמותגים הישראליים שאני מאוד מתחברת אליהם לאחרונה, מאז השינוי המיתוגי שלהם, והם עושים לישראל כבוד גם בעולם.

שמן גוף יבש, מגיע בבקבוק מזכוכית חלבית, שהיא פחות חלקה מבקבוקי זכוכית רגילים, ולכן גם פחות מחליקה.
גם השמן של אהבה מגיע בגרסת תרסיס, מה שאוטומטית הופך אותו לאחד המועדפים עליי.

מכיל תמצית אצת דונליאלה נוגדת חמצון, שמן שומשום (מרכך את העור), וויטמין E (מגן מפני רדיקליים חופשיים. בכלל ויטמין E מעולה לעור. היו תקופות שרכשתי כמוסות ג'ל ויטמין E, הוצאתי את התכולה שלהם ומרחתי עם הפנים, כמו אמפולה. פתרון נהדר למי שלא רוצה לקנות ממש שמן לפנים).

יש לו ניחוח פירותי עציי (ובאמת ראיתי שהניחוח מורכב ממנדרינה וארז), מעט דומיננטי בהתחלה, שמתעדן כשהוא נספג לתוך העור, ומשאיר ניחוח שהוא פרחוני ורענן מצד אחד, אבל מורכב מצד שני.

הוא הרבה יותר קליל מהשמנים האחרים, בגלל הצורה שבה התרסיס מרסס אותו לעור – בצורה רחבה יותר ולא נקודתית כמו השמן של קודלי. נספג מהר, קל גם על העור, ועושה עבודה נהדרת בריכוך העור והזנה שלו. לחלוטין אחד המועדפים עליי בקטגוריה, וזה גורם לי גאווה שיש מוצר ישראלי שמצליח לעמוד בתחרות של התותחים הכבדים כאן.

שמן יבש רב תכליתי של נוקס – NUXE Huile Prodigieuse
(50 מ"ל, 100-110 ש"ח אונליין. יש מקומות שאפשר להשיג בארץ את מוצרי נוקס. ראיתי גם מבחר קטן בסופר פארם, אבל לא ראיתי את השמן הזה. ניתן להזמין אונליין באתרים למוצרי נוקס. קיים גם ב-100 מ"ל, שהוא יותר משתלם, וגם בגרסה שימרית, בשני הגדלים)

NUXE Huile Prodigieuse
NUXE Huile Prodigieuse שמן של נוקס לגוף, לפנים ולשיער
NUXE Huile Prodigieuse
NUXE Huile Prodigieuse – השמן של נוקס והפיה הצרה להוצאת השמן. משאבה או שפריצר היו הופכים אותו למושלם

שמן יבש רב תכליתי של נוקס – מותג צרפתי לקוסמטיקה טבעית ארומתרפית, נפוץ מאוד וזמין כמעט בכל בית מרקחת בצרפת. לא חושבת שיש צרפתיה שאין לה לפחות מוצר אחד של נוקס. למרות היוקרתיות של המותג ושל רכיבי המוצרים, המחירים שלו בארץ המקור שלו דווקא לא מאוד יקרים כמו מותגי ארומתרפיה אחרים. הייתי מגדירה את טווח המחירים בינוני. השמן היבש הוא אחד ממוצרי הדגל של החברה, ואחד המוצרים הראשונים של המותג בכלל.
מיועד לשימוש על הגוף, השיער והפנים. אני השתמשתי בו רק על כשמן גוף (בלשון עבר כי בינתיים הוא הסתיים לי).

שמן מפנק במיוחד. שילוב של 6 תמציות שמנים: שמן מתמצית זרעי בוראז', שמן מצמח ה St. Jhon's Wort (ממשפחת הצמחים פרע), שמן שקדים, שמן קמליה, שמן אגוזי לוז (אילסר) ושמן מקדמיה.

מגיע בבקבוק מרובע פשוט, עם מכסה הברגה, מאוד דומה לשמן של קריטה (Fluide De Beaute), למי שמכירה. הפיה של הבקבוק צרה ומוציאה מעט שמן בכל פעם. הפייה הזו היא החסרון היחיד של השמן הזה. מאוד לא נוח לשימוש. אני מעדיפה את המשאבה של ל'אוקסיטן או התרסיס של קודלי ואהבה. זו יכולה להיות הסיבה היחידה שבגינה לא ארכוש את השמן הזה שוב (אלא אם כן אעביר אותו לבקבוק אחר, ואז זה בודאי יגרע מההנאה שלי מהשמן הזה, כי הבקבוק הזה תפור עליו….).

יש לו ניחוח אקזוטי, עצי. לא הצלחתי להחליט אם הוא יותר פרחוני או פירותי. יש בניחוח שלו רכיבים שלחלוטין מזכירים את הניחוח של השמן של קודלי, אבל השמן של נוקס מתעדן מהר יותר על העור, ובא לי להסניף אותו כל הזמן. הריח נשאר על העור פחות זמן מהשמן של קודלי, אבל אני דווקא אוהבת את העדינות הזו של נוקס.

מרקם נוזלי שנספג מהר ומרכך את העור. למרות הספיגה המהירה יש לו תחושה עשירה נהדרת על העור. תחושה עשירה וספיגה מהירה יכולים להשמע מנוגדים, אבל בעיניי הם לא. התחושה העשירה היא של העור אחרי המריחה עם השמן הזה. גם זה לחלוטין שמן נפלא.

הקייציים והזולים –  שמן מונוי ושמן קוקוס
שני סוגי השמנים האלו זולים יותר מכל מוצרי השמנים המשולבים שהזכרתי למעלה. הם יעילים לא פחות בהזנה של העור, ויכולים להוות אלטרנטיבה זולה וזמינה לטיפוח גוף בשמנים.

שמן מונוי ושמן קוקוס
שמני מונוי וקוקוס. העור הבריא והשיער המבריק של הפולינזים בהישג יד
שמן מונוי ושמן קוקוס
שמני מונוי וקוקוס – מתקשים בטמפרטורה של מתחת ל-24 מעלות. זה המצה הנוקשה שלהם

שמן מונוי הוא תמצית שמן מבושמת שמופקת מהשרייה של עלי הכותרת של צמח הגרדניה הטהיטי – הפרח הלאומי של האי, שאפשר לזהות אותו במחרוזות שמחלקים לתיירים, או כפרח שנשים פולינזיות שמות מאחורי האוזן בשיער. מן הסתם המקור שלו הוא בטהיטי – האי הגדול ביותר בפולינזיה הצרפתית.
נפוץ מאוד בשימוש אצל צרפתים: הצרפתים הפולינזים משתמשים בו כמרכך עור ושיער. הצרפתים המודרניים משתמשים בו כשמן שיזוף. (ואיך אני יודעת את זה? כי הפעם הראשונה שבה שמעתי את המושג שמן מונוי היתה כשאחותי גרה כמה חודשים בצרפת, מתוכם משהו כמו חודשיים בריביירה הצרפתית, והיא לא הפסיקה לחפור על השמן הזה כשהיא חזרה משם). זה השמן שנותן לאנשי טהיטי את גוון העור השחום והאקזוטי שלהם.

כל תהליך הפקת השמן הזה בטהיטי מוגן. התהליך מאוד מובנה ונוקשה ומפוקח. החל מהתהליך (הידני) של איסוף הפרחים ועלי הכותרת (בשלב מאוד ספציפי של הצמיחה שלהם), ועד למיצוי הסופי של השמן.
יש הרבה מאוד חיקויים לשמן המונוי, או מוצרים שמציינים שהם מכילים שמן מונוי.
בתהליך המיצוי של שמן המונוי, משרים את עלי הכותרת בשמן קוקוס טבעי, לפחות ל-15 דקות, ובמינונים מאוד מדוייקים של כמויות – יחס שמן הקוקוס לכמות עלי הכותרת.
בגלל זה הרבה פעמים אפשר למצוא שמני מונוי בריח קוקוס – אע"פ שזה לא הריח המקורי של הפרח, הם משתלבים טוב ביחד.

גם שמני מונוי וגם שמני קוקוס מתקשים בטמפרטורה של מתחת ל-24 מעלות, וצריך להפשיר אותם לפי השימוש (להניח אותם בקערת מים חמים למשל, או כמה דקות בשמש). אני פשוט משתמשת בהם רק בקיץ.

בתחום התחליפים הזולים לשמני טיפוח יש לי 3 המלצות:

Monoi & Coconut oils
שמני מונוי וקוקוס. כמה דקות בשמש והם מפשירים בחזרה
Monoi & Coconut oils
שמני מונוי – מיוצרים בתהליך קפדני. בבקבוק השמאלי אפשר לראות שבשמנים של  Tiara Tahiti יש גם צמח מונוי מיובש בפנים 

* שמן מונוי טהור של Hei Poa Pure Tahiti Monoi Oil
(100 מ"ל, בסביבות 60 ש"ח באתרים שמחזיקים את מוצרי שמן המונוי של HEI POA אונליין)

Hei Poa הוא מותג שמייצר מבחר רחב של מוצרים משמן המונוי, החל משמנים ממש ועד לקרמים, תחליבים ועוד.
מגיע בבקבוק זכוכית עם מכסה הברגה.
את שמן המונוי שלהם אפשר להשיג בניחוחות שונים. לי יש בניחוח קוקוס, שאני אוהבת, הוא מזכיר לי קיץ וחופש, אבל למי שלא אוהבת את הריח הם מגיעים גם בריחות אחרים – וניל, ניחוחות פרחוניים ועוד. יש גם שמנים שמכילים SPF ומוצרים נלווים אחרים כמו קרם ידיים, קרם גוף ועוד.

* שמן מונוי של MONOI Tiara Tahiti
(120 מ"ח, כ-30 ש"ח ב – iHerb או ב – VitaCost. כרגע בויטה קוסט זול יותר, ויש גם החזר דרך EBATES)

למותג הזה יש מבחר רחב יותר כרגע של ניחוחות (כשאני רכשתי זה היה הפוך. ל Hei Poa היה מבחר גדול יותר). הוא מגיע בריחות של קוקוס, וניל, גרדניה, ילאנג ילאנג ועוד מבחר גדול. יש כאלו עם מקדם הגנה בהם וכאלו בלי.
חוץ מהשמן עצמו יש גם מוצרים נלווים שמבוססים על השמן הזה כמו שמפו, סבונים ועוד.

* שמן קוקוס טהור של COCOCARE
(200 גרם, כ-10 ש"ח ב – iHerb).

COCOCARE הוא מותג שמייצר מוצרי טיפוח מבוססי שמן קוקוס, ושמן ויטמין E.
השמן הזה הוא שמן קוקוס טהור, מגיע בצנצנת עם מכסה הברגה, שמלחיצה אותי בכל פעם שאני פותחת אותה, כי זה מתכון לתאונות… להבא אני מתכוונת להתרכז בשמנים שמגיעים בבקבוק.
למרות השם שלו – אין לו בכלל ריח של קוקוס. יש לו ריח של שמן, כמעט בלתי מורגש.

הוא פחות סמיך מהשניים הראשונים, ואותו גם ניסיתי על הפנים והוא נהדר. שומני, אבל לא סמיך בכלל, והוא עובד טוב גם כמסיר איפור, וגם כמסיר איפור עיניים.

בשמני המונוי והקוקוס אני משתמשת בקיץ, כאמור, בגלל תכונת ההתקשות שלהם מתחת לטמפרטורה מסויימת.
אני מורחת אותם מיד לאחר המקלחת, עוד לפני שאני מתעטפת במגבת או בחלוק.
הם עשירים ושומניים, ולוקח להם זמן להיספג בעור, ובצורה הזו התחושה שלהם פחות שומנית.
בשנה שעברה השתמשתי בשמני המונוי, הסמכים יותר, גם לשיער, והם נהדרים לשני השימושים – גם לגוף וגם לשיער.

שמנים צמחיים נפוצים בשימוש קוסמטי והיעילות שלהם:
לקחתי חלק גדול מרכיבי השמנים במוצרים בפוסט הזה וריכזתי אותם ברשימה כאן, עם התכונות היעילות שלהם. כל שמן בנפרד ניתן להשיג בחנויות טבע בארץ וגם בחנויות טבע אונליין, כמו iHerb וויטה קוסט.
את רוב השמנים ניתן למצוא גם בגרסה לבליעה. אני מתמקדת כאן בגרסאות לשימוש חיצוני (לפעמים זו אותה גרסה). השמנים המומלצים הם בדר"כ אורגניים מכבישה קרה.
חשוב לי לציין שאני מציינת כאן רק את היתרונות של כל שמן, ואין בזה איזו שהיא המלצה לשימוש כזה או אחר בשמנים. לא כל השמנים מתאימים לכל אחד, ולא בהכרח אפשר להשתמש בהם בפני עצמם, ורצוי להתייעץ קודם אם השמן מתאים לכם:

שמן שומשום – מזין את העור ושומר על הלחות שלו. מתאים גם לסימני מתיחה אצל נשים הרות. מתאים גם לטיפול בבעיות רפואיות כמו אטופיק דרמטיטיס, סבוריאה, והבהרת כתמים. טוב לעיסוי במקרה של בעיות שרירים ומפרקים. עשיר בחומצות שומן חיוניות וויטמיני E ו-B. יכול לשמש גם כמסנן קרינה טבעי (עד שעתיים, למרות שלי קשה להשתמש בשמנים בשמש).

שמן שקדים – מזין, מעניק לחות, מרגיע, עשיר בויטמין E – נוגד חימצון ומרכך. עשיר בחומצות שומן חיוניות, בעיקר חומצות שומן בלתי רוויות (שמעניקות לו אורך חיי מדף ארוכים, ומונעות התקשות שלו).

שמן זרעי ענבים – שמן יקר יחסית. מכיל כמות גבוהה של חומצות שומן החשובות לבניית התא, ולכן נפוץ מאוד במוצרי קוסמטיקה. בפני עצמו (ללא שמנים אחרים) יש לו מרקם קל ויבש, ולכן יכול להתאים לבעלות עור שמן (אע"פ שבדר"כ לא משתמשים בו ללא שמנים אחרים, בגלל התכונה היבשה שלו).
הוא נוגד חימצון עוצמתי מאוד, סופח רעלים, עשיר בחומצת שומן לינולאית (אומגה 6), שמתאימה לצמצום נקבוביות, משמש במוצרים לריפוי פצעים ולטיפול בכוויות והוא מונע תהליכים דלקתיים. מתאים לעור רגיש ומגורה, ולעור אקנתי.

שמן ארגן – מופק מהזרעים שבתוך אגוזי עץ הארגן. עשיר בויטמיני A, B ו-E. עשיר בחומצות אומגה 6 ו-9. אנטי דלקתי, יש בו נוגדי חימצון המגנים עם העור מפני פגעי עור ודלקות, משמש במוצרים המיועדים להאטת תהליך ההזדקנות של העור, מונע יובש. מכיל חומצות החיוניות לשמירה על התאים והרקמות, שומר על הלחות של העור והשיער, מסייע בריפוי פגעי עור כמו צלקות, כוויות עור סדוק ועוד.

שמן בוראג' (זיפן) – שמן יוקרתי. עשיר בחומצות שומן חיוניות, אומגה 9, ויטמינים ומינרלים. יעיל בחיזוק ובניה מחודשת של התאים, בהזנת העור, הענקת לחות ועצירת הזדקנות. טוב בשמירה ואגירה של הלחות ומתאים מאוד לעור יבש ולעור מתבגר. ניתן למצוא אותו גם במוצרים לטיפול בצלקות, ומתאים לטיפול גם במקרים של דלקות עור, סבוריאה, אקזמות, דרמטיטיס, פסוריאזיס (ספחת) ואקנה.

שמן קוקוס – אחד מהשמנים העשירים של הטבע. מעולה לשימוש פנימי וחיצוני. מזין את עור הפנים והגוף, אחד השמנים המרככים ביותר, מעולה גם לשיער, מונע קמטים, מתאים לטיפול בבעיות עור כמו אקזמות ופטריות, אקנה, פסוריאזיס, גירודים ופריחות. מתאים להגנה לפני חשיפה ממושכת לשמש (שוב – אני צריכה להתרגל לרעיון של שמן ושמש…). עשוי מחומצות שומן רוויות (שבדר"כ נחשבות פחות טובות, אבל עדיין הוא אחד השמנים המומלצים. ואגב – זו הסיבה שיש לו נטייה להתקשות בטמפרטורות נמוכות).

שמן מונוי – שמן שמופק תחת פיקוח בתהליך קפדני מעלי הכותרת של הגרדניה הטהיטית. מרכך ומשקם את העור באופן טבעי ומגן עליו, גם כנגד נזקים חיצוניים כמו שמש ורוח. עשיר בחומצות שומן רוויות, גם לו יש נטיה להתקשות בטמפרטורות נמוכות של מתחת ל-24 מעלות)

* השמן של ל'אוקסיטן התקבל לסקירה

תגובות

comments

35 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *