בושם | בישום | בשמים

טיפ להתאמת בושם – לפי קבוצת ניחוחות

בשמים חדשים לחג
הבשמים החדשים לחג וטיפ לבחירת בושם למתנה

בחג הזה החלטתי לתת ערך מוסף לפוסט הבשמים הקבוע, ויחד עם חלק מהבשמים החדשים לראש השנה 2014, גם טיפ מצויין להתאמת בושם, בין אם לעצמכם ובין אם כמתנה. אני משתמשת בטיפ הזה על בסיס קבוע לעצמי, או כדי לתת קו מנחה לבנות שמתייעצות איתי לגבי בשמים (ובעיקר לאחיותי שלי), וברוב המקרים הוא עובד ממש טוב.
הטיפ הוא מאוד פשוט. בשמים מתחלקים לקבוצות ניחוחות. כל קבוצת ניחוח מורכבת מתווים דומים או זהים, כך שהרבה פעמים אם אהבנו בושם מקבוצת ניחוח מסויימת, יש סיכוי גבוה שנאהב בשמים נוספים בקבוצה.
אמנם הטיפ הזה מאוד מופשט ולא מחייב, כי חיבה לתו מסויים לא מבטיחה שנאהב שילוב של תווים נוספים יחד עם התו הזה, אבל היא יכולה לתת כיוון.

מוזמנות לחלק השני של הפוסט, בו שילבתי את הבשמים החדשים לאביב 2015.

כדי לבנות את קבוצת הניחוחות נעזרתי במירב ונונו, מדריכה ראשית של תחום הבישום בקבוצת שסטוביץ, ועיביתי את הרשימה בבשמים חדשים נוספים שיצאו לקראת החג.

הטיפ בנוי במבנה של שאלון כן/לא, וכמובן התאימו את מושא השאלות למי שעבורו נרכש הבושם.
מניסיון, לא תמיד ברורה מטרת השאלה, ולא תמיד יודעים לענות עליה, אז פשוט הציצו ברשימת הבשמים שמצורפת לכל שאלה, ובדקו אם הבושם האהוב שלכן או של מי שאתן קונות עבורה את המתנה מופיע שם. במידה וכן – כדאי לבדוק את הבשמים הנוספים באותה קבוצה לצורך התאמה.
(הניסוח הוא בלשון נקבה אבל הטיפ בוודאי מתאים לכולם)

ניחוחות הדריים:
אם את אוהבת ניחוחות רעננים וקורנים עם טוויסט מנצנץ של הדרים
, ואם בדוכן הגלידה את בוחרת לעצמך סורבה לימון, נענע או אשכולית הניחוחות המושלמים עבורך לשנה הקרובה הם אלו המשלבים בתוכם תווי הדרים:
התווים ההדריים ימצאו בדר"כ בתווים העליונים של הבושם:
Ck one של קלווין קליין – יוניסקס – מתאים לנשים ולגברים. הניחוח ההדרי נמצא בתווים העליונים המכילים אננס, מנדרינה, פפאיה, ברגמוט הל ולימון.

או דה סיסלי 1 – Sisley Eau de 1 – לנשים. תווים עליונים הדריים של מנדרינה ירוקה, אשכולית, פלפל ורוד ותבלינים.

איסי מיאקי ל'או דיסיי פור הום קלאסי – L'Eau d'Issey Pour Homme – לגברים. ניחוח הדרי שמגיע מתווים עליונים של ברגמוט, לימון וטרגון.

איסי מיאקי ספורט לגבר – L'Eau d'Issey Pour Homme Sport לגברים. תווים עליונים של ברגמוט ואשכולית.

Rock! של שאקירה – ברגמוט איטלקי טרי , לימון ומנדרינה ירוקה, פירות מים ופסיפלורה, יסמין ופריחת תפוז, עץ ארז ואמבר

דולצ'ה וגבאנה לייט בלו – הבושם הכי הדרי שאני מכירה. כל בושם הדרי אני מיד משווה אליו.

ROCK! של שאקירה
ניחוחות הדריים:
ROCK! של שאקירה
מחיר השקה: 100 ש"ח ל-80 מ"ל (במקום 320 ש"ח)

 

ניחוחות פרחוניים:
אם את אוהבת ניחוחות רכים ורומנטיים, מעריכה כל זר פרחים הנשלח אלייך והתקופה האהובה עלייך היא האביב הניחוחות המתאימים לך הם אלו המשלבים בתוכם זרי פרחים רכים ורומנטיים. זו אחת מקבוצות הבישום הנפוצות ביותר ויש המון בשמים שיכולים להיכלל בקטגוריה הזו.

CHLOE – קלואה – לנשים. חלק גדול מבשמי קלואה נכנסים לקטגוריה הפרחונית. הקלואה הקלאסי מכיל תווים פרחוניים של אדמונית, פרחי פריסיה, ליצ'י, ורד, שושנת העמקים, מגנוליה, ועוד.

My burbery של ברברי (כמובן) – לנשים. אחד הבשמים הטובים שהרחתי בשנה האחרונה! תווים של אפונה ריחנית עם גרניום בשילוב ורדים, פצ'ולי , פרחי פרזיה, וחבושים.

איסי מיאקי פלורל – L`Eau d`Issey Florale – לנשים. תווים של מנדרינה, ורדים, שושן ותווים עציים.

רפטו – Repetto – לנשים. כתבתי עליו בעבר. בתווים: אבקת מושק, תמצית ורדים ווניל, פריחת אגס ודובדבן, ורד ופריחת תפוז, תרמיל ווניל ועץ ענבר.

מארק ג'ייקובס דייזי או סו פרש – Daisy Eau So Fresh – לנשים. פרחוני-פירותי. תווים של אשכוליות, עלים ירוקים, פטל, אגסים, יסמין, ורדים, מאסק ועוד.

פליטס פליז של איסי מיאקי – Issey Miyake Pleats Please – תווים של פרי הנַאשִי (הכלאה בין אגס לתפוח), פרחי אדמונית ואפונה ריחנית, ניחוחות עציים עשירים של ארז וניחוח חמים של פאצ'ולי ווניל

Kenzo Flower in the air – פתיחה פירותית של אשכולית ורודה ואגס. תו הלב פרחוני עם ורדים מסנוורים ופרזיה. תו בסיס: אלגנטי עם מוסק לבן.

GUESS DARE – ניחוחות של פריחת אגס, פרחי ליים, פרחי קקטוס פאלם ספרינג, יסמין, ורד פראי, קוקוס, מוסק

GUESS DARE
הניחוחות הפרחוניים:
GUESS DARE
200 ש"ח ל-100 מ"ל
My Burberry
בקבוצת הבשמים הפרחוניים:
my burberry – אחד מהבשמים הטובים שניסיתי בשנה האחרונה, ובוויש ליסט שלי.
מחיר: 90 מל 399 שח 50 מל 299 שח
KENZO FLOWER IN THE AIR
ניחוחות פרחוניים: בושם של קנזו – FLOWER
IN THE AIR.
מחירים אחרי הנחה: 250 ש"ח ל-50 מ"ל, 400 ש"ח ל-100 מ"ל
בושם של קלואה
בשמי קלואה – ניחוחות פרחוניים בעיקר

 

ניחוחות ייחודיים:
אם את/ה אוהבת ניחוחות ייחודים המשלבים בתוכם תווים עציים יוקרתיים, אם את אוהבת להשקיע במותגי יוקרה הניחוחות הבאים הם המושלמים עבורך:

נרסיסו רודריגז – Narciso Rodriguez. לנשים. כל בשמי נרסיסו רודריגז נכנסים לקטגוריית המיוחדים לדעתי. לכל אחד מהם התווים שלו אבל לרוחב בשמי המותג אפשר למצוא ניחוחות עציים עשירים.

ל'הום אידיאל של גרלן – Guerlain L'HOMME IDEAL – לגברים. בושם מעולה בעיניי. את שלי שמרתי לעצמי :), ואני משלבת אותו עם ניחוחות נשיים יותר. הוא משתלב טוב עם רוב הבשמים שניסיתי ונותן להם נגיעה מתקתקה (אני בענייני שילובי בשמים לאחרונה). בתווים העליונים מאוד בולט ניחוח השקד (למי שאוהבת את סדרת השקד של לאוקסיטן – התו העליון ממש דומה לניחוח של הסדרה) – ניחוח של הדרים, רוזמרין טרי, פריחת תפוז, ליקר שקדים, שקדים, פולי טונקה ווניל, תו עצי גברי של עור וארז.

מון בלאן – Mont Blanc – כל בשמי המותג נכנסים לקטגוריה, אבל בחרתי להציג כאן את הגרסה האחרונה לאביב 2014 – נענע, ליים מתוק, תווים הארומטיים של של עלה סגול, תפוח, הל וניחוחות עציים בתו הסופי.

בשמי שאנל גם הם בקטגוריה הזו. והשנה זו הפעם הראשונה שהצלחתי להתחבר לאחד מהניחוחות השאנליים – לשאנל השחור, והוא בוויש ליסט שלי.

בשמי הרמס 

 

ל'הום אידיאל של גרלן - Guerlain L'HOMME IDEAL
קבוצת הניחוחות הייחודיים:
ל'הום אידיאל של גרלן – Guerlain L'HOMME IDEAL – לגבר.
679 ש"ח ל-100 מ"ל
MONTBLANC LEGEND  - Summer 2014 Special Edition E.D.T
ניחוחות ייחודיים. לגבר:
MONTBLANC LEGEND – Summer 2014 Special Edition E.D.T.
416 ש"ח לפני הנחות ל-100 מ"ל

 

ניחוחות עשירים-חמים:
אם את אוהבת ניחוחות חמים, עשירים ויוקרתיים עם נוכחות בלתי מתפשרת, כאלה שלא יוצאים מהאופנה הניחוחות המושלמים עבורך הם:

או דה סוואר של סיסלי – Sisley Eau du Soir – בין היתר תווים של מנדרינה, אשכולית, אשוחית, ציפורן, יסמין, ורדים, ענבר, מאזק ופצ'ולי.

שאלימר – גרלן – תווים הדריים של לימון וברגמוט, יסמין, שעועית טונקה, וניל, אירוס, אפרסמון פרו וענבר אפור.

נואינג של אסתי לאודר – Estee Lauder Knowing 
– תווים של מימוזה, ורדים מתוקים, שזיף, מלון, איריס, ציפורן חריפה, פצ'ולי ותווי בסיס שיפרה (chypre – כתבתי על זה בפוסט הבישום הקודם וזו יכולה להיות אפילו קבוצת בישום בפני עצמה).

הפנתרה של קרטייהCartier La Panthère perfume – כתבתי עליו בפוסט הבישום הקודם, וגם הוא על בסיס השיפרה.

פאן די פנדי – Fan di FENDI  Leather  Essence – הבושם החדש של פנדי לאישה – ניחוח עצי אוריינטלי – טנג'רין מסיציליה, אקורד עור בשילוב של ניחוח קטורת, שושנת דמשק, ווניל עם זרעי טונקה ומאסק

אייקון ג'ואל של ג'ייד – Gade ICON JEWEL – ניחוח חמים ועוצמתי, שופע תווים נשיים כהים של נרולי, פולי טונקה זוהרים, אמבר  וסנדלווד, בשילוב פריחת תפוז, יסמין, טוברוזה ופלפל ורוד.

Fan Di FENDI
ניחוחות עשירים:
Fan Di FENDI
מחיר השקה: 300 ש"ח ל-50 מ"ל
בושם של ג'ייד
ניחוחות עשירים וחמים:
ICON JEWEL של ג'ייד
250 ש"ח לפני הנחות

 

ניחוחות מתקתקים-מתוקים:
אם את אוהבת ניחוחות עם ארומה פירותית עשירה ומתקתקה הניחוחות הבאים הם המושלמים עבורך:

אופוריה גולד קלווין קליין – Calvin Clein Euphoria Gold – מכל סדרת האופוריה של קלווין קליין, והיו לי בערך כולם, הגולד החדש הוא האהוב עליי ביותר לאחרונה. יש גרסה שלו לנשים וגרסה שלו לגברים ושתי הגרסאות מעולות בעיניי. שתיהן מבוססות על ניחוח מתקתקת של דבש (לכבוד השנה החדשה כמובן). תווים של משמש שטוף, קלמנטינה, תמצית פרחי הנרקיס, גרדיניה שופעת ונגיעות עדינות של דבש מתקתק, חם ועשיר. תווי סיום של פצ'ולי לבן, אלגום ומאסק.

ז'אן פול גוטייה – כל הבשמים בסדרת הקלאסיק מתוקים (בחלק מהדגמים הניחוח זהה ובחלק הניחוח קרוב או דומה). אני רוצה להתייחד דווקא לאחרון שיצא במהדורה מוגבלת וימכר בארץ באופן בלעדי ברשת המשביר לצרכן – BELLE EN CORSET- Clasique, כי דווקא הוא שונה מכל בסמי הקלאסיק של גוטיה ומכיל תווים של שושנים, פריחת תפוזים, וניל וענבר. אז למי שאוהבת את בשמי גוטיה, אבל בכל זאת מחפשת אחד שונה מהאחרים, אבל באותה קבוצת ניחוח – בעיניי הוא טוב יותר מהסדרה הרגילה.

כל בשמי בריטני ספירס למיניהם גם נכנסים לקטגוריה הזו

מרינה דה בורבון – דיאמונד מרינה – לנשים. החדש של המותג.  אשכולית אדומה ונגיעות אסאי, עלי כותרת של יסמין, פולי טונקה, איריס לבן וניחוחות חמים של וניל ומאסק. הבושם הזה אגב נמכר ב-150 ש"ח לרגל ההשקה.

סטארס של ג'ימי צ'ו – Jimmy Choo STARS – החדש של ג'ימי צ'ו, במהדורה מוגבלת לקיץ, והבושם הקבוע הנוכחי שלי :). ניחוחות של תפוז מסוכר וסחלב עשיר, טופי, פצולי אינדונזי ואלמוג

לה וי אבל של לנקום – Lancome  La Vie Est Belle – דומדמניות שחורות, מאסק לבן, פרלין שוקולד, וניל, יסמין ואיריס

אנטולד אבסולו של אליזבת ארדן – ELIZABETH ARDEN UNTOLD ABSOLU – פטל שחור וברגמוט איטלקי, אקורד פירותי של שזיף אדום וג'ינג'ר בהיר , יסמין מצרי ונרקיס צרפתי, ונגיעה חמה ומתוקה של וניל בורבון מטהיטי ובנזואין עמוק/

 

בושם סטארס של ג'ימי צ'ו
ניחוחות מתוקים:
סטארס של ג'ימי צ'ו.
100 מ"ל בלבד. מחיר מלא 640 ש"ח, מחיר השקה 512 ש"ח
אליזבת ארדן Untold Absolu
ניחוחות מתוקים:
Untold Absolu שך אליזבת ארדן.
350 ש"ח ל-100 מ"ל

 

ניחוחות פודרתיים:
השמלה השחורה של גרלן – Guerlain Le Petite Robe Noir בושם של גרלן לנשים (קלילק לפוסט הבושם).

Chloe Love – על הבושם של קלואה כתבתי כאן. הוא פודרתי עם נגיעות פרחוניות.

בושם של נרסיסו רודריגז
ניחוחות פודרתיים:
הבושם החדש של נרסיסו רודריגז:
670 ₪ ל-50מל 534 ₪ ל-100 מל
בושם של קלואה ובושם של ג'ימי צ'ו
שילוב שאני אוהבת לאחרונה: הבושם הפודרתי של קלואה + הבושם המתקתק של ג'ימי צ'ו. שילוב מעולה!

 

מזמינה אתכן לעזור לי לעבות את הרשימה, ולכתוב לי בתגובות בשמים שאתן אוהבות ולאיזו קבוצת ניחוח היא מתאימה, כך שעוד בנות יוכלו להיעזר ברשימה הזו.

בהזמנות הזו רוצה לאחל לכם שנה טובה ומתוקה! שנה של בריאות, שגשוג, הצלחה, ושפע ברוחני ובגשמי. שנה של הרבה אהבה – אישית, לזולת ומהזולת.
מאוד מעריכה כל אחת אחת מכן שאתן קוראות את הבלוג, מגיבות ומשתתפות, ולא שוכחות אותי גם כשאני קצת נעלמת 🙂 תודה!
נשיקות!

 

 

 

תגובות

comments

30 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *