איפור

הפרטים הקטנים: איפור גבות

מוצרים לעיצוב ואיפור גבות
מוצרים לעיצוב ואיפור גבות

 

איפור גבות הוא חלק מאוד חשוב בעיניי במראה איפור כולל. גם אם האיפור מדהים אבל הגבות לא מסודרות, או מחוקות ונעלמות במכלול האיפור, כל האיפור כולו יראה הרבה פחות טוב. כאילו חסר משהו בפנים.
הגבות נותנות מסגרת לעיניים, בראש ובראשונה, ולאחר מכן מסגרת והדגשה לכל הפנים.
אני נוהגת לאפר ולהדגיש את הגבות שלי באיפור כבר כ-15 שנים בערך, וניסיתי די הרבה מוצרים בקטגוריית איפור הגבות. אני לא מוותרת על הדגשת הגבות גם באיפור יומיומי קליל. אם היה ושכחתי לאפר את הגבות, תמיד מרגיש לי שחסר לי משהו באיפור. בערך כמו לצאת מהבית בלי מסקרה 🙂

לפני מספר חודשים עשיתי איפור קבוע בשיטת השערה בגבות שלי (אצל שירה עיצוב גבות, ואעלה על זה פוסט בנפרד בקרוב), מה שהקל עליי מאוד, ולמעט ארועים מיוחדים, או כשאני מצטלמת לבלוג, זה מאפשר לי לוותר על איפור הגבות וחוסך לי די הרבה זמן.

את הפוסט הזה צילמתי די מזמן. חדות העין יבחינו שהתמונות של לפני ואחרי הן בערך מהתקופה בה פירסמתי את הפוסט על המייקאפ של דיור, לפני כשנה וחצי :), טרם האיפור הקבוע שלי, אבל חלק גדול מהמוצרים, בעיקר מוצרי ההדגשה, רלוונטיים לי גם היום כשאני רוצה להדגיש את הגבות לארוע, יציאה לבילוי או צילומים לבלוג. הגבות נוטות להתלכלך במייקאפ, פודרה וכו', ואני לא אוהבת את השיטה של לנגב אותן במגבון, כי אז גבולות הגבה נטולי איפור וזה מאוד בולט. אני מעדיפה לנקות אותן בסרוק עם מברשת ולעבור עליהן עם צבע גבות כזה או אחר.

מריטת גבות:

עיצוב גבות
מממממ………. נתקלתי במציאות בכל הסוגים האלו 🙂
התמונה מהרשת, לא מצאתי את בעליה

 

ככלל – עוד מתקופת הצבא שלי אני מעצבת גבות אצל גבנית מקצועית (האמת שאין לי מושג אם זה מונח נכון או לא. האמת שתמיד הייתי אומרת "גבם-שפות" או גבוביסטית. אין לי מושג אפילו אם המושג גבנית נכון או לא, לא בדקתי, אבל ראיתי שמשתמשים בזה די הרבה אז אימצתי… תרגישו חופשי לתקן אותי 🙂 ). אני חושבת שבגלל החשיבות שיש לגבות בפנים, צריך להפקיד אותן בידיים מקצועיות, שידעו לעצב את הגבה כך שהיא תרים ותפתח את העין ולא תפיל אותה או תשתלט על המראה שלה.

אני יודעת שהרבה מאוד נשים מעדיפות לעצב לעצמן את הגבות. אני חושבת שכל זמן שלגבה שלכן יש צורה מאוד ברורה ומחמיאה, אין עם זה בעיה. הבעיה נוצרת כשמבנה הגבה לא מחמיא ודורש תיקון, אפילו קל.

הרבה פעמים אני נתקלת בגבות שהן דקות מדי, קרובות מדי אחת לשניה, חסרות צורה, עבות מדי בצד אחד ודקות מדי בצד אחר וכו'.
גבות שלא מעוצבות במראה מחמיא יכולות לשוות לפנים מראה כעוס, מראה מופתע, מראה עצוב, להקטין את העיניים, לצמצם את שטח הפנים, ואפילו משפיעות על מראה האף – אם הוא יראה רחב יותר או צר יותר, וכן על מראה הפנים. כך, למשל, גבות שהצורה שלהן עגולה ידגישו מאוד תווי פנים עגולים. לתווי פנים כאלו מומלצות גבות שיש להן מעט זווית מורמת בשליש החיצוני.

אני מאוד אוהבת את המראה הטבעי הדי מלא, אע"פ שאין לי כאלו גבות, בגלל שבעבר נהגתי לדקק אותן יותר. אבל שימו לב שיש הבדל בין מראה טבעי למראה מוזנח. מראה טבעי של גבות הוא גבה די מלאה, מסודרת ונקיה, בצורה שמתאימה למבנה הפנים (עוד הסברים על התאמת גבות למבנה הפנים תוכלו למצוא כאן. זו לא תורה מסיני, אבל המידע יכול לעזור).

אני ממליצה להתחיל לעצב גבות כבר מיד כשאתן מתחילות למרוט גבות, בגיל צעיר, כי יש איזורים בגבה שמידללים די מהר, וכשתתבגרו האיזורים האלו כבר לא יצמחו, וחבל.

בקיצור (או שלא כ"כ…) – תמצאו לכם מישהי שראיתן עבודות שלה, שתבין את הציפיות שלכן מהגבות שלכן, ותעצב לכן גבה יפה בכמה שפחות מריטות :). (המלצות לכמה גבניות באיזור נתניה בסוף הפוסט).

לגבי המריטה עצמה אצל הגבנית – באופן אישי אני מעדיפה מריטת גבות עם חוט ופינצטה, ולא עם שעווה.
המריטה בחוט מדגישה את המסגרת של הגבה בוצרה יוצאת דופן ונותנת לה מראה יפה.
קראתי וגם שמעתי בעבר שמריטה באמצעות שעווה יכולה להפיל את העפעף, ולמעט פעם אחת, אי שם בעבר הרחוק מאוד, אני נמנעת מהשיטה הזו (נולדתי עם עפעף נפול, לא צריכה עזרה מהשעווה…).

 

מדריכים:
החלטתן בכל זאת לעצב לעצמכן גבות? הנה כמה סרטוני הסבר שמצאתי בשיטוטיי ברשת. כולם באנגלית, אבל די אפשר להבין מההדגמה, גם למי שלא שולטת בשפה:
סרטון של Goss לאיפור גבה טבעית
* עוד סרטון של Goss (אני אוהבת את הסרטונים שלו) – הדרכת גבות בשיטת 3 הנקודות.
* גם זה סרטון של Goss עם הסברים מעולים לאיפה אמורה להתחיל הגבה, איפה תהיה הקשת וכו'
* הפייסבוק של אנסטסיה בוורלי הילס – יש המון סרטוני הדרכה לגבות (לא רק, אבל גם)
* סרטון של Desi Perkins, שאין לה כמעט גבות בכלל, והיא מעצבת אותן בצורה יפהפייה.
* סרטונים נוספים ביוטיוב, כולם קשורים לעיצוב גבות, מריטת גבות, צביעת גבות וכו'.
* אמנם לא סרטון, אבל מדריך מצולם בבלוג של נטלי לוין האלופה.

 

כלי עיצוב:
פינצטות:

פינצטה של לייף ופינצטה עם תאורה של סופטאץ
פינצטה של לייף (תכלת) ופינצטה עם תאורה של סופטאץ

 

כפי שציינתי, אני מבקרת אצל הגבנית שלי מדי 3 שבועות לניקוי ושמירה על המבנה של הגבה.
לפני האיפור הקבוע גם הייתי צובעת את הגבות, כדי לתת להן מראה מלא יותר.
גם בתקופת הבלונד שלי נהגתי לצבוע את הגבות בחום בהיר, כי אני לא אוהבת את הניגודיות שבין שיער בהיר וגבות כהות.

בין לבין המפגשים שלי אצל הגבנית, אני מנקה לעצמי שערות שצמחו ומפריעות לי (רק כאלו שמפריעות לי באמת, כי את האחרות אני מעדיפה למרוט אצלה בחוט, כאמור).

ניסיתי די הרבה פינצטות במהלך השנים.
כרגע יש לי פינצטה מעוצבת של life מבית סופר פארם. פשוטה וזולה ועושה את העבודה (אני חושבת שרכשתי בזמנו 2 פינצטות ב-50 ש"ח במבצע 1+1). גם הפינצטות השחרות של לייף מעולות.

הפינצטה השחורה היא של סופטאץ, בשיתוף פעולה עם המותג la-tweez. היא מגיעה עם נורית לד קטנה. אני מודה שבהתחלה חשבתי שמדובר בגימיק מיותר, אבל כבר בשימוש הראשון הבנתי שזה פשוט גאוני.
כל מי שאי פעם מרטה לעצמה גבות עם פינצטה בטח מכירה את זה שצריך להזיז את הראש לתאורות שונות כדי לראות את כל השערות. יש תאורות או זוויות של הראש מול התאורה שבהן בכלל לא רואים שערות (מעצבן!). אז עם הפינצטה הזו פשוט מדליקים את נורת הלד, היא מאירה את האיזור שבו נמצאת הפינצטה לחלוטין, ולא מפספסים אף שערה. רעיון מעולה!

יש עוד הרבה פינצטות טובות בשוק.
בין המוכרות יש את tweezerman (בעבר היתה לי פינצטה שלהם, אבל היא כנראה נמצאת באותו מקום שאליו הולכות כל הגרביים הבודדות מהכביסה… יש להם פינצטות מצויינות, טובות למי שאוהבת שההתנגדות בין 2 הצבתות לא גבוהה. הן נלחצות ממש בקלות אחת לשניה).
עוד מותג גבות מאוד מוכר, שעוד ידובר בו בהמשך הפוסט, הוא אנסטסיה בוורלי הילס. גם להם יש פינצטות טובות. בניגוד לטוויזרמן, כאן ההתנגדות בין הצבתות קצת יותר קשה, ומתאימה למי שאוהבת יותר התנגדות (כמוני. אני פחות אוהבת שהן נלחצות בקלות, זה גורם להן "לברוח" לפעמים).

 

שבלונות לעיצוב גבות:

שבלונות לעיצוב גבות. מימין של דיור, משמאל של ביוטי קר
שבלונות לעיצוב גבות. מימין של דיור, משמאל של ביוטי קר

אם החלטתן שאתן רוצות למרוט לעצמכן את הגבה, תוכלו להעזר בשבלונות לגבות. הן מגיעות במגוון של צורות גבה, שכל אחת תוכל לאמץ לה. אגב – ניתן להעזר בשבלונות האלו גם למילוי הגבות בטכניקות שבהמשך הפוסט.
בתמונה למעלה שבלונות לגבות של דיור שקיבלתי מתישהו, וגם כאלו של ביוטי קר שהן מספיק טובות למטרה הזו. אתן יכולות לתחום את מסגרת הגבה בעפרון לבן או בהיר וכל השערות שצומחות מעבר לגבול העפרון הזה – למרוט.

 

מסרק או מברשת גבות:

מברשת לסירוק גבות
מברשת לסירוק גבות

בדר"כ מברשת במראה של ראש מסקרה. יש גם מברשות שטוחות ולא עגולות.
מיועדת לסירוק הגבות והסרת עודפי איפור לפני ואחרי עיצוב ואיפור הגבות.
יש כמעט לכל מותג איפור מברשות כאלו. בתמונה צילמתי לכן של ביוטי קר ושל ירין שחף.
אני חושבת שבמקרה של המברשת הזו אפשר לרכוש גם את הזולה ביותר, כמו למשל המברשת של ביוטי קר (אני לא זוכרת בדיוק, אבל היא בטח עלתה לי פחות מ-5 ש"ח).
גם מברשת ישנה של מסקרה שניקיתם היטב תוכל לעשות את העבודה.
אגב – אם אתן משתמשות בעפרון גבות למילוי הגבה – חלק גדול מהעפרונות האלו מגיעים עם מברשת בצידם השני, כך שתוכלו לוותר על המברשת הזו.

 

מוצרים לעיצוב ואיפור גבות:

איפור גבות לפני ואחרי
איפור גבות לפני ואחרי. סלחו לי על האיכות של התמונה והתאורה שצבעה הכל בכתום :)… בתמונה הזו השתמשתי בשילוב של עפרון הגבות של מאק וצללית הגבות של ביוטי קר

חומרי העיצוב ואיפור הגבות מתחלקים לכמה סוגים. אפשר להשתמש בסוג אחד של מוצרים, או בשילוב של כמה מוצרים. הכל תלוי במה עובד עבורכן.
מרכזת הסבר קצר על כל אחד מהם, ובהמשך מוצרים מכל סוג:
עפרון גבות – מוצר הגבות הותיק ביותר. השעווה שיש בעפרונות עוזרת להחזיק את השערות הסוררות במקומן, ולכן המוצר הזה מאוד מתאים למי שיש לה שערות גבה ארוכות או פרועות, או למי שהצמיחה של הגבות שלה הפוכה (מלמעלה כלפי מטה), כמוני, וצריכה שהשערות יוחזקו במקומן.
עם עפרון אפשר לעבוד בצורה מאוד מאוד מדוייקת אם החוד שלו דק, או בצורה מופשטת יותר של מילוי שטחים, אם החוד שלו עבה או לא מחודד.

צללית גבות – זו היתה השיטה האהובה עליי במשך שנים, והיא עדיין. בעיניי מילוי וציור הגבות עם צללית נותנת את התוצאה הטבעית ביותר. צללית מצריכה שימוש במברשת לגבות. פרטים בהמשך.

מסקרה לגבות – בדר"כ במרקם ג'ל. מגיעה עם מברשת מסקרה בדרך כלל. מיועדת לסירוק וקיבוע השערות הסוררות. מגיעה בגוון שקוף לקיבוע בלבד, או בגוונים, כדי למלא איזורים חסרים ולצבוע ולהדגיש את הגבות.

ג'ל גבות – הלהיט האחרון בתחום הגבות. במרקם קרם או ג'ל, בצנצנת קטנה, בדומה לאייליינר ג'ל או קרמי. המוצרים מהסוג הזה מאוד מאוד פיגמנטיים, עמידים ומדוייקים. גם בשיטה הזו תצטרכו מברשת למילוי הגבות.

טוש גבות – מוצר די ייחודי וחדש. מוצר שנראה כמו אייליינר טוש אבל מיועד בעצם למילוי הגבה.

מוצרי הארה לעצם הגבה – כמו בהצללות והארות, מניחים מוצרי הארה על עצם הגבה, מתחת לגבה, כדי להדגיש את הגבה אפילו יותר. כל צללית בהירה (ומאט בבקשה, עברו יותר מ-30 שנה מאז שנות ה-80) תתאים להארה מהסוג הזה. בפוסט בחרתי להציג דווקא עפרונות הארה ולא צלליות. כי אני מאוד אוהבת לעבוד איתם.

 

בחירת גוון מתאים:
רוב המוצרים שאפרט כאן בהמשך מגיעים במגוון של גוונים, ומאוד חשוב לבחור את הגוון הנכון.
אני דוגלת בשיטה של לבחור לפחות גוון אחד בהיר יותר מהגוון הטבעי של הגבה ולא בדיוק הגוון של הגבה.
הדוגמא הכי פשוטה היא גבה שחורה – לא ממליצה לאף אחת להשתמש בעפרון שחור לגבה (גם אין כזה אגב, או לפחות לא נתקלתי בכזה). לגבות שחורות הייתי בוחרת במוצר בגוון חום כהה. כמה כהה? תלוי בגוון של הגבה, השיער, עור הפנים, אבל תמיד זכרו שעדיף מוצר בהיר יותר מצבע הגבה ולא כהה.
אני באופן אישי אוהבת גוונים שתת הגוון שלהם קר ולא חם (למעט אדמוניות שיער אולי). גם בתקופת הבלונד השתמשתי בגוון שהוא חום טאופ (חום אפרפר) ולא חום מאוד חם. אני חושב שהיחידות שמתאים להן גוון חם יותר לגבות הן אדמוניות שיער, או מי שהבלונד או השיער החום שלהן הוא עם תת גוון אדמדם.

 

מוצרים:
עפרון גבות:

המוצר הכי בסיסי ומוכר באיפור גבות. כמעט לכל מותג יש כזה. חלק גדול מהעפרונות מגיעים דו צדדיים עם מברשת בצידם השני.

עפרון גבות
עפרונות לגבות. מימין לשמאל: רבלון (דו צדדי עם ג'ל לגבות בצידו השני), ביוטי קר – 2 גוונים, OFRA, מאק, מייבלין.
עפרון גבות עם מברשת
הצד האחורי של עפרונות הגבות. מימין לשמאל: רבלון (הצד של הג'ל לגבות), ביוטיקר 2 גוונים, מאק, מייבלין. בזה של OFRA אין מברשת, אבל לא נורא, אנחנו מצויידות
עפרונות לגבות - סווטשים
עפרונות לגבות – סווטשים

 

עפרון גבות של רבלון – Brow Fantasy (מחיר: 79 ש"ח בפארמים)
בעצם 2 מוצרים באחד – גם עפרון גבות וגם ג'ל גבות. אין הרבה מותגי דראגסטור בארץ שיש להם מוצרי גבות, כך שזה מרענן לראות מוצר של המותג הזה. בחרתי בגוון חום כהה – Drak Brown, שמתאים לגוון השיער שלי. זה חום קר, מעט טאופי, בדיוק כמו שאני אוהבת. צריך מעט לחמם את העפרון לפני המריחה, אחרת הוא לא נמרח בקלות, אבל בסה"כ הוא מאוד מוצלח.
הצד השני הוא ג'ל גבות, גם הוא עם גוון. המברשת עצמה צרה, מה שמקל מאוד על המריחה. הג'ל עצמו מוצלח, למעט העובדה שהגבות מרגישות קצת קשיחות כשהוא מתייבש, אבל הפורמולה נוחה למריחה והפיגמנט בדיוק במידה.
מגיע ב-4 גוונים – Light brown, Dark blonde, Brunette, Dark brown.

עפרון גבות של ביוטי קר (מחיר: כ-5 ש"ח, ברשתות ביוטי קר)
המוצר האהוב ביותר על אחותי. יש לה גבות מהממות, די עבות וטבעיות, אבל דורשות מילוי באיזורים מסויימים, ומכל המוצרים שהעברתי לה לנסות היא בחרה בעפרון הזה.
מגיע בשני גוונים – 100 ו-101. גוון 100 הוא חום בהיר, שיתאים לבלונדיניות עד לשיער חום בהיר. 101 הוא חום כהה ויתאים לבעלות שיער חום בינוני עד שחור.
בצידו השני של העפרון יש מברשת צרה ושטוחה, מאוד נוחה לסירוק הגבות בעיניי.
הם די מוצלחים העפרונות האלו. המריחה נוחה, הפיגמנט מעולה והם גם די עמידים, וכמובן שאי אפשר להתעלם מהמחיר המפתה.

עפרון גבות של OFRA (מחיר: 90 ש"ח. עכשיו ב-79 ש"ח באתר גילטי)
עפרון גבות בגוון אחד אוניברסלי, חום טאופי יפהפה. גוון קר מעולה לגבות. אני בהחלט חושבת שהוא יכול להתאים לכולן, תלוי באינטנסיביות השימוש בו על הגבה.
פיגמנטי ונוח לשימוש.

עפרון גבות של מאק – Veluxe Brow Liner (מחיר: 99 ש"ח בחנויות מאק או באתר מאק אונליין)
עפרון הגבות של מאק הוא חלק מקולקציית גבות שלמה, כראוי למותג איפור מקצועי, הכוללת צלליות, ג'לים, עפרונות עם חידוד וללא חידוד, טוש לגבות ועוד.
העפרון מגיע ב-5 גוונים, כולל גוון ייחודי לג'ינג'יות, שזה גוון שדי קשה למצוא במותגים אחרים, וזה גם הגוון שיש לי, אע"פ שאני לא אדמונית :). (התקבל לסקירה).
למרות שהגוון מיועד לאדמוניות, מדובר בחום בהיר, שהוא אמנם לא ממש עם תת גוון קר, אבל יכול להתאים גם לבלונדיניות ובהירות שיער.
בצידו השני יש מברשת סרוק לגבות, מאוד דומה למברשות שהזכרתי למעלה או למברשת מסקרה.
הפורמולה טובה. נמרחת בקלות. פיגמנטי.

עפרון גבות של מייבלין – Define a brow (מחיר: 30-50 ש"ח. לא נמכר בארץ, הבאתי מארה"ב, אבל אפשר להזמין באיביי)
עפרון גבות אוטומטי, ללא חידוד, עם חוד דק מאוד, ומברשת סירוק לגבות בצד השני.
מגיע ב-6 גוונים. לי יש את גוון Dark Blonde, כי עוד הייתי בלונדינית כשרכשתי אותו :). גוון אפרפר שמאוד מתאים לבלונדיניות.
אני פחות אוהבת את העפרונות ללא חידוד. הם מאוד עדינים ונשברים בקלות כשמפעילים עליהם לחץ, אבל עפרון מהסוג הזה יכול להתאים לעבודה מאוד מאוד מדוייקת של שרטוט הגבות.

עפרון גבות של פלורמר (מחיר: 35 ש"ח בחנויות פלורמר בארץ)
העפרונות של פלורמר לא נכנסו לתמונה הכללית של העפרונות, כי הפוסט צולם כבר מזמן והם די חדשים אצלי. תמונה עם כל מוצרי פלורמר לגבות יש בהמשך).
עפרונות קומפקטיים, עם מברשת על הפקק של העפרון, שזה מאוד נוח בעיניי, ומקצר את אורך העפרון כך שהוא נכנס בקלות גם לתיקי איפור קטנים.
יש לי שני גוונים – 401 – חום-אפרפר שיתאים לבלונדיניות ובהירות שיער. 402 – חום כהה, שיתאים לברונטיות ושחורות שיער. אני מעדיפה את הגוון הבהיר יותר גם על עצמי, כי הגוון שלו קר יותר (סווטשים בהמשך הפוסט, תחת "טושי גבות").
עפרונות די מוצלחים. פיגמנט טוב, מריחה קלה.

 

מחפשות עוד מותגים עם עפרונות לגבות? יש הרבה, כמעט לכל מותג, הנה כמה אפשרויות:
עפרון גבות של פיזישן פורמולהעפרון גבות של מלו ווילזעפרון גבות של רימל, עפרון גבות של נארסעפרון גבות של בנפיט (הקישור ללייט/מדיום, יש גוונים נוספים), לנקום, קווין אוקוין, אסתי לאודר, בובי בראון ועוד.

 

צללית גבות

צללית גבות של ביוטי קר
צללית גבות של ביוטי קר
צללית גבות של ביוטי קר - סווטשים
צללית גבות של ביוטי קר – סווטשים

 

איפור גבות עם צללית היתה השיטה האהובה עליי במשך שנים, ועדיין אני מעדיפה צלליות לגבות על פני כל מוצר אחר. צלליות נותנות את המראה הכי טבעי ורך. מראה מאוד לא "עשוי".
במשך השנים השתמשתי בצלליות עיניים רגילות של איל מקיאג' ושל מייקאפ פוראבר, לא צלליות מיוחדות לגבות, פשוט בגוונים שמתאימים לגבות.
עכשיו אני משתמשת בצלליות לגבות של ביוטי קר ופלורמר, אבל כל צללית מאט בגוונים של חום קר טאופי שיש לכם יכולה להתאים. נסו למשל גווני Omega  ו- Espresso של מאק אם יש לכם אותן.
לכל הצלליות יש צורך במברשת גבות, שאפרט בהמשך.

צללית גבות של ביוטי קר (מחיר: פחות מ-5 ש"ח לדעתי, בסניפי הרשת)
צללית מס' 20, מחולקת, עם 2 גוונים – חום כהה וחום אפרפר בהיר. 2 הגוונים קרים ומצויינים – הבהיר לבהירות שיער והכהה לכהות שיער. היום, למרות השיער הכהה שלי – אני מערבבת בין שתיהן למראה אופטימלי. מוצר מצויין בעיניי.

צללית גבות של פלורמר (מחיר: 35 ש"ח. בסניפי הרשת).
הצללית שלי בגוון Brown. גוון חום בינוני. הוא לא מספיק קר בעיניי אבל משתלב טוב עם הגבות שלי. צללית מאוד פיגמנטית, לא מתפוררת ונוחה לשימוש (סווטש בהמשך).

 

מחפשות עוד מותגים עם צלליות לגבות? נסו את :
צמד צלליות לגבות של רימלצללית לגבות של OFRA ב-4 גוונים, אנסטסיה בוורלי הילס ב-11 גוונים, בנפיט, גרלן, קלה דה פו, שיסיידו, צללית גבות של לורה מרסיה ועוד

 

 

מסקרה לגבות

מסקרה ג'ל לגבות
מסקרה ג'ל לגבות

 

המסקרות לגבות מגיעות במרקם ג'ל, עם גוון או ללא גוון, כשהייחוד שלהן הוא בחיזוק שערות סוררות במקומן. המסקרה גם ממלאת איזורים חסרים בגבה, אבל אני פחות אוהבת את השיטה הזו. מעדיפה להשתמש במסקרות האלו להדגשה של שערות הגבות עצמן, וקיבוע שלהן למקומן.
אם משתמשים במסקרה לגבות במקביל לשימוש במוצרי הצבע האחרים – ממליצה להשתמש במסקרה לפני השימוש במוצרים האחרים, לקבע את השערה, להניח לגבות להתייבש ורק אז להשתמש במוצרי הצבע, כדי שהלחות של המסקרה לא תמרח את הגוון שלהם.

מסקרה שקופה של ביוטי קר (כ-5 ש"ח, בסניפי הרשת).
אין יותר מדי הסברים לגבי המסקרה הזו לגבות. היא נטולת גוון ומיועדת בעיקר לסירוק ושמירה על השערות במקומן. למי שהגבות שלה עבות – ניתן להשתמש בפני עצמה. למי שזקוקה למילוי נוסף לגבות – ניתן להעזר בכל אחד ממוצרי המילוי האחרים – ג'ל גבות, עפרון גבות או צללית.

מסקרה לגבות של אנסטסיה בוורלי הילס -Anastasya Tinted brow gel (מחיר: 22$ באתרים למוצרי אנסטסיה אונליין)
מסקרה עם גוון, כפי שמעיד השם, של אנסטסיה בוורלי הילס, ענקית מוצרי הגבות. מגיע ב-4 גוונים, לי יש את גוון Espresso שקיבלתי מחברה טובה.
הפורמולה של המסקרה הזו מצויינת. לא דביקה ולא משאירה את הגבות קשיחות, אבל כן צובעת אותן בעדינות.

מסקרה לגבות של רבלון
הרחבתי על המסקרה הזו בפרק על עפרונות עיניים. היא הצד השני של העפרון.

מסקרה לגבות של פלורמר (מחיר: 49 ש"ח. בחנויות פלורמר ברחבי הארץ)
מסקרה שקופה, שהייחוד שלה הוא המברשת הקטנה והדקיקה, שאני חייבת לציין שאני ממש אוהבת. שטח הגבות הוא שטח קטן יחסית, וככל שהמברשת או האפליקטור קטן יותר, כך העבודה מדוייקת יותר.
לוקח לה כדקה להתייבש והיא כן מקשיחה מעט את הגבות, אבל עמידה ומחזיקה אותן במקום שעות.

 

מחפשות עוד מותגים עם מסקרה ג'ל לגבות? הנה כמה אפשרויות:
מסקרה ג'ל לגבות של רימל, מסקרה לגבות של בנפיט – לייט/מדיום, מדיום/דארק, מסקרה לגבות של נארס, מסקרה לגבות של מייבלין, מסקרה לגבות של e.l.fמסקרה ג'ל גבות של מלו ווילז ועוד

 


ג'ל גבות

ג'ל גבות של OFRA
ג'ל גבות של OFRA. בין המברשות לג'ל לגבות יש חומר שנקרא פיקס איט של OFRA ומיועד לחדוש אייליינרים מוצרים בג'ל במידה והם מתייבשים. הוא מעולה. ניתן להשיג אותו באתר גילטי ב-40 ש"ח בערך. מוצר חובה למי שמשתמשת באייליינר ג'ל ובג'ל גבות.

 

ג'ל גבות של OFRA - סווטשים
ג'ל גבות של OFRA – סווטשים

 

ג'ל גבות של אנסטסיה בוורלי הילס – Anastasya Dipbrow Pomade (מחיר: כ-70 ש"ח, בביוטי ביי עם משלוח חינם, או באתר של אנסטסיה עם משלוח בתשלום)
אחת מהפורמולות החדשות יחסית באיפור גבות. הראשונים להשיק מוצר מהסוג הזה היו, כמובן, אנסטסיה בוורלי הילס, וג'ל הגבות של אנסטסיה הוא אחד המוצרים הנמכרים ביותר של החברה.

לא צילמתי אותו עבורכן (האמת שכן צילמתי, כולל סווטשים של 2 גוונים, באייפון הקודם שלי שצלל לאסלה יחד עם כל התמונות שלא הספקתי לגבות, אבל אין לי תמונה של המוצר הזה עבורכן, כי כבר אין לי אותו), אבל המרקם של הג'ל די סמיך, הרבה יותר סמיך מהמרקם של הג'לים של OFRA שתיכף אכתוב עליהם בהמשך, והוא סופר עמיד, עמיד יותר מהג'לים של OFRA. זה אחד היתרונות הגדולים של הג'ל הזה.

מגיע במבחר ענק של 11 גוונים. מבחר הגוונים הכי גדול שנתקלתי בו במוצרי גבות, כך שכל אחת יכולה למצוא גוון שיתאים לה במדוייק. סווטשים1, סווטשים2, ובחיפוש בגוגל תוכלו למצוא עוד סווטשים.

ג'ל גבות של OFRA – (מחיר: 130 ש"ח. עכשיו באתר גילטי ב-115 ש"ח)
ג'ל גבות נהדר של OFRA. מגיע ב-7 גוונים, מבחר מכובד מאוד, כולל גוון חאקי שהוא נהדר לבלונדיניות, גוון Light my fire שהוא מעולה לאדמוניות, וגוון Nude שהוא כמעט שקוף.
אני מתה על המרקם שלהם. יסלחו לי אלוהי ה Holly Grail של האיפור, אבל אני מעדיפה אותם על פני הג'לים של אנסטסיה. הם רכים יותר וקל יותר לעבוד איתם מאשר עם הג'לים של אנסטסיה.
הם עמידים בחום ובלחות, אבל לא עמידים במים לחלוטין, כבר קיבלתי שאלה כזו. אני חושבת שהם יכולים לשרוד טבילה אחת או שתיים בים, לא שהות ממושכת. מעולים.

 

מחפשות עוד מותגים עם ג'ל לגבות?
נסו את ג'ל הגבות של מאק, או ג'ל הגבות של לורה מרסיה

 


מברשות לצלליות וג'לים לגבות:

מברשות זוויתיות לגבות
מברשות זוויתיות לגבות

 

צלליות וג'לים לגבות דורשים מברשת למריחה. מה שמייחד מברשת גבות היא הצורה הזוויתית שלה שעוזרת בדיוק במריחה ובעצוב הצורה של הגבה. יש לי לא מעט מברשות כאלו, ויש עוד הרבה של מותגים אחרים בשוק:

מברשת 263 של מאק (120 ש"ח בחנויות מאק או באתר מאק אונליין)
המועדפת עליי בכל הזמנים 🙂 היא בדיוק במידה הנכונה, בעובי שאני אוהבת ובדחיסות שאני אוהבת. מצויינת! ושווה כל שקל.

מברשת N6 של מייקאפ פוראבר (נרכשה לפני שנים, כשעוד ניתן היה להשיג בארץ את המותג)
הראש שלה מעט גדול יותר משל המאק אבל היא מעולה לצלליות לגבות.

מברשת מס' 5 של ירין שחף (נמכרת בבית הספר לאיפור של ירין שחף)
ראש קטן ומחודד יותר משתי הקודמות. גם טיפה ארוכה משתיהן. דחיסות טובה מאוד.

מברשת E65 של סיגמא (70 ש"ח בערך באתר של סיגמא)
סקרתי אותה בהרחבה בפוסט המלא על מברשות סיגמא. ראש המברשת צר מאוד, סיבים ארוכים, די קשיחים. מעולה לגבות (וגם לאיפור עיניים מדוייק)

מברשת 04 של מיקאלה (88 ש"ח. עכשין ב-79 ש"ח באתר גילטי)
עוד מברשת מעולה. מזכירה בגודל שלה את הזוויתית של מאק, אבל מעט יותר דחוסה ממנה. היא גם קצרה יחסית ונוחה לנשיאה בתיק האיפור.

מברשת 101 של Make me up (מחיר: 55 ש"ח, באתר של שלי אגמי)
מברשת רחבה יחסית, גדולה יותר מהאחרות, ופחות טובה לי לגבות. אני משתמשת בה לאיפור מדוייק בעיניים. תתאים למי ששטח הגבו שלה גדול יחסית.

מברשת גבות של ריל טכניקס (מגיעה בסט מברשות עיניים. כל הסט ב-18$)
סקרתי אותה בהרחבה בפוסט המלא על מברשות ריל טכניקס. אני פחות אוהבת אותה לגבות כי היא מאוד מאוד עבה למטרה הזו, מה שפוגם בדיוק שלה, אבל תתאים להנחה של צללית בצורה מופשטת ולא מדוייקת למי שמחפשת רק מילוי כללי של הגבות.

בעניין המברשות חשוב לי לציין שכל מברשת דקה ודחוסה יחסית תוכל להתאים, גם אם היא לא זוויתית. מברשות נוספות שיצא לי להשתמש בהן לגבות והן מעולות למטרה הזו: מברשת 31 של OFRA, ומברשת 40 של מיקאלה. שתיהן לא זוויתיות אבל שטוחות ודחוסות, אז אם יש לכן מברשת דומה בסט המברשות שלכן, תנו לה הזדמנות…

 

טוש לגבות:

מוצרי גבות של פלורמר - צללית, מסקרה לגבות, עפרון גבות, וטוש גבות
מוצרי גבות של פלורמר – צללית, מסקרה לגבות, עפרון גבות, וטוש גבות
מוצרי גבות של פלורמר. הסווטשים לטוש מימין
מוצרי גבות של פלורמר. הסווטשים לטוש מימין

 

טוש לגבות הוא מוצר די ייחודי, ויחסית חדש. מדובר בטוש דמוי אייליינר טוש, אבל כזה שמיועד בעצם לגבות.
היתרון שלו הוא העבודה המאוד מדוייקת שאפשר לעשות איתו עד ממש לרמה של ציור שערות הגבה אחת אחת (גם עם מוצרים אחרים לגבות זה אפשרי, אבל עם טוש זה נוח יותר).

טוש לגבות של פלורמר (35 ש"ח, בסניפי פלורמר בארץ)
מגיע ב-5 גוונים. לי יש את גוון האמצע – 03 – Medium Brown. במריחה ראשונה הגוון שלו נראה חמים, כמעט ג'ינג'י, אבל כשהוא מתייבש הוא הופך לאפרפר, כמו שניתן לראות בתמונות. די נוח לשימוש, אע"פ שעדיין צריך להתרגל לרעיו השימוש במוצר מהסוג הזה. הוא גם מאוד עמיד, אגב.

 

מחפשות עוד טושים לגבות? נסו את:
טוש הגבות של מאק, טוש הגבות של לורה גלר, טוש הגבות של Eylure, או את טוש הגבות של אנסטסיה בוורלי הילס.

 


מוצרי הארה לעצם הגבה:

עפרונות הארה לגבות
עפרונות הארה לגבות
עפרונות הארה לגבות - סווטשים
עפרונות הארה לגבות – סווטשים

 

כפי שציינתי למעלה, כל מוצר בהיר, באבקה או בקרם, יכול לשמש להארה לעצם הגבה.
ההארה מתחת לגבה, על עצם הגבה, מדגישה אפילו יותר את הצורה והמבנה של הגבה, ונותנת לעין מראה "פתוח" יותר.
באופן אישי אני מעדיפה מוצרים שהם מאט לעצם הגבה. כל אחת יכולה לבחור את המוצרים שמתאימים לה כמובן.
אפשר להשתמש בצללית, במייקאפ בהיר, בקונסילר, בטוש הארה, בפודרה בהירה וכו'. כל מוצר בהיר יכול לעבוד כאן.
לפוסט הזה בחרתי 2 עפרונות הארה, כי הם מאוד נוחים לשימוש, נראים סופר טבעיים, והם בגימור מאט:

עפרון הארה לגבות של בנפיט – Benefit high brow (מחיר: 22$, באתר של בנפיט + 4% קאשבאק דרך BeFrugal, או בלוק פנטסטיק)
עפרון בגוון לבן ורדרד, רך כמו חמאה, מיטשטש בקלות ומאוד מתאים לעצם הגבה ולזווית הפנימית של העין. מומלץ!

צללית עפרון של מילאני בגוון 10Milani shadow eyez #Almond cream
זה לא מוצר שמיועד במיוחד לגבות. זו צללית עפרון, כמו עפרונות הצללית שאנחנו רגילים אליהם ממותגים אחרים. אני משתמשת בה גם כבסיס לצלליות, כדי לקבל פיגמנט וגוון חזקים יותר, והיא מצויינת מבחינת הגוון להארה בעצם הגבה ובזווית הפנימית של העין.
הגוון שלה הוא בז' חמים, בשונה מהגוון הקר של העפרון של בנפיט, ואני מגוונת ביניהם בהתאם לאיפור שלי. גם היא רכה מאוד, נמרחת בקלות ומיטשטשת מעולה בעצם הגבה.

מחפשות עוד עפרונות צללית שיכולים להתאים לעצם הגבה? הנה כמה אפשרויות:
עפרון הארה לגבות של אנסטסיה בוורלי הילס, עפרון צללית של רימל בלבן או בז', עפרון דו צדדי של e.l.f – צד אחד מיועד לגבה וצד שני להארה.

 


ערכת הגבות המושלמת:

ערכת גבות של קלרינס
ערכת גבות של קלרינס
פלטת גבות של קלרינס - סווטשים
פלטת גבות של קלרינס – סווטשים

 

חלק גדול מהמותגים מציעים ערכה כוללת לגבות, כזו שיש בה גם כלי עיצוב, כמו פינצטה ומסרק גבות, גם צלליות או ג'לים למילוי ועיצוב הגבה, גם שעווה או קרם-ג'ל כלשהו להחזקה של שערות סוררות, וגם מוצר בהיר להארה מתחת לעצם הגבה.

פלטת עיצוב גבות של קלרינס (מחיר: 295 ש"ח. קלרינס נמכרים בלעדית בסניפי סופר-פארם. בסטרוברי מחירה 150 ש"ח עם הנחת נאמנות)
פלטת הגבות המהממת למעלה של קלרינס מכילה:
* מיני פינצטה
* מסרק גבות קטנטן
* מברשת דו צדדית – בצד האחד מברשת זוויתית לעיצוב ומילוי הגבה, בצד השני אפליקטור ספוגי לצללית הבהירה לעצם הגבה.
* צללית בהירה להנחה בעצם הגבה
* שעווה לגבות
* 3 גוונים של צלליות לגבות – גוון חאקי לבלונדיניות, גוון חום בינוני לשיער שטני או בלונדיני כהה, וחום כהה לבעלות שיער כהה. הגוונים האלו נותנים פתרון למגוון רחב של נשים וגבות, למעט אולי אדמוניות שיער.

הצלליות במרקם נהדר. רכות אבל לא מתפוררות ומאוד פיגמנטיות. השעווה לגבות גם היא רכה אבל לא שומניות, ונמרחת בקלות.
בסה"כ זו פלטה נהדרת, שגם נראית ממש טוב היא גם קומפקטית, כך שאפשר להניח בתיק האיפור מבלי שהיא תתפוס בו יותר מדי מקום, והיא מאוד פרקטית לכל צרכי הגבות. החסרון הוא שמצד אחד מקבלים מבחר של סוגי מוצרים, אבל, מצד שני – הכמות מכל מוצר די קטנה, כך שתצטרכו לעשות את השיקול שלכן כאן.

 

מחפשות עוד מותגים עם ערכות לגבות?
נסו את הערכה של אורבן דיקיי שמכילה 2 צלליות, פינצטה, שעווה לגבות ומברשות, או הערכה של בובי בראון שמכילה 2 צלליות, פינצטה ומברשת גבות, הסט של גרלן שמכיל 3 גווני צללית לגבות, צללית בהירה להארה ומברשת, או הערכה של טוויזרמן שמכילה פינצטה, מברשת גבות, עפרון הארה ומוס לגבות, או הערכה של e.l.f שמכילה שעווה, צללית ומברשת.

 

 

מעצבות גבות מומלצות באיזור נתניה (כאלו שניסיתי בעצמי, כמובן, ואתן יכולות להגיד שאני המלצתי לכן. הקישורים לפייסבוק שלהן. טלפונים אעביר בתגובות או בפרטי בשמחה):
שירה זאבי, אצלה גם עשיתי איפור קבוע בגבות.
שרה
אורטל יהודה
אתי ארביב
רחלי

עד כאן הפוסט המאוד ארוך הזה. מקווה שעזרתי קצת להתמצא בין סוגי המוצרים השונים לגבות.
באחד הפוסטים הבאים אכתוב על האיפור הקבוע שלי בגבות, ועד אז – אשמח לשמוע מכן מהו מוצר הגבות האהוב עליכן ביותר, האם אתן הולכות לגבנית לסידור הגבות או מסדרות בעצמכן?
נשתמע, קורין (החלטתי לחתום כל פוסט בשם שלי. מסתבר שחלק גדול מהקוראים בכלל לא יודעים איך קוראים לי 🙂 )

תגובות

comments

19 Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *