טיפוח שיער

טיפוח שיער: ככה זה כשיש שניים

טיפוח שיער
סדרות של מוצרי שיער – להעצים את האפקט

 

מכירים את זה שעל אריזה של מוצר ממותג מסויים מציינים שמומלץ להשלים את הטיפול עם מוצר אחר מאותה סדרה ואותו מותג? אז זה פוסט כזה 🙂
ואני דווקא לא כזו. שמקפידה להשתמש בסדרה שלמה של מוצרים. אני מגוונת. יכול להיות לי שמפו של מותג מסויים ומסכה לשיער של מותג אחר. גם בטיפוח פנים אני לא מקפידה על אותה סדרת מוצרים או אותו מותג.
מה שכן – בסדרות מוצרים בדר"כ משתמשים במרכיבים מסויימים לכל אורך ורוחב מוצרי הסדרה, והשימוש במרכיבים זהים בכמה מוצרי טיפוח יכול להעצים את האפקט שלהם, וכאלו המוצרים כאן בפוסט.

אני מאוד אוהבת לאחרונה מוצרים שמבוססים על שמני טיפוח, לכל הגוף, וכבר כתבתי בעבר על שמני טיפוח לפנים, שמנים לגוףפילינגים מבוססים שמני טיפוח ושמני טיפוח לשיער, ובאופן טבעי גם בפוסט הזה יהיו מוצרים המבוססים על שמנים.

 

שמפו ומסיכה לשיער מסדרת אליקסיר אולטיים של קרסטס
(שמפו: 250 מ"ל, 145 ש"ח. מסיכה: 200 מ"ל, 245 ש"ח. במספרות מורשות של קרסטס. ניתן לברר נקודת מכירה בטלפון 1-800-301-666, או שניתן לנסות לרכוש קרסטס אונליין)

kerastase ELIXIR ULTIME shampoo and masque
שמפו ומסיכה מסדרת אלקסיר אולטיים של קרסטס

 

בעקבות הצלחת השמן לשיער של קרסטס – האלקסיר (ELIXIR ULTIME. קליק על הקישור לסקירה שלי), שאני אוהבת מאוד והוא המוצלח ביותר מבין כל שמני השיער שניסיתי, הוציאו בקרסטס, באופן טבעי, גם שמפו ומסיכה לשיער, שמבוססים על אותם שמני טיפוח: שמן פרקסי (Pracaxi Oil) מהאמזונס, נוגד חימצון, מזין את השיער ומעניק לו ברק; שמן ארגן (Argan Oil) – משקם ומחדש. נותן לשיער תחושה רכה וגמישה; שמן תירס (Maize Oil) – עשיר בויטמין A, ויטמין E ובאומגה 6, מזין את השיער ומעניק לו ברק, רכות והגנה; שמן קמליה (Camellia Oil) – שמן ריחני מאוד. מעניק ברק וגמישות ומחליק את סיב השערה.

כפי שציינתי בעבר, המסיכה של קרסטס המועדפת עליי היא המסיכה הירוקה, מסדרת Age Recharge, שרכשתי כבר אינספור פעמים. אהבתי את הקלילות שלה על השיער והתחושה הרכה והקלילה שהיא נותנת לשיער.
השמפו והמסיכה החדשים מסדרת אליקסיר מגיעים באריזות מוזהבות. שניהם בגוון צהבהב מוזהב. הם לחלוטין הפכו להיות הפייבוריטים שלי בטיפוח שיער כרגע. אוהבת את הריח של השיער אחרי החפיפה, את התחושה הרכה המדהימה שיש לשיער והברק המהמם. מה שכן, כמו שאני מכירה את עצמי, בודאי ארכוש שוב את המסיכה, אבל אני לא בטוחה לגבי השמפו, אלא אם כן הם יגיעו במארז שווה. שמפו אני אוהבת של פינוק, וכמו שציינתי בפוסט הקודם שבו כתבתי על שמפו של קרסטס, אני משתמשת בהם כחפיפה שניה.

 

מסיכה וספריי קונדישינר מסדרת Oil Miracle של שוורצקופף
(מסיכה: 150 מ"ל, 80 ש"ח. ספריי קונדישינר: 150 מ"ל, 75 ש"ח, במספרות נבחרות. לבירור נקודת מכירה: 1-800-33-33-22, או שניתן לרכוש שוורצקוף אונליין)

schwarzkopf bc oil miracle liquid oil conditioner and shampoo
שמפו וספריי קונדישינר מסדרת bc oil miracle.

 

גם בשוורצקוף מרחיבים סדרה קיימת – סדרת Oil Miracle, עם 4 מוצרים חדשים, כולם מבוססים על שמני טיפוח – שמפו, מרכך, מסיכה וספריי קונדישינר.

מסיכת אויל מירקל של שוורצקופף מועשרת בשמן מזרגעי ארגן, מגיעה באריזה שחורה, כשהחומר עצמו צהבהב-מוזהב. הריח שלה נהדר, נמרחת בקלות על השיער, ונותנת לו רכות מטריפה.

הספריי קונדישינר מגיע באריזת תרסיס, והוא דו פאזי (בדיוק כמו מסירי איפור עיניים דו פאזיים). אני מערבבת אותו לפני השימוש כדי לערבב את השמן עם רכיבי הטיפוח האחרים, ומשפריצה על כל השיער. אני משתמשת בו גם על שיער לח וגם על שיער יבש. הוא מתאים לשני השימושים, כי הוא לא שומני בכלל.
על שיער לח הוא מעצים את התחושה של הרכות של השיער כשהוא מתייבש, ועל שיער יבש, או אחרי פן, אני משתמשת בו כדי לנטרל את הפריז של השיער, ולתת לו מראה יותר טבעי ופחות נוקשה (מה שנקרא "מקלות"), והוא נהדר.
אני מאוד אוהבת שהוא באריזת תרסיס, ושאני לא צריכה לחמם אותו בידיים ואז להניח על השיער. הידיים לא מתלכלכות ולא הופכות לשומניות וזה חוסך לי זמן בבוקר.
התחושה שלי היא שהוא ממש נספג לתוך השיער, נותן לו מראה בריא וטבעי, ורכות מדהימה.
הריח שלו בהתחלה טיפה חזק, אבל הוא מתעדן, ונשאר ממש לכל היום. כל תזוזה של השיער מפיצה את הריח המדהים הזה שלו, ואני אוהבת את זה.

 

שמפו וסרום לשיער מסדרת קריסטליסט של קרסטס
(שמפו: 250 מ"ל, 104 ש"ח. סרום לשיער: 50 מ"ל, 200 ש"ח, במספרות מורשות של קרסטס, או בחנויות לקרסטס אונליין)

kerastase cristalliste
שמפו וסרום לשיער ארוך מסדרת Cristalliste של קרסטס

 

סדרת קריסטליסט (Cristalliste) של קרסטס היא סדרה חדשה יחסית. אני חושבת שנתקלתי בה לראשונה אצל הספר שלי לפני שנה (מיד זיהיתי את האריזות החדשות. אני מזהה את הסדרות של קרסטס לפי גווני האריזות, וזה גם מה שאני מבקשת בדר"כ – המסיכה הירוקה, הסרום הורוד-פוקסיה 🙂 וכו'…).
הסדרה מיועדת לטיפוח שיער ארוך במיוחד, להענקת רכות וברק קריסטלי (ומכאן השם של הסדרה).
בקרסטס מייעדים את הסדרה לנשים צעירות. הבעיה האופיינית לשיער ארוך אצל צעירות היא שורשים שומניים, בגלל שינויים הורמונליים, אבל קצוות רגישים, בגלל השפעות סביבתיות.

בסדרה 2 סוגי שמפו – לשיער ארוך ועבה, ושיער ארוך ודק. השיער שלי ארוך ודק אבל קיבלתי את השמפו לשיער ארוך ועבה (למען האמת – רק עכשיו, כשאני כותבת את הפוסט שמתי לב לסוג השמפו שקיבלתי…). השתמשתי בו כמה פעמים, והוא פחות מתאים לי, ועכשיו אני גם מבינה למה. מצד אחד אני כן מרגישה שהוא מרכך את השיער, אבל מצד שני הוא "משטיח" לי את השיער, ונותן לו פחות נפח, שזה לא טוב למי שיש לה שיער דק ממילא.

הסרום לשיער מסדרת קריסטליסט מתואר כסרום קליל, לא שמנוני, שנותן ברק ורכות לכל השיער.
הוא שונה במרקם שלו מהסרומים האחרים של קרסטס שאני מכירה. הוא הרבה יותר דליל ונוזלי ביחס אליהם, ויש לו תחושה מעט שומנית כשמחממים אותו בידיים. חלק גדול מהשומניות הזו מתנדפת על השיער, אבל כן נשארת תחושה שהיא טיפה שמנונית, אז אני מקפידה להשתמש בממש מעט ממנו, לא באיזור שקרוב לקרקפת, אלא מאמצע השיער, ובעיקר על הקצוות. הוא כן נותן תחושה רכה מאוד לשיער, נותן לו ברק יפהפה ויש לו ריח מדהים.

 

מסיכה Q10 של שוורצקופף ושמן טיפולי של MOROCCANOIL
(מסיכה: 200 מ"ל, 106 ש"ח, 750 מ"ל, 260 ש"ח. שמן של מורוקן אויל: 100 מ"ל, 140 ש"ח, במספרות מורשות: 03-9511086/7)

schwarzkopf Q10 masque and moroccanoil hair treatment
מסיכת Q10 של שוורצקוף ושמן טיפולי ש moroccanoil. אמנם לא סדרה, אבל בהחלט זוג

 

את מסיכת Q10 של שוורצקופף הזכרתי בפוסט המתוק, והיא היתה המסיכה שלי במשך כמה שנים לפני שהתחלתי להשתמש בקרסטס (אני קונה מוצרי שיער אצל הספר שלי ונחשפת לחידושים לפי המיגוון שיש אצלו בדר"כ). אני עדיין נוהגת לקרוא לה המסיכה המוזהבת… נהגתי לרכוש את האריזות הגדולות, שמגיעות בבקבוק גדול, שהוא פחות נוח מאריזת הצנצנת, כי המסיכה סמיכה וקצת קשה להוציא ממנו חומר, אבל הוא משתלם יותר. בזמנו אילתרתי לזה איזו משאבה, כדי שיהיה לי יותר נוח (אגב, ואפרופו הבקבוק הענק של המסיכה – אני לא משתמשת במרכך לשיער כבר שנים. מרככים עושים לי נשירה, משתמשת במסיכות לשיער במקום זה).

מסיכה סמיכה יחסית, עם ריח מדהים שגורם לי להסניף את השיער במשך היום. היא מרככת את השיער בטירוף, ואע"פ שכבר הרבה זמן לא השתמשתי בה, היא לחלוטין אחת המועדפות עליי בכל הזמנים.

השמן הטיפולי של Moroccanoil הוא השני שלי. הקודם שלי היה בגרסה הרגילה, וזו גרסת הלייט, שמתאימה יותר לשיער דק כמו שלי.
השמנים של Moroccanoil מועשרים בשמן ארגן, ומיועדים להענקת ברק, מניעה של פריזים בשיער כתוצאה מהלחות, מרככים את השיער ומונעים קשרים, סוגרים קצוות מפוצלים ונותנים לשיער מראה כללי זוהר ובריא.

זה השמן שאני משתמשת בו באופן קבוע כבר יותר משנה מיד לאחר המקלחת בגלל שהוא מאוד מרכך את השיער, אבל הוא לא שומני בכלל, ומונע ממנו להתנפח ולהראות חשמלי, כמו שקורה לי בדר"כ בייבוש טבעי. הוא מאפשר לי לעצב את השיער בקלות יותר כשהוא מתייבש, בין אם אני משאירה אותו טבעי, ובין אם אני מחליקה אותו עם פן (אני לא עושה פן על שיער רטוב, רק על שיער מעט לח).
אני לא משתמשת בו בכלל על שיער יבש, אע"פ שאפשר להשתמש בו. פשוט יש לי מוצרים אחרים שיכולים לשמש אותי לשיער יבש, אבל מעט מאוד מהם נותנים את האפקט שהוא נותן לשיער רטוב, אז אני מייעדת אותו למטרה הזו.
שמן נהדר. מאוד אוהבת אותו, וסביר שאמשיך להשתמש כשמן בו לאחר החפיפה גם בעתיד.

 

אמפולות לנשירה של לוריאל פרופשיונל וקרסטס
(6 מ"ל בשתיהן. 40-50 ש"ח לאמפולה. לא זוכרת מחיר מדוייק, אבל אבדוק את זה. יש הפרש של 10 ש"ח לאמפולה בין שני המותגים. רכשתי אצל הספר שלי בנתניה – שמוליק – 09-8840263, אבל אפשר לנסות במספרות מורשות של המותגים האלו או בחנויות ללוריאל פרופשיונל אונליין ולקרסטס אונליין)

kerastase aminexil and l'oreal aminexil
אמפולות אמינקסיל של לוריאל וקרסטס – לטיפול בנשירה ודלילות של השיער. עובד!

 

הרכישה של 2 האמפולות האלו נולדה מתוך צורך. כשעברתי מהבלונד לחום הכהה, וכששיניתי קצת את התספורת וניסיתי האריך את הפוני ומדי פעם לעצב אותו עם שביל באמצע, גיליתי התקרחות מסויימת, או דלילות, באיזור הזה של השביל, או קדמת השיער. יכול להיות שזה היה שם קודם אבל היה פחות בולט עם הבלונד.
הדבר הראשון שעשיתי היה לקצר שוב את הפוני. כנראה שהפוני הארוך גרם לשיער שלי למשוך כלפי מטה (גרביטציה…), ולהעצים את המראה של השביל הבולט 🙂

הדבר השני היה לנסות את האמפולות לנשירה של קרסטס. אחותי השתמשה באמפולות האלו לפני שנה וחצי בערך בצורה אינטנסיבית, ועכשיו היא משתמשת בהן לתחזוקה, וזכרתי שהן ממש עזרו לה, אז רכשתי 5 אמפולות בתור התחלה כדי לנסות.
וזה באמת עבד. יכולתי לראות שיפור בדלילות כבר אחרי 5 האמפולות האלו (למרות שמציינים ששיפור נראה לעין תוך חודש-חודש וחצי).
אח"כ רכשתי גם את האמפולות של לוריאל, כי הן זולות יותר, ונראה לי שהן עושות את אותה פעולה. שתיהן, אגב, נקראות אמינקסיל (AMINEXIL).

הן מגיעות עם טפטפת, שבאמצעותה מטפטפים את החומר על הקרקפת באיזורים הבעייתיים (אני מניחה רק באיזור הקידמי של השיער). צריך להשתמש בהן מדי יום, אמפולה אחת בכל פעם. אני משתמשת בהן בלילה, בשליש אמפולה בכל פעם, כי אני משתמשת רק באיזור מסויים של הקרקפת, ואמפולה שלמה מרגישה לי טו מאץ'.
אחרי שמטפטפים את האמפולה לקרקפת, מעסים את האיזור בעדינות, בתנועות מעגליות עדינות, כדי לא לשבור את השערות.

ויש תוצאות!
אני ממש יכולה לראות שהשיער שלי באיזור הקדמי נראה מלא יותר ויש לי פחות קרחות. לחלוטין הופתעתי לטובה.
אני חייבת להדגיש שאצלי זו לא ממש התקרחות, אלא דלילות של השיער. לא יודעת איך זה יעבוד על התקרחויות של ממש, למרות שהספר שלי טיפל גם בנשים כאלו והוא אומר שזה עובד, ואני סומכת עליו. עוד לא יצא לי לקבל ממנו המלצה לא מוצלחת.

 

אמפולות של רבולושן
(10 מ"ל בכל אמפולה, נמכרות ב-30 ש"ח במספרות, אבל מצאתי אותן עכשיו בפרפורמריה שלי בנתניה ב-15 ש"ח, ברח' שער הגיא)

אמפולה לשיער של רבולושן
אמפולות רבולושן. מעולות ללחות של הקיץ והארכה של חיי הפן

 

כתבתי כבר על האמפולות האלו בפוסט על מוצרי טיפוח SOS לשיער, ולפני חודש בערך נתקלתי באחת חדשה בליין. עד עכשיו נתקלתי בירוקה, ורודה וכחולה, כשהירוקה היא המועדפת עליי, אבל לא ניתן להשיג אותה כבר שנה בערך, כך שאני משתמשת בורודה בשוטף.
אגב – אם נתקלתן במוצרים מסדרת ה kava kava – זה של אותו מותג, וממה שהבנתי מהספר שלי – זה מותג של מוצרי שיער מקצועיים של רבלון.

לפני כחודש נתקלתי באמפולה חדשה של המותג – צהובה, שאמורה להיות גם היא מבוססת על שמן זרעי ענבים, ורכשתי 2 כאלו להתנסות.
אחרי שניסיתי אותה הגעתי למסקנה שהצהובה פחות טובה לי מהורודה, היא מייבשת לי את השיער במקום לרכך אותו, והחלטתי להמשיך להשתמש בורודה.

במשך החורף האחרון השתמשתי באמפולות האלו פעמים ספורות בלבד, והיתרון הגדול שלהן עבורי הוא דווקא בקיץ, בגלל שגיליתי שהן מאריכות את הזמן שבו אני יכולה להיות עם פן בלחות הזו (בכל מקרה אני לא נשארת עם פן הרבה זמן. המקסימום שאני יכולה לא לחפוף זה 3 ימים, לא יותר מזה. קשות לי המקלחות שאין בהן את הרעננות האמיתית של החפיפה, אבל אני נמנעת מלחפוף כל יום בגלל שזה גורם לי לנשירה).
השימוש באמפולות האלו מאריך את חיי הפן בעוד יומיים, אבל מה שיותר חשוב לי – גורם לפן להראות ממש טוב בימים שאני איתו. נראה שהלחות פחות משפיעה על השיער אחרי השימוש בהן.

 

הצלחתי לעמוד בפוסט קצר. יחסית……… 🙂
מה דעתכן על שימוש במוצרים מסדרה שלמה? אתן מהמקפידות, או שזה פחות לכן?

 

* גילוי נאות: כל המוצרים, למעט האמפולות השונות, התקבלו לסקירה

 

 

 

תגובות

comments

21 Comments

  • סנדי

    לי יש שיער שמן ואני כבר נצח מחפשת אחר שמפו שאיכשהו יפחית את השמנוניות הזו (מה שגורם גם לכך שהשיער "משתטח" על הקרפקפת). ניסיתי את המקצועיים של לוריאל, פאיוט, שמפו אורגני… ובכל פעם מתאכזבת מחדש.
    הדבר היחיד שמציל אותי ברגעי משבר הוא תרסיס השמפו היבש, אבל אני מרגישה שגם זה לא פתרון טוב לטווח הארוך, כי אני גם ככה חופפת את השיער כל יום וזה לא מומלץ.
    בקיצור- מיאש.

  • danra

    איזה פוסט כלבבי!
    מבחינתי את יכולה לארוז יפה הכל בשקית פצפצים ולשלוח אלי. כן, גם את המוצרים שכבר יש לי… 😉
    ושאלה על האמפולות, באמת לדעתך הן עודדו צמיחה של השיער? אני לא מבינה איך זה עובד. אני אישית מוכנה להתקלח עם זה מדי יום אם זה יהפוך את השיער שלי למלא. אגב, זה לא הורס את הפן?

  • קורין

    @danra
    עם השליח…. 🙂
    לגבי האמפולות – באמת לא הזכרתי את זה – הן לחות, הן מרטיבות את השיער ומי ששומרת על פן זה בעייתי. אני מפנפנת לעצמי אז אין לי בעיה 🙂
    זה באמת עובד. לא יכולתי ללכת עם שביל באמצע בגלל שהיתה לי דלילות מאוד ברורה באיזור הזה, ועכשיו אני עושה שבילים חופשי…. זה לא מצמיח שיער בין לילה או הופך את השיער לשופע, זה כן מטפל באיזורים דלילים. ממש אפשר לראות גם בחיבור עם המצח שיש צמיחה של baby hair – השוונצים הקטנים האלו. זה עובד. לא הייתי ממליצה אם לא

  • קורין

    @דנית
    טוב לדעת! השיער שלי חלק וגם של כל האחיות שלי, ואני אף פעם לא יודעת איך מוצרים יעבדו על מתולתלות…

  • yael

    תודה רבה על המידע הרב!
    האם את מעתה חייבת להמשיך עם האמפולות כדי שהנשירה לא תחזור?
    או האם זה טיפול חד פעמי?
    מכירה מישהי שהשתמשה אחרי ליה וזה עזר לנשירה המטורפת?
    ממש תודה:)

  • קורין

    @yael
    אני לא חושבת שהן מיועדות לנשירה אינטנסיבית. זה יותר לדלילות קלה של השיער.
    לנשירה אינטנסיבית אני ממליצה לך לעשות בדיקות כלליות ולגשת אולי לתזונאית או נטורופתית שתוכל להמליץ לך על שינוי בתזונה (יכולה להמליץ לך על שלי אם תרצי). לדעתי זה פחות חיצוני כשמדובר בנשירה קשה, אלא יותר עניין פנימי

  • yael

    אני בדילול מאז הלידות…
    השאלה אם אנסה את הטיפול אצטרך לתחזק אותו תמיד…
    האם את עדיין ממשיכה עם האמפולות?
    או שהפסקת והתוצאות נשמרות?@קורין

  • אוראל

    היי קורין! רציתי לשאול אם את יודעת היכן ניתן להשיג את חברת שמן מרוקאי, איזה מספרות מורשות מוכרים את המוצרים הנהדרים שלהם׳? תודה.

  • אלה

    שאלה בקשר להתקרחות וצמיחה מחדש : את אומרת שיש אפשרות לטיפול ,היתי רוצה לדעת האם יש הוכחות בשטח ואנשים שעברו את הטיפול שאוכל להתרשם ולהחליט האם כדאי לי להשקיע בטיפול שאת מציעה
    תודה מראש

  • קורין

    @אלה
    אני לא מציעה שום טיפול. כתבתי מתוך ההתנסות שלי. אני ניסיתי את האמפולות שכתבתי עליהן וזה בהחלט עזר לי. כמובן שהכל במידה מסויימת. למי שמתקרחת לגמרי זה לא יתאים. אין לי תמונות להשוואה

  • ציפי

    כל מוצרי הטיפוח של מרוקן אויל מבוססים על שמן ארגן טהור ומתאימים לטיפול בשיער וטיפוחו בהזנת לחות, ויטמינים ומינרלים חיוניים.

  • שמן לשיער מרוקאי

    שאלה בבקשה, האם זה אותו שמן בישול שזה גם שמן ארגן מתאים לשיער או שזאת תרכובת שונה בשמן לשיער ?<

    תודה לעונים .

  • קורין

    תלוי איזה שמן את קונה.
    יש שמן ארגן לבישול, אבל המוצרים שנמכרים כשמן ארגן לשיער לא מתאימים לשימוש פנימי, רק חיצוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *